34
Fotogalerie

Chevrolet Camaro: Šestá generace je nejvýkonnější i nejúspornější

Chevrolet představil novou, v pořadí už šestou generaci modelu Camaro. V základní verzi jde o nejúspornější Camaro vůbec, v té nejvýkonnější zase o nejrychlejší Camaro. A jako bonus přidala automobilka i nejširší paletu motorizací.

Kapitoly článku:


Nové Camaro má světovou premiéru za sebou. Auto je ve srovnání s předchůdcem o něco menší, nová platforma ale nabízí vyšší tuhost, vůz je i lehčí a do své nabídky dostal hned trojici motorů. Skromní zájemci mohou sáhnout po čtyřválci, alternativou je pak šestiválec o objemu 3,6 l a zákazníci, kteří chtějí vše, mají k dispozici ještě osmiválec 6.2L.

Chevrolet Camaro šesté generace je dlouhý 4784 mm, široký 1897 mm a vysoký 1348 mm, rozvor náprav nabídne 2811 mm. Předchozí generace byla téměř o deset centimetrů delší, byla také přesně o dva centimetry širší a zároveň o 28 mm vyšší. Nabízela i delší rozvor náprav a větší rozchod kol. Jednoduše řečeno, nové Camaro je kompaktnější.

camaro_20.jpgcamaro_22.jpg
Nový Chevrolet Camaro je menší, než byl ten odstupující. Zároveň je ale lehčí a nabídne tužší karoserii. 

A je také lehčí. Chevrolet se pokusil šetřit kilogramy všude, kde to šlo. Takže třeba rám palubní desky není kovový, nýbrž je hliníkový, což ušetřilo 4,2 kg. Dalších dvanáct kilogramů ušetřila nová pětiprvková zadní náprava, z hliníkových slitin je i přední náprava a tak dále. Celkově váží základ karoserie o 60,5 kg méně, u kompletního Camara v nejlehčí verzi se podařilo dosáhnout úspory 90 kg. Karoserie je ale zároveň o 28 % tužší.

Nabídka motorizací začíná u Camara LT s motorem 2.0L Turbo. Tato jednotka disponuje výkonem 205 kW (275 k) a točivý moment dosahuje na 400 Nm. Devadesát procent této hodnoty dostanete po překročení 2100 ot./min, samotné maximum motor nabízí v rozmezí od 3000 do 4500 ot./min. Zrychlení z nuly na amerických 96 km/h proběhne za méně než šest sekund a spotřeba by neměla překročit 7,8 l/100 km v režimu dálniční jízdy.

Silnější možností je Camaro LT osazené šestiválcem 3.6L. V tomto případě dostanete 250 kW (335 k) a točivý moment 385 Nm. Jde o atmosféricky plněnou jednotku, která používá přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů i systém deaktivace válců. Oba zmíněné motory jsou k dispozici se šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem Hydra-Matic 8L45. V podstatě jde o lehčí verzi automatu, který používá osmiválec.

camaro_26.jpgcamaro_24.jpg
Vrcholem nabídky je Camaro SS osazené osmiválcem o výkonu 455 koní. Přesná čísla týkající se dynamiky ale Chevrolet zatím nezveřejnil. 

Vrcholné Camaro SS dostalo motor 6.2L LT1 V8, což je jednotka, která se představila spolu s Corvette Stingray. Pro zástavbu do Camara bylo potřeba upravit přibližně dvacet procent dílů (například výfukový systém). Opět je zde přímý vstřik paliva, deaktivace válců i variabilní časování ventilů. Camaro SS nabídne 339 kW (455 k) a 617 Nm. Standardem je znovu šestistupňový manuál, alternativu představuje zmíněný osmistupňový automat.

Krotit vaše vášně budou brzdy o velikosti 320 mm vpředu a 315 mm vzadu. Vrcholné Camaro SS používá brzdy Brembo, které mají kotouče velké 345 mm vpředu a 338 mm vzadu. Na rozdíl od základních variant pracují i zadní brzdy se čtyřmi pístky.

camaro_11.jpgcamaro_12.jpgcamaro_13.jpg

Základní dvoulitrové Camaro dostalo systém aktivního snižování hluku v interiéru, šestiválec a osmiválec mají naopak systém zvýrazňující zvuk motoru. Kromě toho je u těchto motorů také klapka ve výfuku, takže si řidič může vybrat, zda chce tišší nebo hlučnější automobil.

Camaro nově používá také volič jízdních režimů. Slabší verze mohou vybírat z režimů Snow/Ice, Tour a Sport, Camaro SS k tomu přidává ještě ostrý režim Track. 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud