Tisková konference k uvedení Lamborghini Urus na český trh proběhla v dealerství italské automobilky na pražském Smíchově

Tisková konference k uvedení Lamborghini Urus na český trh proběhla v dealerství italské automobilky na pražském Smíchově

Pokud máte na Lamborghini Urus zálusk a nestihli jste si jej včas objednat, pro letošní rok máte bohužel smůlu

Pokud máte na Lamborghini Urus zálusk a nestihli jste si jej včas objednat, pro letošní rok máte bohužel smůlu

Kvóta čtyřiceti vozů byla vyčerpána a další budou k dispozici až v roce 2019

Kvóta čtyřiceti vozů byla vyčerpána a další budou k dispozici až v roce 2019

Základní cena byla stanovena na 171.429 eur (zhruba 4,36 milionu Kč) a první dodávky zákazníkům proběhnou v listopadu

Základní cena byla stanovena na 171.429 eur (zhruba 4,36 milionu Kč) a první dodávky zákazníkům proběhnou v listopadu

Základní výbava zahrnuje automatickou čtyřzónovou klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané víko kufru, navigaci, adaptivní světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní asistent dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní vzduchový podvozek, aktivní stabilizátory, aktivní zadní diferenciál, dále 21palcová kola, keramicko-karbonové brzdy se stříbrnými třmeny či natáčení kol zadní nápravy.

Základní výbava zahrnuje automatickou čtyřzónovou klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané víko kufru, navigaci, adaptivní světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní asistent dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní vzduchový podvozek, aktivní stabilizátory, aktivní zadní diferenciál, dále 21palcová kola, keramicko-karbonové brzdy se stříbrnými třmeny či natáčení kol zadní nápravy.

Pak už se ale připlácí, a rozhodně ne málo. Za broušená 22palcová kola Nath dáte 3800 eur, čtyřmístné uspořádání interiéru stojí 5500 eur, za obrazovky pro cestující na zadních sedadlech dáte 4148 eur a velký karbonový paket pro přední sedadla stojí 4200 eur. Můžete si připlatit i za prodlouženou záruku – čtyři roky vyjdou na 2076 eur. Všechny zmíněné ceny jsou samozřejmě bez daně.

Pak už se ale připlácí, a rozhodně ne málo. Za broušená 22palcová kola Nath dáte 3800 eur, čtyřmístné uspořádání interiéru stojí 5500 eur, za obrazovky pro cestující na zadních sedadlech dáte 4148 eur a velký karbonový paket pro přední sedadla stojí 4200 eur. Můžete si připlatit i za prodlouženou záruku – čtyři roky vyjdou na 2076 eur. Všechny zmíněné ceny jsou samozřejmě bez daně.

Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Po hranaté epizodě s modelem L002 je tu první SUV od Lamborghini. Už podle pompézní premiéry bylo vidět, jak moc důležité auto to pro Lamborghini je. Zásadní je především na čínském a americkém trhu.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

Na svět mu pomohla sdílená platforma koncernu Volkswagen MLB, na které jezdí blízce příbuzné Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a také budoucí Volkswagen Touareg, který se v příští generaci odhalí příští rok.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

I přes agresivní styling se svažující se střechou podobně jako u BMW X6 chce nabídnou i praktičnost - například zavazadlový prostor má slušných 600 litrů.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Pod kapotou agresivně designované novinky je osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly- známý podezřelý od Porsche. V Urusu nabídne 478 kilowatt, 850 Nm a SUV dovolí zrychlit z nuly na sto za 3,8 sekund - nejrychleji ze všech sériových SUV.

Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Maximální rychlost činí 306 kilometrů za hodinu. To vše při pohotovostní hmotnosti 2,2 tuny a skrze automatickou převodovku s osmi stupni. Přibližně za rok bychom se měli dočkat také plug-in hybridní varianty.

Motor bude zároveň vůbec nejúspornější v historii značky. I díky odpojování čtyř válců dosahuje kombinovaná spotřeba 10,6 litrů na sto kilometrů dle nové normy.

Motor bude zároveň vůbec nejúspornější v historii značky. I díky odpojování čtyř válců dosahuje kombinovaná spotřeba 10,6 litrů na sto kilometrů dle nové normy.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Standardní rozložení výkonu pohonu všech kol je 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy. Až sedmdesát procent však umí přenést na přední kola, na zadní až 87. Podle dostupné trakce je točivý moment rozdělován na jednotlivá kola díky systém aktivních elektronických diferenciálů.

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Standardem jsou největší karbon-keramické brzdy na sériovém voze (440mm vpředu a 370mm vzadu).

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Obratnější bude Urusu i díky adaptivním tlumičům, aktivním stabilizátorům a zatáčením všech kol. Jak už napovídaly upoutávky, k dispozici jsou jízdní režimy. Vše přizpůsobí na silnici, bláto, sníh, písek ale i závodní okruh.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Zatímco výroba předprodukčních modelů již probíhá, sériové vozy se začnou vyrábět až po novém voze.

Produkovat je bude speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

Produkovat je bude speciálně upravená továrna v SantAgatě u Bologny.

Pokud máte na Lamborghini Urus zálusk a nestihli jste si jej včas objednat, pro letošní rok máte bohužel smůlu
Kvóta čtyřiceti vozů byla vyčerpána a další budou k dispozici až v roce 2019
Základní cena byla stanovena na 171.429 eur (zhruba 4,36 milionu Kč) a první dodávky zákazníkům proběhnou v listopadu
Základní výbava zahrnuje automatickou čtyřzónovou klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané víko kufru, navigaci, adaptivní světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní asistent dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní vzduchový podvozek, aktivní stabilizátory, aktivní zadní diferenciál, dále 21palcová kola, keramicko-karbonové brzdy se stříbrnými třmeny či natáčení kol zadní nápravy.
18
Fotogalerie

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Dlouho očekávané SUV Urus se světu představilo už koncem loňského roku, do České republiky však dorazilo až nyní. Špatná zpráva: pro letošek je vyprodáno.

Tisková konference k uvedení Lamborghini Urus na český trh proběhla v dealerství italské automobilky na pražském Smíchově. Zatímco včera bylo vyhrazeno pouze vybraným hostům, dnes na něj mohli „naběhnout“ novináři a zjistit pár důležitých informací. Třeba ohledně ceny, dostupnosti a výbavy.

Pokud máte na Lamborghini Urus zálusk a nestihli jste si jej včas objednat, pro letošní rok máte bohužel smůlu. Kvóta čtyřiceti vozů byla vyčerpána a další budou k dispozici až v roce 2019. Ostatně, že je Urus větší úspěch, než se původně očekávalo, jsme už v tomto týdnu psali. Základní cena byla stanovena na 171.429 eur (zhruba 4,36 milionu Kč) a první dodávky zákazníkům proběhnou v listopadu.

Základní výbava zahrnuje automatickou čtyřzónovou klimatizaci, tempomat, elektricky ovládané víko kufru, navigaci, adaptivní světlomety, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní asistent dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní vzduchový podvozek, aktivní stabilizátory, aktivní zadní diferenciál, dále 21palcová kola, keramicko-karbonové brzdy se stříbrnými třmeny či natáčení kol zadní nápravy.

Pak už se ale připlácí, a rozhodně ne málo. Za broušená 22palcová kola Nath dáte 3800 eur, čtyřmístné uspořádání interiéru stojí 5500 eur, za obrazovky pro cestující na zadních sedadlech dáte 4148 eur a velký karbonový paket pro přední sedadla stojí 4200 eur. Můžete si připlatit i za prodlouženou záruku – čtyři roky vyjdou na 2076 eur. Všechny zmíněné ceny jsou samozřejmě bez daně.

Lamborghini Urus - dostupná technická data
Motor 4.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 3996
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 478/6000
Točivý moment [N.m/min] 850/2250-4500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 305
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 12,7
Délka/šířka/rozvor/výška [mm] 5112/2016/3003/1638
 
[********************]
 
6I6A5788.JPG6I6A5799.JPG6I6A5809.JPG
6I6A5819.JPG6I6A5823.JPG6I6A5862.JPG
urus_01.jpgurus_02.jpgurus_03.jpg
urus_04.jpgurus_05.jpgurus_06.jpg
urus_07.jpgurus_08.jpgurus_09.jpg
urus_10.jpgurus_int_01.jpgurus_int_02.jpg

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud