Místem představení nového Porsche 911 RSR byl  Festival rychlosti v Goodwoodu , kde se závoďák ukázal v plné síle také na místní vrchařské trati (video níže). | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Místem představení nového Porsche 911 RSR byl Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se závoďák ukázal v plné síle také na místní vrchařské trati (video níže). | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC). | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC). | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

V závislosti na použitém restriktoru v případě závodních regulí pak nově vyladěný motor produkuje kolem 384 kW (515 koní). | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

V závislosti na použitém restriktoru v případě závodních regulí pak nově vyladěný motor produkuje kolem 384 kW (515 koní). | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Rovněž s ohledem na aerodynamiku (zvětšení prostoru zadního difuzoru) a ušetření hmotnosti je teď výfukový systém zakončen před zadními koly. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Rovněž s ohledem na aerodynamiku (zvětšení prostoru zadního difuzoru) a ušetření hmotnosti je teď výfukový systém zakončen před zadními koly. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Překalibrována byla dále šestistupňová sekvenční převodovka, která má být ještě odolnější vytrvalé zátěži a zajistit ještě rychlejší řazení. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Překalibrována byla dále šestistupňová sekvenční převodovka, která má být ještě odolnější vytrvalé zátěži a zajistit ještě rychlejší řazení. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Kromě přepracovaných dílů CFRP karoserie s novými prvky se poté inženýři vrhli také do interiéru RSR, kde se objevuje optimalizovaná ochranná klec a nové výztuhy ve dveřích i prostoru podlahy k zajištění vyšší bezpečnosti pilotů. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Kromě přepracovaných dílů CFRP karoserie s novými prvky se poté inženýři vrhli také do interiéru RSR, kde se objevuje optimalizovaná ochranná klec a nové výztuhy ve dveřích i prostoru podlahy k zajištění vyšší bezpečnosti pilotů. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

I když se to tedy nemusí zdát, Porsche mělo na novém RSR použít z dřívější verze závoďáku jen světlomety, brzdový systém, spojku, sedačku řidiče a části podvozku. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

I když se to tedy nemusí zdát, Porsche mělo na novém RSR použít z dřívější verze závoďáku jen světlomety, brzdový systém, spojku, sedačku řidiče a části podvozku. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Po prezentaci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nové Porsche 911 RSR ukáže poprvé v ostrém nasazení na prvním závodě nové sezóny šampionátu FIA WEC, který se koná 1. záři 2019 na Silverstonu. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Po prezentaci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nové Porsche 911 RSR ukáže poprvé v ostrém nasazení na prvním závodě nové sezóny šampionátu FIA WEC, který se koná 1. záři 2019 na Silverstonu. | Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche

Porsche 911 RSR | Zdroj: Porsche

Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche
Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC). | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche
Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche
Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo. | Porsche 911 RSR Zdroj: Porsche
16
Fotogalerie

Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

S návazností na úspěchy předchůdce nám nyní Porsche ukazuje novou verzi závoďáku 911 RSR, který bude nadále bojovat v šampionátu vytrvalostních závodů.

Místem představení nového Porsche 911 RSR byl Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se závoďák ukázal v plné síle také na místní vrchařské trati (video níže). Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC).

Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo.

V závislosti na použitém restriktoru v případě závodních regulí pak nově vyladěný motor produkuje kolem 384 kW (515 koní). Rovněž s ohledem na aerodynamiku (zvětšení prostoru zadního difuzoru) a ušetření hmotnosti je teď výfukový systém zakončen před zadními koly. Překalibrována byla dále šestistupňová sekvenční převodovka, která má být ještě odolnější vytrvalé zátěži a zajistit ještě rychlejší řazení.

Kromě přepracovaných dílů CFRP karoserie s novými prvky se poté inženýři vrhli také do interiéru RSR, kde se objevuje optimalizovaná ochranná klec a nové výztuhy ve dveřích i prostoru podlahy k zajištění vyšší bezpečnosti pilotů. I když se to tedy nemusí zdát, Porsche mělo na novém RSR použít z dřívější verze závoďáku jen světlomety, brzdový systém, spojku, sedačku řidiče a části podvozku.

Po prezentaci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nové Porsche 911 RSR ukáže poprvé v ostrém nasazení na prvním závodě nové sezóny šampionátu FIA WEC, který se koná 1. záři 2019 na Silverstonu.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud