24
Fotogalerie

Range Rover Sport S: i u nás s motorem TDV6

Indická Tata představila vylepšené provedení Range Roveru. Do České republiky přijíždí hned i s novým základním dieselem TDV6.

Značka Land Rover v rámci změn doplňuje nabídku řady vozidel Range Rover Sport novým základním modelem 3,0 TDV6 doplněným označením S. Ten s výkonem 211 koní (155 kW) rozšiřuje dosavadní nabídku naftových motorů. Nový Range Rover Sport „S“ je v České republice již nyní k dispozici za cenu 1 475 036 Kč včetně daně. Vedle verze s výkonem 245 koní a točivým momentem až 600 Nm (jde o podladěnou jednotku Jaguar) je to druhá varianta naftového motoru 3,0 l V6. 

RRSport_1.jpg RRSport_2.jpg RRSport_3.jpg

S 211 koňmi a 520 Nm potřebuje nový Range Rover Sport S pro zrychlení 0 - 100 km/h 10,9 sekundy a dosahuje stejné maximální rychlosti 193 km/h jako výkonnější sourozenec. O kombinovanou spotřebu paliva na úrovni 9,2 l/100 km se i u tohoto motoru stará paralelní sekvenční přeplňování.

Jak se na Range Rover sluší, patří do jeho sériové výbavy nastavitelné vzduchové odpružení, bi-xenonové světlomety, vyhřívané sedačky, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant, panely interiéru z ořechového dřeva, rychlý navigační systém a soustava Terrain Response s údaji zobrazovanými na sedmipalcovém dotykovém displeji. Stejně jako pro všechna vozidla značky Land Rover jsou i pro tento nový model řady Range Rover Sport u nás samozřejmostí záruka na tři roky a pevné servisní ceny u všech partnerů Land Rover.

Cena Range Roveru Sport 3,0 TDV6 S činí 1 475 036 Kč, přičemž jeho výbava až na kožené čalounění a přípojku na iPod nabízí stejný komfort jako stupeň „SE“ u silnějších verzí. Cenový rozdíl mezi tímto modelem a nejbližším silnějším je pak 153 030 Kč.

Tange Rover S 16.jpg Tange Rover S 17.jpg Tange Rover S 18.jpg
Tange Rover S 11.jpg Tange Rover S 12.jpg Tange Rover S 13.jpg Tange Rover S 15.jpg

V rámci modifikací pohonných jednotek v nabídce Range Roveru definitivně končí vznětový šestiválec s objemem 2,7 l a kompresorový zážehový osmiválec 4,2 l, jenž byl nahrazen novým pětilitrem s výkonem až 510 koní (373 kW) a 625 Nm točivého momentu. Není proto divu, že vrcholná verze Range Roveru disponuje tužším pérováním a výkonnějšími brzdami Brembo. Na první pohled se toho na vozech mnoho nezměnilo a modifikace se omezily na nový přední nárazník a upravenou záď, najdeme zde také denní světla z LED a přepracované zadní svítilny. Uvnitř bylo použito kvalitní kůže v ještě větší míře než dosud, důležitější je však skutečnost, že se konstruktérům podařilo omezit počet tlačítek o plnou polovinu. Typická soustava Terrain Response byl nově doplněna režimem Sand Launch Control, jenž usnadňuje rozjíždění na měkkém povrchu.    

Tange Rover S 01.jpg Tange Rover S 02.jpg Tange Rover S 03.jpgTange Rover S 10.jpg
Tange Rover S 04.jpg Tange Rover S 05.jpg Tange Rover S 06.jpg
Tange Rover S 07.jpg Tange Rover S 08.jpg Tange Rover S 09.jpg 
Tange Rover S 19.jpg Tange Rover S 20.jpg Tange Rover S 21.jpg
Tange Rover S 14.jpg
Range Rover Sport

Doporučujeme

Články odjinud