Po dvanácti letech opět ožije jméno Ulysse v podobě elektrického minivanu. Automobilka chce zaujmout nevšední variabilitou interiéru a velkým množstvím konfigurací.
V roce 2010 odešel z trhu oblíbený minivan Fiat Ulysse. S novou platformou a elektrickou vizí jej automobilka zákazníkům opět vrátí. Jedná se o druhý bezemisní model a stejně jako 500e bude i e-Ulysse cílit na jízdu ve městě.
Budeme si moci vybrat ze dvou bateriových setů s kapacitami 50 a 75 kWh, přičemž se silnějším ujede minivan 330 kilometrů (WLTP). e-Ulysse bude možné nabíjet výkonem 100 kW, takže na 80 % kapacity se dostane za 45 minut. K průjezdu městskou džunglí slouží elektromotor s výkonem 101 kW a točivým momentem 260 Nm. Maximální rychlost je omezena na 130 km/h.
Fiat novým modelem cílí zejména na TAXI služby, hotely a osobní přepravní společnosti, které vzhledem k emisním omezením v mnoha metropolích potřebují elektrický vůz pro sedm nebo osm cestujících. K dispozici jsou různé možnosti konfigurace interiéru. Například verze Lounge má proti sobě otočenou druhou a třetí řadu a prostor doplňuje praktický stolek. Naopak provedení Shuttle se třemi místy ve druhé řade cílí na co největší počet sedadel.
Každou výbavovou linii doprovází velké množství konfigurací a uzpůsobení interiéru. Zmíněný stolek lze fixovat v různých polohách a sedadla instalovaná na kolejnicích snadno podélně posuneme nebo vyjmeme. Zavazadlový prostor má základní objem 4200 litrů, v případě prodloužené verze až 4900 litrů.
Ve městě se bude hodit i velké množství asistentů. e-Ulysse nabídne automatické nouzové brzdění, hlídání jízdních pruhů, detekci vozidla v mrtvém úhlu a rozpoznání dopravních značek. Fiat ale nesdělil, jestli se jedná o základní nebo příplatkovou výbavu. U vyšší úrovně výbavy posádku rozmazlí 7palcová dotyková obrazovka, možnost panoramatické střechy, koženého čalounění, xenonových světlometů nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku. V reakci na události posledních měsíců bude uvnitř i přenosná dezinfekce vzduchu.