69
Fotogalerie

Infiniti FX Vettel Edition: první jízdní dojmy

Celkem 150 exemplářů, podpis několikanásobného mistra světa F1 a titul nejdražšího Infiniti, jaké kdy bylo vyrobeno. Potřebuje tohle nějaký další komentář?

Kapitoly článku:


Infiniti už nějaký ten pátek sponzoruje tým Red Bull Racing, od nové sezóny se dokonce dostane jméno této značky přímo do názvu úspěšné závodní stáje. Je proto celkem logické, že jezdci, tedy podle oficiálních informací minimálně Sebastian Vettel, používají jako svůj služební vůz právě Infiniti. A co jiného by to mělo být, než vrcholné FX osazené benzinovým pětilitrovým osmiválcem.

Jednoho dne ovšem pan Vettel přišel s nápadem, že by chtěl své FX ještě trochu poladit. U Infiniti dali hlavy dohromady a na autosalonu v Ženevě už byl vystaven první exemplář hrdě nesoucí název FX Vettel Edition. Sám Sebastian údajně asistoval při všech fázích vývoje a mohl díky tomu sledovat, kterak se na jeho FX stěhují prvky, které určitě velmi dobře zná ze svého závodního stroje.

infiniti_fx_03.JPGinfiniti_fx_08.JPG 
Jak přední spoiler, tak zadní difuzor jasně odkazují na monoposty F1. Kromě tvaru jim odpovídá také použitý materiál a samozřejmě cena.

Žádné náhražky

Infiniti FX dostalo o 20 mm nižší světlou výšku a kompletní body-kit používající stejné materiály, jako monoposty F1. Pod přední nárazník se nastěhoval pořádný spoiler, jehož podobnost s F1 zdaleka není čistě náhodná a to samé platí také o zadním difuzoru. Ten navíc dostal pěkný detail v podobě uprostřed umístěné mlhovky složené z diod, přesně tak, jak to známe ze závodních speciálů. Škoda, že předpisy nedovolují, aby mlhovka blikala.

První, co vás praští do očí při pohledu na FX Vettel Edition je určitě výška. Auto je na poměry kategorie SUV hodně nízké. Může za to nižší světlost, o které už byla řeč. Dalším důvodem je také fakt, že tato limitovaná edice jako jediná z řady FX nemá střešní ližiny a konečně auto ještě dále opticky snižují prahové nástavce. Role třešničky na dortu se ujal obrovský zadní spoiler, který ale není součástí základní výbavy. Pokud se vám líbí, připravte si 115 566 Kč.

FX_Vettel_Edition_EU_035_hires.JPGFX_Vettel_Edition_EU_037_hires.jpgFX_Vettel_Edition_EU_042_hires.jpg 
Zadní spoiler není součástí standardní výbavy. Zaplatíte za něj přes 100 000 Kč.

Veškeré úpravy ale nejsou samoúčelné, respektive nejsou jen tak na parádu. Infiniti udává, že díky novým dílům nabídne FX o třicet procent lepší přítlak. Cena jednoho takto vylepšeného exempláře spolu s cenovkou příplatkového střešního spoileru pak jasně naznačují, že nejde o žádné náhražky. Takže při parkování kolmo k obrubníku to chce dávat velký pozor. Poškodit ten přední spoiler by nemusela být levná sranda.

Třicet koní k dobru

Úpravy ovšem nezůstaly pouze u aerodynamiky, pracovalo se také v interiéru, kde najdete až na pár původních trochu lacině vypadajících detailů pouze luxusní materiály typu velmi kvalitní kůže a obložení z pravého karbonu. Nechybí sportovní sedačky, kontrastní švy, výborný volant nebo standardně dodávaná hořčíková pádla pod volantem. Samozřejmostí jsou také patřičná loga.

Zajímavý detail se schoval do malé přihrádky před řadicí páku. Ta sice vypadá jako obyčejný popelník, když ji ale otevřete, objeví se modře podsvícené tlačítko s nápisem Exhaust Valve. Název říká všechno, jenže! Musím se přiznat, respektive by asi bylo lepší se vám rovnou omluvit, že jsem si před krátkou testovací jízdou žádné podrobnosti o FX Vettel Edition nezjistil, což znamená, že jsem ani nevěděl o tlačítku ovládajícím klapky ve výfuku. Tedy na zkoušku toho, co opravdu dokáže laděný výfuk, nedošlo. Je to škoda o to větší, že nám Infiniti na jedné prezentaci v Mnichově předvádělo FX osazené výfukem z Vettel Edition a koncert to byl neskutečný.

FX_Vettel_Edition_EU_046_hires.JPGFX_Vettel_Edition_EU_052_hires.JPGFX_Vettel_Edition_EU_053_hires.JPG 
Kam to šlo, tan se nastěhovalo obložení z karbonu. Malé tlačítko umístěné na místě zapalovače dokáže velké věci. Asi...

Právě přepracovaný výfuk má hlavní podíl na vyšším výkonu motoru. Na místo původních 390 koní a 500 Nm nabídne Vettel Edition 420 koní a 520 Nm. Stovku zvládne za 5,6 s a maximální rychlost má obligátní omezení na 250 km/h. Bez omezovače údajně dokáže pokořit hranici 300 km/h.

Takové je zhruba teorie. Dodávky k první zákazníkům začnou v březnu, všech 150 kusů by mělo mít své majitele do června. Když si vůz objednáte, dostanete iPad s aplikací, díky které můžete sledovat postup výroby vašeho krasavce. Základní cena začíná na 3,3 milionu Kč a mimochodem si tento vůz zatím žádný český zájemce neobjednal. Váhat byste neměli, protože ze zmiňovaných 150 kusů jde třetina na Blízký východ, třetina do Ruska a zbytek připadá na Evropu. 

Infiniti

Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.

Infiniti Q60 • Infiniti QX50 •​ Infiniti QX •​ Infiniti QX30

Doporučujeme

Články odjinud