Tak jsme se dočkali: v plné parádě se představuje Impreza STI poladěná v dílách Cosworthu. Výkon i dynamika stojí za to.
O tom, že u Subaru pracují na specální verzi odvozené z modelu Impreza STI, se mluví již delší dobu, my jsme vás o těchto přípravách informovali třeba na tomto místě, kde najdete i první snímky. Nyní je již nový model venku a vyznačuje se plným názvem Subaru Cosworth Impreza STI CS400.
Se jménem Cosworth jsme se dosud setkávali převážně v souvislosti s vozy Ford, tato společnost má bohaté zkušenosti z oblasti motorsportu a zdá se, že její konstruktéři mají co poradit i svým japonským kolegům. Proto se rozhodli udělat si „vlastní” STi - jeho výrobní série bude omezena na 75 kusů a Cosworth slibuje, že díky nim přinese do třídy kompaktních hatchbacků výkony supersportů.
Základem úprav se stal sériový čtyřválec „boxer“ s objemem 2,5 l, do nějž u Cosworthu zasadili nové písty, ojnice a ložiska. Zároveň byla přeprogramována řídicí jednotka, upraveno dmychadlo a instalován nový výfukový trakt. Výsledek je působivý, motor dosahuje výkonu rovných 400 koní (293 kW), tedy o plných 100 koní více než standardní naladění. Cosworth Impreza STI CS400 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, tedy o 1,5 s dříve než výchozí provedení. Zástupci Subaru tvrdí, že se změny dotkly i podvozkových skupin, kam přinesly nové vinuté pružiny snižující světlou výšku o 10 mm a výkonnější brzdy s šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 355 mm vpředu vyvinuté u AP Racing.
Zvenčí jsou však modifikace vozů ze série Cosworth Impreza STI CS400 pouze velmi jemné, všimneme si snad jen specifických osmnáctipalcových ráfků, předního nárazníku s doplňkovým spoilerem a upravenou spodní mřížkou, napisů Cosworth a nového střešního spoileru nad zadním oknem. Loga Cosworth zdobí také interiér, kde najdeme též sportovní sedadla Recaro s čalouněním kombinací kůže a Alcantary nebo leskle černé obklady palubní desky.
Stroje Subaru Cosworth Impreza STI CS400 se budou prodávat pouze pro potřeby britských uživatelů, a sice od letošního června. Pokud byste si chtěli jeden kousek přivézt, pak vzhledem k omezené sérii určitě neváhejte. A připravte si 49 995 liber (cca 1,5 milionu Kč), přesně tolik totiž bude Impreza STi od Cosworthu stát.
Subaru Cosworth Impreza STI CS400
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza