Koncept prezentovaný značkou Kia před deseti lety předznamenal její design do dnešních časů

Koncept prezentovaný značkou Kia před deseti lety předznamenal její design do dnešních časů

Nejagresivnější tygří tlamu má Kia Stinger

Nejagresivnější tygří tlamu má Kia Stinger

Letos se objevila zatím poslední evoluce tohoto typického prvku vozů značky Kia

Letos se objevila zatím poslední evoluce tohoto typického prvku vozů značky Kia

Alfa Romeo 6C 2300 z roku 1946 měla ještě velkou masku

Alfa Romeo 6C 2300 z roku 1946 měla ještě velkou masku

Zmenšování tohoto prvku bylo markantní například u Alfy Romeo C52 Disco Volante Spider z roku 1952

Zmenšování tohoto prvku bylo markantní například u Alfy Romeo C52 Disco Volante Spider z roku 1952

Dnes hodně známý trojúhelník měla třeba Alfa Giulia Berlina z roku 1962

Dnes hodně známý trojúhelník měla třeba Alfa Giulia Berlina z roku 1962

Jemnou změnu lze zaznamenat na Alfě Romeo 155 z roku 1993

Jemnou změnu lze zaznamenat na Alfě Romeo 155 z roku 1993

Alfa Romeo 147 z roku 2007 měla už typickou masku opět větší

Alfa Romeo 147 z roku 2007 měla už typickou masku opět větší

A další zvětšování je patrné na prvním SUV značky s označením Stelvio

A další zvětšování je patrné na prvním SUV značky s označením Stelvio

Ledvinky na roadsteru BMW 315-1 z roku 1935 byly velké a svislé

Ledvinky na roadsteru BMW 315-1 z roku 1935 byly velké a svislé

Hodně elegantní byl tento prvek na kupé BMW 503

Hodně elegantní byl tento prvek na kupé BMW 503

Ještě dobře v paměti máme ledvinky, které byly třeba na BMW 635 CSI z roku 1978

Ještě dobře v paměti máme ledvinky, které byly třeba na BMW 635 CSI z roku 1978

Rozšíření bylo patrné třeba na X5 v roce 2007

Rozšíření bylo patrné třeba na X5 v roce 2007

A toto je úplně nejčerstvější tvar na letošní novice X3

A toto je úplně nejčerstvější tvar na letošní novice X3

Bugatti Type 57 G Tank z roku 1937 má téměř stejný tvar i velikost masky

Bugatti Type 57 G Tank z roku 1937 má téměř stejný tvar i velikost masky

jako Veyron z poloviny minulého tisíciletí

jako Veyron z poloviny minulého tisíciletí

I současný model chiron

I současný model chiron

Jaguar ovál, který byl dlouho typický pro sportovní modely, přidělil již E-Type v šedesátých letech

Jaguar ovál, který byl dlouho typický pro sportovní modely, přidělil již E-Type v šedesátých letech

Na pouhou štěrbinu se zúžil v případě supersportu XJ 220 z 90. let

Na pouhou štěrbinu se zúžil v případě supersportu XJ 220 z 90. let

Pravidelný tvar zůstal ještě i pro XK Convertible, který se vyráběl před deseti lety

Pravidelný tvar zůstal ještě i pro XK Convertible, který se vyráběl před deseti lety

Současné vozy s hlavou kočkovité šelmy ve znaku už mají masku vyšší a členitější. Příkladem je třeba současný F-Type

Současné vozy s hlavou kočkovité šelmy ve znaku už mají masku vyšší a členitější. Příkladem je třeba současný F-Type

Důstojnou příď měl již třeba Mercedes-Benz 230 z roku 1937

Důstojnou příď měl již třeba Mercedes-Benz 230 z roku 1937

Dominantním designovým znakem byl kryt chladiče také na modelu 200 SE z roku 1959

Dominantním designovým znakem byl kryt chladiče také na modelu 200 SE z roku 1959

Už více do přídě byla maska zapuštěna na třídě S W 126 z roku 1979

Už více do přídě byla maska zapuštěna na třídě S W 126 z roku 1979

Hodně do šířky se pak roztáhla na třídě E v době před deseti lety

Hodně do šířky se pak roztáhla na třídě E v době před deseti lety

A toto je současná podoba na výkonných verzích třídy S

A toto je současná podoba na výkonných verzích třídy S

I přes svoji mohutnost se typický chladič k vozům Rolls-Royce velice hodí. Třeba i k modelu z roku 1952, což je Silver Down Drophead

I přes svoji mohutnost se typický chladič k vozům Rolls-Royce velice hodí. Třeba i k modelu z roku 1952, což je Silver Down Drophead

A takto vypadá příď modelu Phantom z roku 2003

A takto vypadá příď modelu Phantom z roku 2003

a 2017

a 2017

Volkswagen z logického důvodu, což byl motor umístěný vzadu, nejprve žádnou speciální masku nepotřebovaly

Volkswagen z logického důvodu, což byl motor umístěný vzadu, nejprve žádnou speciální masku nepotřebovaly

Typické pojetí vdechl od modelu passat vozům Volkswagen Ital Giugiaro

Typické pojetí vdechl od modelu passat vozům Volkswagen Ital Giugiaro

V průběhu desetiletí se myšlenka celé propojené přídě jen mírně upravovala. Toto je třeba řešení použité na zajímavém golfu VR6 z doby před čtvrtstoletím

V průběhu desetiletí se myšlenka celé propojené přídě jen mírně upravovala. Toto je třeba řešení použité na zajímavém golfu VR6 z doby před čtvrtstoletím

A poslední použitá verze na Tiguanu Allspace

A poslední použitá verze na Tiguanu Allspace

Volvo PV 36 Carioca z roku 1935 mělo masku ve tvaru, jaké používali téměř všichni tehdejší výrobci automobilů

Volvo PV 36 Carioca z roku 1935 mělo masku ve tvaru, jaké používali téměř všichni tehdejší výrobci automobilů

Volvo 780, které je dnes již tři desítky let staré, mělo na přídi typický pravidelný obdélník

Volvo 780, které je dnes již tři desítky let staré, mělo na přídi typický pravidelný obdélník

Ten se postupně stával méně pravidelným. Například na S 60 z roku 2007

Ten se postupně stával méně pravidelným. Například na S 60 z roku 2007

Poslední použitý tvar na XC40 je už hodně složitý. A pochopitelně také zvětšený...

Poslední použitý tvar na XC40 je už hodně složitý. A pochopitelně také zvětšený...

Nejagresivnější tygří tlamu má Kia Stinger
Letos se objevila zatím poslední evoluce tohoto typického prvku vozů značky Kia
Alfa Romeo 6C 2300 z roku 1946 měla ještě velkou masku
Zmenšování tohoto prvku bylo markantní například u Alfy Romeo C52 Disco Volante Spider z roku 1952
37
Fotogalerie

Kia slaví 10 let "tygřího" nosu. Jak se měnily přídě vozů i u jiných značek?

Někteří výrobci aut příliš velký důraz na tvar masky chladiče nekladou, jiní si na něm zase hodně zakládají. I u nich však tento díl prošel během desetiletí značným vývojem. Podívali jsme se tedy, jak se maska změnila u Alfy Romeo, BMW, Bugatti, Jaguaru, Mercedesu, Rolls-Royce, Volkswagenu a Volva.

Poprvé se dnes již všeobecně známá maska chladiče vozů Kia připomínající tygří tlamu představila právě před deseti lety. K vidění byla na konceptu sportovního kupé s označením Kee.

Tento vůz, stejně jako ty dnešní s logem Kia, byl dílem designéra Petera Schreyera. Ten od vedení automobilky získal naprostou svobodu při formování designové filozofie.

Na to, jak vznikla právě ona tygří maska dnes vzpomíná takto: "Tvář vozů Kia připomíná tygra – mocného, nepředvídatelného, ale přesto důvěrně známého. Nicméně tento design nezačínal nápadem s tygří maskou. Je to spíše výsledek mnoha hodin práce zaměřené na budování jedinečné DNA vozů značky Kia," vysvětlil.

Deset let po světové premiéře tygří masky chladiče se Kia rozhodla prezentovat svoji nejnovější evoluci „tygří masky“ u nového kompaktního crossoveru Kia Stonic.

Na fotogalerii, která ukazuje příklady typických masek známých automobilových značek, se podívejte níže:

a Studie Kia Kee_IAA 2007.jpgaa Stinger_2017.jpgaaa Stonic_2017.jpg

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud