Konstruktéři obnovené značky Avia začali pracovat na vývoji užitkového elektromobilu pro přepravu několikatunových nákladů.
Kromě dieselových motorů Cummins by v budoucnosti mohly nákladní vozy Avia pohánět také elektromotory. Mediální zástupce značky Jaroslav Martínek pro server Autonaelektřinu.cz uvedl, že přípravné práce již začaly.
"Avia má o elektromobilitu zájem, je součástí její strategie a vidí v ní
budoucnost, zejména v oblasti městské a příměstské dopravy," napsal v oficiálním stanovisku.
V tuto chvíli podle něho Avia realizuje přípravné kroky vývojového charakteru a zpracovává analýzy. Konkrétní termín představení prototypu elektromobilní Avie však ještě stanoven nebyl.
V souvislosti s "elektrickými" plány již Avia podepsala příslušné memorandum o spolupráci s polskou firmou H. Cegielski z Poznaně. Ta by do vozů vyráběných Avií měla dodávat elektrický pohon. Do vývoje jsou podle serveru zapojeni i odborníci z tuzemských vysokých škol.
Elektromobily, vyrobené za použití podvozků a kabin z tehdy ještě letňanské Avie, již existovaly. Ve Velké Británii je pro potřeby zákazníků v USA vyráběla firmy Smith Electric Vehicle. Dodávaly se s bateriemi buď o kapacitě 80 nebo 120 kWh, jezdily maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině a po pětihodinovém nabíjení z třífázové zásuvky zvládly dojet do vzdálenosti až 130 kilometrů.
Velmi podobné parametry má i vůz FUSO eCanter, který od minulého týdne využívají logistické společnosti v Německu. Cílem vývoje v Avii je nabídnout vůz s lepšími parametry.
Výroba Avií se po čtyřleté přestávce obnovila v areálu firmy Czechoslovak Group letos na podzim. Značku i výrobní zařízení odkoupila od indické společnosti Ashok Leylands.
Avia prodělala facelift, dostala druhé jméno Initia a nové motory splňující současnou emisní normu Euro 6. Nabízí se také s pohonem všech kol.