Jedním z mála výrobců luxusních aut, kteří dosud vysloveně na rychlost zaměřené kombi postrádali, patřil Jaguar. To se ale nyní změní…
Ženevská novinka Jaguar XFR-S Sportbrake kombinuje karoserii typu Jaguar XF Sportbrake a techniku špičkového sedanu Jaguar XFR-S. O přípravách této novinky jsme vás informovali už před několika dny, nyní vám už ale můžeme oznámit všechno podstatné. XFR-S Sportbrake byl postaven jako alternativa vozům Mercedes-Benz E63 AMG kombi, Audi RS6 Avant nebo BMW 550i Touring.
Jaguar XFR-S Sportbrake spojuje výkon sedanu XFR-S s větší praktičností kombi XF Sportbrake
Novinka nabídne zavazadlový prostor se základním objemem 550 l, jenž lze sklopením zadních opěradel zvětšit na 1 675 l. O pohon vozu Jaguar XFR-S Sportbrake se stará nezměněný zážehový osmiválec s kompresorem a objemem 5,0 l, jenž dosahuje výkonu 550 koní (405 kW) při 6 500 ot./min. a točivého momentu 680 Nm od 2 500 do 5 500 ot./min. Navazuje na něj samočinná osmistupňová převodovka s řazením Quickshift.
Díky tomu nové kombi jede až elektronicky omezených 300 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,8 s, tedy o 0,2 s později než sedan. Na E63 AMG ani RS6 Avant to nestačí, ale je to srovnatelné třeba s 550i Touring. Průměrná spotřeba má činit 12,7 l/100 km, což je o 1,1 l/100 km více než u sedanu. Podvozek byl nově odladěn s ohledem na větší zatížení zadní nápravy, kde najdeme také jiné pružiny.
Většina aerodynamických doplňků pochází ze sedanu, řešení zádi je nové
Aerodynamické doplňky a specifické karosářské díly včetně prahových obkladů a předního nárazníku byly převzaty z výchozího sedanu XFR-S, díly v zadní části karoserie jsou samozřejmě nové. Ze sedanu pochází také dvacetipalcové lité ráfky s pneumatikami Pirelli o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Prodej nového Jaguaru XFR-S Sportbrake v jeho domovské Anglii odstartuje s prvním dnem letošního dubna.