Zajímavý je zjevný přechod z klasických USB zásuvek na novější platformu USB-C. Ta není mezi populací zatím tolik rozšířena. Na druhou stranu, Scala míří svou výrobu až na horizont pěti, šesti dalších let, kdy už by mělo dojít k obměně telefonů a kabelů u širší základny uživatelů. A o klasické USB nejspíš v dalších letech budeme v automobilovém průmyslu přicházet stejnou rychlostí, jako tomu je třeba u CD přehrávačů - který ani Scala už samozřejmě nenabídne.

Zajímavý je zjevný přechod z klasických USB zásuvek na novější platformu USB-C. Ta není mezi populací zatím tolik rozšířena. Na druhou stranu, Scala míří svou výrobu až na horizont pěti, šesti dalších let, kdy už by mělo dojít k obměně telefonů a kabelů u širší základny uživatelů. A o klasické USB nejspíš v dalších letech budeme v automobilovém průmyslu přicházet stejnou rychlostí, jako tomu je třeba u CD přehrávačů - který ani Scala už samozřejmě nenabídne.

Škoda Scala

Škoda Scala

Škoda Spaceback 2019 Zdroj: forum.skodahome.cz

Škoda Spaceback 2019 | Zdroj: forum.skodahome.cz

Škoda Spaceback 2019 Zdroj: forum.skodahome.cz

Škoda Spaceback 2019 | Zdroj: forum.skodahome.cz

Škoda Spaceback 2019 Zdroj: forum.skodahome.cz

Škoda Spaceback 2019 | Zdroj: forum.skodahome.cz

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS

Škoda Scala
Škoda Spaceback 2019 Zdroj: forum.skodahome.cz
Škoda Spaceback 2019 Zdroj: forum.skodahome.cz
60
Fotogalerie

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první evropská Škodovka také na zádi použije nápis místo loga.

Po konceptu Vision RS a další fotografii se začíná nástupce Škody Rapid poodhalovat blíže. Na dalších snímcích je vidět nové jméno tohoto modelu. Nebude to Spaceback, jak se očekávalo, ale Scala. To latinsky znamená žebřík či schody.

Pikantní také je, že stejně se jmenoval sedan od Renaultu, který minulému Rapidu na tamním trhu přímo konkuroval. Renault však toto označení již nepoužívá. „S použitím jména Scala není problém. Škoda smí název Scala pro svůj nový model použít na základě předchozích dohod,“ řekl na náš dotaz Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škody Auto.

Jak už vyplývá z předchozích prohlášení, novinka zaujme pevnější místo v nižší střední třídě. Bude delší, širší a celkově komfortnější. Velikostí a provedením se má podobat Volkswagen Golf, ovšem založena bude na platformě MQB A0, z níž vychází například Seat Ibiza či Volkswagen Polo.

Na jednom ze snímků je patrné, že z konceptu Vision RS si sériová podoba Scaly bere velký nápis Škoda na zádi. Takto velkorysé označení má na sobě evropská Škodovka vůbec poprvé. Ze zveřejněných obrázků, nafoceného prototypu i zmíněného konceptu si už dobrou představu můžeme udělat i o sériové podobě novinky. Dominantou mají být především ostře řezané světlomety zasahující do masky chladiče.

Základem nabídky motorů bude litrový tříválec. Možné je také zařazení čtyřválce 1.5 TSI, ale i vznětové šestnáctistovka. Spekuluje se také o verzi RS s motorem 2.0 TSI o výkonu okolo 200 koní. Oficiální představení Scaly proběhne před koncem tohoto roku. 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Doporučujeme

Články odjinud