26
Fotogalerie

Právě testujeme: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6

Po elektrické Kie Soul z minulého týdne dorazilo do redakce auto ze zcela jiné kategorie. Má atmosférický šestiválec, měří téměř pět metrů a startuje částkou 1 629 990 Kč. Jinak řečeno, automobilka Hyundai vyrazila s modelem Genesis do segmentu, kterému vládne BMW 7, Audi A8 nebo Mercedes-Benz třídy S.

Kapitoly článku:


Koncem září dorazila na český trh vlajková loď automobilky Hyundai. Model Genesis v aktuální druhé generaci zamířil na rozdíl od svého předchůdce také do Evropy, coby „vyspělý prémiový sedan“. Za úkol má kromě jiného ukázat, co všechno korejská značka umí.

Pro Evropany budiž špatnou zprávou, že se Genesis má nabízet pouze v omezeném počtu a dokonce, jak se psalo v tiskové zprávě, je určen vybraným zákazníkům. Těžko říci, co si pod tím přesně představit, ale pokusíme se to v rámci testu zjistit.

Přestože se druhá generace modelu Genesis nabízí na jiných trzích v kombinaci s více motorizacemi, a to včetně osmiválce, v České republice není na výběr. Pořídit si můžete výhradně variantu s motorem Lambda V6 o objemu 3778 cm3 a pohonem všech kol. Maximální výkon této jednotky činí 232 kW (316 k) a točivý moment vrcholí na hodnotě 397 Nm.

genesis_03.JPGgenesis_07.JPGgenesis_10.JPGgenesis_15.JPGgenesis_06.JPGgenesis_14.JPG
Prodejní čísla německé konkurence neohrozí, ale zajímavé a pohodlné auto to určitě je. 

Benzinový šestiválec spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Z nuly na stovku zrychlí tento Hyundai za 6,8 s a maximálně se rozjede na 240 km/h. Že mezi jeho silné stránky nebude patřit spotřeba, to je asi každému dopředu jasné. V kombinovaném provozu si auto řekne podle oficiálních tabulek o 11,6 l/100 km.

Níže následují klasicky bezprostřední první dojmy, kdo by měl nějaký konkrétní dotaz nebo tip, na co se máme během testu zaměřit, ten může opět využít naší diskuzi. Odpovědi očekávejte ve výsledném testu.

  • Na fotkách to asi nevynikne úplně stoprocentně, ale Genesis je obrovský sedan. A nutno podotknout, že mu po stránce designu těžko lze něco vytýkat.
  • Hyundai si dal evidentně dost záležet, aby bylo tohle auto opravdu prémiové. Nakonec je to nejprémiovější model značky, které prezentuje podstatně levnější auta jako prémiová. Ale když odhlédneme od marketingového povídání, nelze si nevšimnout, jak dobrý dělá auto dojem poté, co otevřete dveře a usednete dovnitř.
  • Zpracování vypadá naprosto precizně, sedadla jsou komfortní a všestranně nastavitelná, materiály velice dobré. Tohle není Hyundai, jak ho známe...
  • Ve výbavě nechybí vůbec nic. Auto má head-up displej, řadu asistentů, kamery, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, navigaci, multimediální systém, bezklíčkové odemykání, samo vám otevře kufr, pokud se k němu postavíte. Ani po této stránce nelze nic vytýkat.
  • Vzadu je místa opravdu hodně. Sedadlo spolujezdce lze snadno posunout vpřed. To aby měl pan majitel sedící vpravo vzadu dost prostoru.
  • Motor je sametový, tichý a když už ho uslyšíte, určitě vám to nebude vadit.
  • Jízda s tímto sedanem je plavná a komfortní.
  • Nastavit můžete režim Eco, Normal a režim pro dynamickou jízdu. Nejvíce se změny projeví v reakcích na plyn a v chování převodovky.
  • Občas se objevily situace, kdy si člověk říká, že těch převodů je na daný motor snad až zbytečně hodně. Jinak ale převodovka řadí zcela neznatelně, což je u luxusního sedanu to hlavní.
  • Po řízení nechtějte žádné podrobné informace. Je lehké, necitlivé a hodně umělé. Ale bude to někomu vadit?
  • Po městě ukazuje palubní počítač 14-15 l/100 km.
  • Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ovšem hmotnost je cítit při svižnější jízdě na každém metru. 

 

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud