Dongfeng to zkouší v Česku. Nabízí zde první modely včetně elektromobilu nebo rodinného SUV.
O nástupu čínských automobilek na evropský trh jsme za poslední roky slyšeli mnohokrát. Značka Dongfeng už nicméně tento plán uvádí v realitu a své zastoupení už 1. října otevře rovněž u nás. Českým dovozcem vozů Dongfeng je společnost Bidli auto, dealerství najdete na západě Prahy v obci Vestec, ulice Vídeňská 400.
Jakožto druhý největší výrobce automobilů v Číně započne Dongfeng nabídku v Česku hned trojicí různých SUV – sedmimístné rodinné Glory 580, SUV-kupé Fengon 5 a elektrický Seres 3. Zprvu dostupné vozy lze rezervovat pouze ve vyšších výbavách, dodání nicméně české zastoupení uvádí ještě v listopadu letošního roku.
Rodinné Glory 580 je dostupné za 599.900 Kč, a to s jedinou výbavou Luxury. SUV o velikosti zhruba jako Škoda Kodiaq má za tuto cenu standardně sedm míst, LED denní svícení, elektricky sklopitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, manuální klimatizaci s výdechy pro všechny řady, čtveřici airbagů pro posádku vpředu, brzdový asistent, 10palcový infotainment s podporou Apple Car Play, parkovací senzory s kamerou vzadu nebo tempomat. Pod kapotou najdete přeplňovanou benzinovou patnáctistovku o výkonu 107 kW (145 koní) s automatem CVT.
SUV-kupé Fengon 5 nyní startuje od 699.900 Kč s vyšší výbavou Classic+ (později bude k mání levnější Classic od 659.000 Kč). Délkou a rozvorem se také podobná Kodiaqu. Ve výbavě jsou LED světlomety, panoramatické střešní okno, 10,25palcový infotainment, elektrické otevírání kufru, asistent rozjezdu do kopce, přední i zadní parkovací senzory nebo elektricky nastavitelné sedačky vpředu. Přeplňovaná benzinová patnáctistovka je zde naladěna na 101 kW (137 koní), rovněž ve spojení s CVT.
Nakonec je dostupné k rezervaci elektrické SUV Seres 3 ve vyšší výbavě L4 za 919.900 Kč (nižší úroveň L2 začne od 859.900 Kč). Rozměrově lze model přirovnat ke Škodě Karoq s trochu delším rozvorem. Zde najdete šest airbagů, kamerový systém s rozhledem 360 stupňů, automatickou klimatizaci, 10,25palcový infotainment nebo vyhřívání předních sedadel. Pohon zajišťuje jeden elektromotor o výkonu 120 kW (163 koní) s baterií o kapacitě 53,6 kWh. Dojezd na jedno nabití je udávaných 301 km (WLTP).
Oficiální premiéra trojice modelů na českém trhu proběhne 21. září. Prvotní zabydlování v Česku nicméně dokazují i některé nedostatky, například česká lokalizace infotainmentů včetně navigace je zatím v přípravě, na výběr je v některých případech jen angličtina a čínština. Už nyní má však značka v Česku plány růstu. K uvedení tak připravuje další dvojici elektrických SUV, Seres SF5 se splývavou zádí a větší Voyah Free.