8
Fotogalerie

Ford C-Max Solar Energi: se solárními panely za 2,35 l/100 km

Audi (samozřejmě) nebude jedinou automobilkou, která se představí na nadcházejícím veletrhu CES. Další novinku má na svědomí Ford a s trochou nadsázky se dá říci, že půjde o vůz s lupou na střeše. Přesně řečeno se bavíme o upravené plug-in hybridu nesoucím jméno C-Max Energi.

Možná si vzpomenete, že jsme s tímto modelem už jezdili. Vůz používá dvoulitrový benzinový motor (143 koní, 175 Nm) kombinovaný s jedním elektromotorem (120 koní, 240 Nm). Na rozdíl od klasického hybridního C-Maxu tento nemusíte dobíjet pouze ze zásuvky, protože auto dostalo na střechu solární panely. Ty kryje speciální sklo údajně fungující podobně jako lupa.

Ford uvádí, že jde o vůbec první vůz své kategorie využívající k pohonu sluneční energii. V praxi by solární panely měly být schopny snížit dobu potřebnou pro dobíjení ze zásuvky. Po prezentaci na CES odstartují praktické testy a na jejich konci by mohla začít sériová výroba.

Nechme se překvapit, na co během testů Ford přijde. Realita je ale taková, že podle údajů z tiskové zprávy se dojezd na čistě elektrický režim v porovnání s Fordem C-Max Energi prakticky neliší. V obou případech jde o 30 kilometrů. Koncept pak zvládne podle norem EPA v kombinovaném cyklu spotřebu 2,35 l/100 km, respektive téměř tisíc kilometrů s plnou nádrží a plně nabitou baterií.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud