Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo.

Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).

Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).

Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění.

Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění.

V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.

V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.

Pomáhá ale i při startech.  48voltový systém  je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.

Pomáhá ale i při startech. 48voltový systém je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.

Systém prý oceníte hlavně ve městě. Jen při startování studeného auta se i nadále spoléhá na 12voltový okruh. Konstantní rychlostí se pak systém MHSG promění v generátor elektřiny, abyste měli „nabito“.

Systém prý oceníte hlavně ve městě. Jen při startování studeného auta se i nadále spoléhá na 12voltový okruh. Konstantní rychlostí se pak systém MHSG promění v generátor elektřiny, abyste měli „nabito“.

Od rychlosti 30 km/h až do úplného zastavení pak můžete „doplachtit“ třeba ke křižovatce čistě na elektřinu s rozepnutou spojkou.

Od rychlosti 30 km/h až do úplného zastavení pak můžete „doplachtit“ třeba ke křižovatce čistě na elektřinu s rozepnutou spojkou.

Cenově výhodnější varianta hybridního Tucsonu dorazí v květnu letošního roku. Na podzim jej bude následovat  model i30  se stejnou technikou.

Cenově výhodnější varianta hybridního Tucsonu dorazí v květnu letošního roku. Na podzim jej bude následovat model i30 se stejnou technikou.

48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.

48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.

Mild-hybrid již z českých autosalonů Hyundai znáte. Částečně hybridní systém sídlí v  SUV Tucson , kde pomáhá vznětové motoru 2.0 CRDi.

Mild-hybrid již z českých autosalonů Hyundai znáte. Částečně hybridní systém sídlí v SUV Tucson, kde pomáhá vznětové motoru 2.0 CRDi.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).
Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění.
V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.
Pomáhá ale i při startech.  48voltový systém  je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.
28
Fotogalerie

Hyundai už u nás prodává první český hybrid. Stojí 840.000 Kč

Korejské SUV se s inovovaným designem i modernější technikou dostalo na český trh. Z Nošovic to ostatně nemělo daleko...

Často se v rámci korejského koncernu nestává, aby Hyundai doháněl příbuznou Kiu. V případě SUV nižší střední třídy však modernizovaný Tucson přichází až po Sportage. Právě Kia už přivezla největší inovaci - dvoulitrový vznětový motor spřažený s mild-hybridním ústrojím. České zastoupení značky Hyundai to však vzalo z jiného konce. Tucson 4x4 Mild Hybrid je podle něj první český hybrid.

Zážehové jednotky zůstávají beze změn. Na výběr jsou tři verze šestnáctistovky s přeplňováním i atmosférickém plněním, s předním pohon či 4x4. Paleta dieselových motorů nyní zahrnuje novou dieselovou šestnáctistovku, která nahradila o desetinu větší agregát. K dispozici je s pohonem předních kol a výkonem 85 kW či jako čtyřkolka o výkonu 100 kW a možností připlatit si za dvouspojkovou převodovku. Dvoulitrový diesel zůstává beze změn, doplňuje jej však verze s mild-hybridním ústrojím.

Hyundai Tucson 2018 - české ceny zážehových motorů
Motor 1.6 GDi 4x2 1.6 T-GDi 4x2 1.6 T-GDI 4x4
Největší výkon [kW] 97 130 130
Cena Tucson [Kč] 549.990 - -
Cena Trikolor [Kč] 604.990 654.990 694.990
Cena Style [Kč] - 709.990** 749.990**
** Za 55.000 Kč příplatek sedmistupňová dvouspojková převodovka

Většina z inovací, které s sebou facelift přináší, se netýká základního stupně výbavy, prostě nazvané Tucson. K dispozici je se dvěma agregáty. Základní výbava, kterou si můžete představit pod billboardovým sloganem "již od 549.990 Kč", zahrnuje například světelný senzor, manuální klimatizaci, standardní verzi informačního displeje s šesti reproduktory či 16palcová kola z lehkých slitin. Paket Plus pro tuto výbavu za 10.000 korun přidá kůží obšitý volant a řadící páku, zadní parkovací senzory a tempomat.

Stupeň Trikolor je k dispozici s širším výběrem motorizací a už jej můžete mít i jako čtyřkolku s přeplňovanou šestnáctistovkou, stále však vždy jako manuál. Navíc je v ceně například dojezdová rezerva, přední mlhová světla, sklopná zrcátka, zadní parkovací kamera, rádio se sedmipalcovým displejem, dvouzónová automatická klimatizace, 17palcové disky či zmíněný paket Plus.

Hyundai Tucson 2018 - české ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 4x2 1.6 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 2.0 CRDi 4x4 Mild Hybrid
Největší výkon [kW] 85 100 136 136
Cena Tucson [Kč] 609.990 - - -
Cena Trikolor [Kč] 664.990 - - -
Cena Style [Kč] - 784.990** 809.990* 839.990

* Za 55.000 Kč příplatek osmistupňová automatická převodovka, ** Za 55.000 Kč příplatek sedmistupňová dvouspojková převodovka

Nejvyšší stupeň výbavy Style otevírá přístup k pohonu všech kol v kombinaci s dieselovým motorem, ale i k dvoulitru, včetně nového mild-hybridu. V ceně jsou již například chromované prvky exteriéru, nové Full LED světlomety, zatmavená skla, nouzové brzdění, asistent pro vedení auta v pruzích, vyhřívání zadních sedadel, větší přístrojový panel, navigace s osmipalcovým displejem či 18palcové disky.

Tucson v plné výbavě pak znamená ještě příplatkový paket Premium. Ten zahrnuje 19palcové disky, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, lepší audiosystém či panoramatické střešní okno.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud