Sedávej, panenko, v koutě, budeš-li hodná, najdou tě. Nenašli! Přes 30 typů vozů různých značek v květnu si nenašlo cestu do centrálního registru vozidel.
Nejvíc se nezájem dotkl sportovních automobilů a vozů kategorie SUV. A ne vždy se jednalo o exoty typu zcela elektrických vozů či superdrahý luxus.
Tak třeba Ford Ka. Oproti původní generaci představené v roce 1997, které se prodalo celosvětově přes 1,3 milionu, není u nás o tento mini vůz zájem. Od ledna do dubna jich dealeři zaregistrovali 24, v květnu ani jediný.
Do provozu nevyjel ani zcela elektrický Citroën C Zero. V malých vozech byl nulový interes pouze o Mitsubishi Colt.
V nižší střední třídě doplatily na nezájem vozy Honda Insight, Volvo C30, Hyundai Veloster a všechny tři Lady, které jsou na trhu (1117, 1119 a 2171). Příliš nepřekvapil ani neúspěch elektrického Opelu Ampera.
Ve střední třídě splakala nad výdělkem dynamická Alfa Romeo 159, její jen o málo šťastnější soupeři v této kategorii si připisovali alespoň po jednom zářezu.
Ve vyšší střední třídě si nulu zapsali dealeři Hyundie Genesis a dvou Infinity – EX a G. V luxusních vozech postihl nezájem pouze Mercedes-Benz třídy S.
Poměrně velká „úmrtnost“ zasáhla sportovní automobily, ale vinu lze připsat i deštivému počasí, které v květnu vládlo a jistě nepodporovalo náladu možných kupců. Na značkách se neocitlo BMW řady 1 a 6 (Cabrio), Citroën DS3, Mercedesy CL a SLK, malé Porsche Cayman a velká Panamera. Mezi nové vozy na silnice nevyjel ani VW Scirocco.
V kategorii SUV se neujala dvojčata Citroën C-Crosser a Peugeot 4007, mohutný Hyundai ix55, oba Ssanyongy Korando a Rexton, Jeep Cherokee a také luxusní Range Rover Sport.
Ve třídě velkokapacitních rodinných MPV nebyl zájem o Citroën C8, obě peugeotovské varianty vozů Dangel (Expert a Partner), Opel Movano, Renault Modus a Toyotu Prius Plus.
Mezi automobily, které se zapsaly do registrací alespoň jednou, bylo ve sledovaných kategoriích statistik Svazu dovozců automobilů ČR celkem 28 typů.