Evropský e-Soul přijede na trh ve dvou specifikacích v závislosti na kapacitě bateriového modulu a použitém elektromotoru. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Evropský e-Soul přijede na trh ve dvou specifikacích v závislosti na kapacitě bateriového modulu a použitém elektromotoru. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Základem bude varianta s baterií o kapacitě 39,2 kWh a elektromotorem pohánějícím přední kola, zajišťujícím výkon 100 kW (136 koní). | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Základem bude varianta s baterií o kapacitě 39,2 kWh a elektromotorem pohánějícím přední kola, zajišťujícím výkon 100 kW (136 koní). | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Na jedno nabití zde Kia uvádí dojezd až 277 kilometrů podle metodiky WLTP. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Na jedno nabití zde Kia uvádí dojezd až 277 kilometrů podle metodiky WLTP. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Schopnější pak bude kombinace 64kWh baterie a elektromotoru o výkonu 150 kW (204 koní), u které je udávaný dojezd až 452 kilometrů. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Schopnější pak bude kombinace 64kWh baterie a elektromotoru o výkonu 150 kW (204 koní), u které je udávaný dojezd až 452 kilometrů. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Bez ohledu na zvolenou variantu bude e-Soul nabízen s rychlonabíječkou, která má oběma bateriím zajistit dobití z 20 % kapacity na 80 % už během 42 minut. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Bez ohledu na zvolenou variantu bude e-Soul nabízen s rychlonabíječkou, která má oběma bateriím zajistit dobití z 20 % kapacity na 80 % už během 42 minut. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Samozřejmostí je poté řada rekuperačních funkcí, díky nimž má být udržování hladiny cenné energie během jízdy snadnější. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Samozřejmostí je poté řada rekuperačních funkcí, díky nimž má být udržování hladiny cenné energie během jízdy snadnější. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Kromě známého systému rekuperace z brzdění tak bude e-Soul využívat i tepelnou energii shromažďovanou z chladícího systému vozu. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Kromě známého systému rekuperace z brzdění tak bude e-Soul využívat i tepelnou energii shromažďovanou z chladícího systému vozu. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Kia e-Soul Kia

Kia e-Soul | Kia

Základem bude varianta s baterií o kapacitě 39,2 kWh a elektromotorem pohánějícím přední kola, zajišťujícím výkon 100 kW (136 koní). | Kia e-Soul Zdroj: Kia
Na jedno nabití zde Kia uvádí dojezd až 277 kilometrů podle metodiky WLTP. | Kia e-Soul Zdroj: Kia
Schopnější pak bude kombinace 64kWh baterie a elektromotoru o výkonu 150 kW (204 koní), u které je udávaný dojezd až 452 kilometrů. | Kia e-Soul Zdroj: Kia
Bez ohledu na zvolenou variantu bude e-Soul nabízen s rychlonabíječkou, která má oběma bateriím zajistit dobití z 20 % kapacity na 80 % už během 42 minut. | Kia e-Soul Zdroj: Kia
29
Fotogalerie

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

S oficiálním představením minulý rok se nová Kia Soul dostává konečně i na trh Evropy. Pouze ale ve formě elektromobilu, jehož evropskou specifikaci zahlédneme v Ženevě.

Jak už bylo dříve korejskou značkou oznámeno, nejnovější generaci stylově vypadajícího Soulu dostaneme v Evropě pouze s elektrickým ústrojím. Nyní tak Kia uvádí ještě před oficiálním uvedením na ženevském autosalonu technickou specifikaci e-Soulu a nezapomíná uvést i možný dojezd.

Podrobněji jsme si představení nové generace Soulu rozebrali už dříve. Teď však máme potvrzeno, že evropský e-Soul přijede na trh ve dvou specifikacích v závislosti na kapacitě bateriového modulu a použitém elektromotoru.

Základem bude varianta s baterií o kapacitě 39,2 kWh a elektromotorem pohánějícím přední kola, zajišťujícím výkon 100 kW (136 koní). Na jedno nabití zde Kia uvádí dojezd až 277 kilometrů podle metodiky WLTP. Schopnější pak bude kombinace 64kWh baterie a elektromotoru o výkonu 150 kW (204 koní), u které je udávaný dojezd až 452 kilometrů.

Bez ohledu na zvolenou variantu bude e-Soul nabízen s rychlonabíječkou, která má oběma bateriím zajistit dobití z 20 % kapacity na 80 % už za 42 minut. Samozřejmostí je řada rekuperačních funkcí, díky nimž má být udržování hladiny cenné energie během jízdy snadnější. Kromě známého systému rekuperace z brzdění tak bude e-Soul využívat i tepelnou energii shromažďovanou z chladícího systému vozu.

Kia oznamuje, že po premiéře na ženevském autosalonu bude e-Soul uveden do prodeje na konci března. Kromě elektromobilu odhalí značka v Ženevě další plně elektrický koncept a také nový crossover na základě Ceedu.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud