Nová třída G od Mercedesu se už sériově vyrábí. Stejně jako generace od roku 1972 se tak děje v rakouském Grazu.
Legendární Géčko a rakouský Graz - to je neměnná rovnice od roku 1979. Právě na konci sedmdesátých let si produkci tohoto off-roadu vzala na starosti společnost Magna Steyr. Od té doby tu vzniklo více než 300 tisíc těchto aut. Třída G se letos technicky významně, ideologicky však méně, změnila.
Všechny nové vozy, které jste dosud mohli vidět na produktových materiálech či například autosalonech byly předprodukční - sériová výroba totiž byla zahájena 17. května. První kusem byla hned verze od AMG, která je zatím vyhrazena pro největší trhy. Zajímavé je, že několik pracovníků automobilky zde právě v roce 1979 už pracovala.
Na českém trhu lze novinku objednávat už déle než měsíc. K mání je zatím v jediné variantě G500 se čtyřlitrovým benzinovým osmiválcem biturbo o výkonu 310 kW a točivém momentu 610 N.m v rozmezí 2000-4750 otáček, který je spojen s novou devítistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu.
Ve srovnání s předchůdcem mírně podražila, ale v nabídce je modernější výbava. Loni jste minulou generaci G500 s osmiválcem a sedmistupňovou automatickou převodovkou sehnali za ceníkových 2.808.410 korun. Novinka s tímto motorem a s devítistupňovým automatem startuje na částce 2.954.820 korun.