Produkční varianta elektrického hypersportu Owl, který chce japonská společnost Aspark vyrobit v limitované sérii 50 kusů, si nadále drží doopravdy rekordní specifikaci. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Produkční varianta elektrického hypersportu Owl, který chce japonská společnost Aspark vyrobit v limitované sérii 50 kusů, si nadále drží doopravdy rekordní specifikaci. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Titulními čísly je přitom výkon 1480 kW (2012 koní) a údajná schopnost zrychlit z nuly na 96 km/h (60 mph) za pouhých 1,69 sekundy. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Titulními čísly je přitom výkon 1480 kW (2012 koní) a údajná schopnost zrychlit z nuly na 96 km/h (60 mph) za pouhých 1,69 sekundy. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Zrychlením, při kterém by mohli slabší jedinci omdlít, se chce tedy Aspark dostat mezi vůbec nejrychleji akcelerující silniční auta planety. Netrpělivě tak očekáváme jasný video důkaz včetně dat telemetrie. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Zrychlením, při kterém by mohli slabší jedinci omdlít, se chce tedy Aspark dostat mezi vůbec nejrychleji akcelerující silniční auta planety. Netrpělivě tak očekáváme jasný video důkaz včetně dat telemetrie. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Ani za maximální rychlostí se nicméně Owl nemusí stydět, značka uvádí 400 km/h, přičemž na hranici 300 km/h se má hypersport dostat za 10,6 sekundy. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Ani za maximální rychlostí se nicméně Owl nemusí stydět, značka uvádí 400 km/h, přičemž na hranici 300 km/h se má hypersport dostat za 10,6 sekundy. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Pohonným ústrojím vozu je čtveřice elektromotorů zajišťující pohon všech kol a kromě dvou tisícovek koní taky točivý moment 2000 N.m. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Pohonným ústrojím vozu je čtveřice elektromotorů zajišťující pohon všech kol a kromě dvou tisícovek koní taky točivý moment 2000 N.m. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

S lithium-iontovou baterií o kapacitě 64 kWh má Owl udávaný dojezd 450 kilometrů, ovšem na základě staršího testovacího cyklu NEDC. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

S lithium-iontovou baterií o kapacitě 64 kWh má Owl udávaný dojezd 450 kilometrů, ovšem na základě staršího testovacího cyklu NEDC. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Suchá hmotnost vozidla čítá 1900 kg. Z karbonu jsou všechny díly karoserie a také monokok vozu, až na výztuhu rámem z nerezové oceli v místě střechy vozu. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Suchá hmotnost vozidla čítá 1900 kg. Z karbonu jsou všechny díly karoserie a také monokok vozu, až na výztuhu rámem z nerezové oceli v místě střechy vozu. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Samotný monokok váží pouze 120 kg. Vpředu i vzadu najdete lichoběžníkové zavěšení, adaptivní tlumiče nabízí tři režimy světlé výšky vozu a brzdnou sílu zajišťují karbon-keramické brzdy, vpředu desetipístkové, vzadu čtyřpístkové. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Samotný monokok váží pouze 120 kg. Vpředu i vzadu najdete lichoběžníkové zavěšení, adaptivní tlumiče nabízí tři režimy světlé výšky vozu a brzdnou sílu zajišťují karbon-keramické brzdy, vpředu desetipístkové, vzadu čtyřpístkové. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Jak bylo řečeno, Aspark má v plánu vyrobit jen 50 kusů svého hypersportu. A cenovka je také pořádně „hyper“, začíná totiž na částce 2,9 milionu euro, tedy v přepočtu asi 74 milionů korun. | Aspark Owl Zdroj: Aspark

Jak bylo řečeno, Aspark má v plánu vyrobit jen 50 kusů svého hypersportu. A cenovka je také pořádně „hyper“, začíná totiž na částce 2,9 milionu euro, tedy v přepočtu asi 74 milionů korun. | Aspark Owl | Zdroj: Aspark

Titulními čísly je přitom výkon 1480 kW (2012 koní) a údajná schopnost zrychlit z nuly na 96 km/h (60 mph) za pouhých 1,69 sekundy. | Aspark Owl Zdroj: Aspark
Zrychlením, při kterém by mohli slabší jedinci omdlít, se chce tedy Aspark dostat mezi vůbec nejrychleji akcelerující silniční auta planety. Netrpělivě tak očekáváme jasný video důkaz včetně dat telemetrie. | Aspark Owl Zdroj: Aspark
Ani za maximální rychlostí se nicméně Owl nemusí stydět, značka uvádí 400 km/h, přičemž na hranici 300 km/h se má hypersport dostat za 10,6 sekundy. | Aspark Owl Zdroj: Aspark
Pohonným ústrojím vozu je čtveřice elektromotorů zajišťující pohon všech kol a kromě dvou tisícovek koní taky točivý moment 2000 N.m. | Aspark Owl Zdroj: Aspark
9
Fotogalerie

Hypersport Aspark Owl v produkční verzi: 2012 koní a zrychlení na stovku za 1,7 s

Projekt japonského elektrického hypersportu Aspark Owl se pomalu blíží k produkci. Finální specifikace vozu bere dech všemi směry.

Produkční varianta elektrického hypersportu Owl, který chce japonská společnost Aspark vyrobit v limitované sérii 50 kusů, si nadále drží doopravdy rekordní specifikaci. Titulními čísly je přitom výkon 1480 kW (2012 koní) a údajná schopnost zrychlit z nuly na 96 km/h (60 mph) za pouhých 1,69 sekundy.

Zrychlením, při kterém by mohli slabší jedinci omdlít, se chce tedy Aspark dostat mezi vůbec nejrychleji akcelerující silniční auta planety. Netrpělivě tak očekáváme jasný video důkaz včetně dat telemetrie. Ani za maximální rychlostí se nicméně Owl nemusí stydět, značka uvádí 400 km/h, přičemž na hranici 300 km/h se má hypersport dostat za 10,6 sekundy.

Pohonným ústrojím vozu je čtveřice elektromotorů zajišťující pohon všech kol a kromě dvou tisícovek koní taky točivý moment 2000 N.m. S lithium-iontovou baterií o kapacitě 64 kWh má Owl udávaný dojezd 450 kilometrů, ovšem na základě staršího testovacího cyklu NEDC.

Suchá hmotnost vozidla čítá 1900 kg. Z karbonu jsou všechny díly karoserie a také monokok vozu, až na výztuhu rámem z nerezové oceli v místě střechy vozu. Samotný monokok váží pouze 120 kg. Vpředu i vzadu najdete lichoběžníkové zavěšení, adaptivní tlumiče nabízí tři režimy světlé výšky vozu a brzdnou sílu zajišťují karbon-keramické brzdy, vpředu desetipístkové, vzadu čtyřpístkové.

Jak bylo řečeno, Aspark má v plánu vyrobit jen 50 kusů svého hypersportu. A cenovka je také pořádně „hyper“, začíná totiž na částce 2,9 milionu euro, tedy v přepočtu asi 74 milionů korun. Za místo v seznamu rezervací přitom zájemci nejdřív vysolí zálohu ve výši 50.000 euro (asi 1,3 milionu korun).

Doporučujeme

Články odjinud