Elektrický crossover klame tělem. Kromě prostorného interiéru nabízí i další praktické vychytávky.
Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu, přičemž už také odhalila první cenovky na českém trhu. Teď se korejská automobilka detailněji zaměřuje na praktičnost svého nového elektrického crossoveru. Kromě prostornosti samotné kabiny zvýrazňuje množství odkládacích prostorů, objem obou kufrů nebo možnost vozem nabíjet další spotřebiče.
Díky nové platformě E-GMP už dříve Kia přirovnávala místo v kabině spíše k modelům SUV střední třídy. S elektrickým pohonem dochází i na absenci centrálního tunelu, takže EV6 nabízí plochou podlahu s 990 mm prostoru k pohodlnému natažení nohou zadních pasažérů. Vnitřnímu prostoru napomáhá i o 55 % menší systém klimatizace s dělenou architekturou.
Speciální relaxační sedadla vepředu lze poté úplně sklopit, tudíž si může řidič a spolujezdec dát relaxačního šlofíka například při nabíjení vozu. Pouhým stiskem tlačítka se sedadla přizvednou a zakloní, kdy se změnou pozice sezení optimálně rozloží hmotnost postavy (viz galerie a video).
Objemná odkládací přihrádka mezi sedadly pak nabízí dost místa i pro menší tašku či tablet, nechybí zde podložka bezdrátového nabíjení telefonu. Dále najdete vepředu rozměrnou příruční schránku o objemu 10,5 litru. Držáky nápojů se objevují vpředu a vzadu. Základní objem kufru 520 litrů vzadu lze rozšířit sklopením zadních sedaček na zhruba 1300 litrů, přičemž EV6 nechybí ani přední kufr o objemu 52 litrů (20 litrů u verzí s pohonem všech kol).
Praktičnost crossoveru vyzdvihuje i funkce V2L (Vehicle-to-Load). Baterie vozu totiž dokáže napájet externí spotřebiče o příkonu až 3,6 kW pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. Autem tak nabijete cokoliv od externích domácích spotřebičů po elektricky poháněná jízdní kola či skútry. Vnitřní nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny se zase hodí pro nabíjení mobilních zařízení bez potřeby dalších adaptérů.
Nakonec Kia zmiňuje i tažné schopnosti EV6. Verze s baterií o kapacitě 77,4 kWh umožnuje tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg (platí pro vozy s pohonem RWD i AWD). V případě verze s baterií o kapacitě 58 kWh očekávejte maximální tažnou kapacitu 750 kg.