45
Fotogalerie

Peugeot v Paříži: Koncepty Exalt, Quartz a spousta dalšího

Domácí automobilka z koncernu PSA byla poměrně aktivní a v Paříži vystavila hned dva koncepty a několik nových modelů. Lákadlem stánku byl i terénní speciál 2008 DKR, se kterým automobilka vyrazí na dakarskou rallye.

Peugeot Quartz

_DSC1677.JPG_DSC1657.JPGIMG_4612.JPG
Má šanci na sériovou výrobu? Těžko říct, ale příští SUV značky Peugeot by se v jeho designu mohla silně inspirovat

Koncept SUV Peugeot Quartz jsme si představili už před autosalonem. V kostce jde o plug-in hybrid, který má výkon až 500 koní a pohon všech kol, přesto má jen na elektřinu ujet až 50 km. Přeplňovaný motor 1.6 THP má výkon 270 koní a točivý moment 330 Nm, u každé nápravy je pak ještě elektromotor o výkonu 116 koní.

Peugeot Exalt

_D4S0820.jpg_D4S9883.jpg_D4S9957.jpg
Bude takhle vypadat příští 508 nebo snad dokonce ještě nějaký větší luxusnější model? Nechme se překvapit

Tento téměř pětimetrový koncept Exalt má zřejmě připravit veřejnost na příchod většího a exkluzivnějšího modelu značky Peugeot. Koncept používá vskutku neuvěřitelné materiály, jako je třeba čedičové vlákno. Industriální a zdánlivě neopracované provedení panelů karoserie vypadá skutečně fantasticky. K pohonu slouží motor 1.6 THP o výkonu 270 koní a zadní nápravě pomáhá elektromotor o výkonu 68 koní.

Peugeot 308 GT a 308 R

gtt_1.jpggtt_2.jpggtt_3.jpggtt_4.jpggtt_5.jpggtt_6.jpggtt_7.jpg_D4S9938.jpg_D4S9922.jpg
Peugeot 308 R má být předzvěstí skutečně ostrého sportovního auta. V nabídce možná nahradí kupé RCZ

Model 308 GT je mnohem reálnější a vlastně už si ho můžete objednat. Je to přímý konkurent pro Focus ST nebo Golf GTI a můžete mít i kombík SW. Jen připomeneme, že pod kapotou může být buď benzínový motor 1.6 THP (205 koní, 285 Nm), nebo turbodiesel 2.0 BlueHDi (180 koní, 400 Nm).

Ostrý Peugeot 308 R dostal nyní od vedení prioritu a možná to bude on, kdo vrazí kupé RCZ poslední hřebíček do rakve. Peugeot se chce totiž orientovat hlavně na sportovní verze masových modelů, samostatné kupé je drahé na výrobu a nevyplácí se.

Peugeot 108

_D4S9943.jpg_D4S9948.jpg_D4S9953.jpg
Největším lákadlem nové 108 jsou mnohem větší možnosti individualizace, lze objednat i plátěnou střechu

Kolínský prcek Peugeot 108 sice není žádná žhavá novinka, ale proč si ho znovu neprohlédnout? Proti minulé 107 vypadá tak nějak veseleji a na první pohled je i atraktivnější a kvalitnější. Vybrat si můžete celou řadu barevných kombinací a lze si objednat i stahovací plátěnou střechu. Pod kapotou je litrový tříválec a můžete mít i dvanáctistovku, ale to už všichni určitě moc dobře víte.

Z dalších vozů na stánku jmenujme známý Peugeot 208 GTI, z něj odvozený závodní speciál či již zmíněné hybridy na vzduch, například Peugeot 208 HYbridAir. Jen připomeneme, že tento hybrid nepoužívá k hromadění energie elektřinu, ale právě stlačený vzduch. Podle Peugeotu je tento systém jednodušší, lehčí a levnější než elektrický hybrid.

_D4S9877.jpg_D4S9878.jpg_D4S9890.jpg_D4S9905.jpg_D4S9908.jpg_D4S9916.jpg_D4S9924.jpg_D4S9927.jpg_D4S9955.jpg_DSC1661.JPG_DSC1663.JPG_DSC1668.JPG_DSC1680.JPG_DSC1684.JPGIMG_4426.JPGIMG_4427.JPGIMG_4428.JPGIMG_4429.JPGIMG_4430.JPGIMG_4438.JPGIMG_4609.JPGIMG_4610.JPGIMG_4611.JPGIMG_4613.JPGIMG_4614.JPGIMG_4615.JPGIMG_4616.JPG

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud