Informace o mild-hybridním hnacím ústrojí už před časem zveřejnila automobilka Kia. Bylo pouze otázkou času, než se systém dostane také do vozu Hyundai.
Je tomu jenom pár dnů, co začal Hyundai v Nošovicích vyrábět modernizovaný model Tucson, který vedle osvěženého vzhledu dostal třeba diodové přední světlomety, nový infotainment nebo panoramatický kamerový systém. Došlo i na downsizing, a sice nahrazením sedmnáctistovky CRDi o deci méně objemným čtyřválcem. Dalo se však očekávat, že to nebude tak úplně všechno.
Automobilka Kia už totiž v polovině května informovala o novém mild-hybridním systému pracujícím se 48voltovým elektrickým okruhem, který jako první dostal model Sportage po faceliftu. Agregát s označením EcoDynamics+ v prvé řadě sází na dvoulitr CRDi doplněný o startér-generátor (MHSG), který vozu pomáhá při prudkém zrychlení. Díky němu má klesnout spotřeba paliva až o 7 procent.
Nyní tento systém dostal také Hyundai Tucson, přičemž dopady na ekonomiku jízdy jsou stejné jako u Kie. Rozdíl je v tom, že zatímco u Sportage vypomáhá jednotka MHSG 10 kilowatty, v Tucsonu má o 2 kilowatty více. Uvedená úspora paliva se váže k manuální převodovce a je měřena v cyklu NEDC.
Hyundai navíc slibuje, že nezůstane pouze u mild-hybridu s dvoulitrem, který má sám o sobě 137 kW, pohání všechna čtyři kola a může být kombinován s manuální šestistupňovou i osmistupňovou automatickou převodovkou. Bude toho víc.
Již v příštím roce se v Tucsonu objeví jedna-šestka pracující se 48voltovou sítí. Hlavní konkurent korejské značky na českém trhu, automobilka Škoda, již svůj mild-hybridní systém rovněž představila, avšak zatím jako pohon konceptu Vision X. Je určen pro vozy na platformě MQB, pracuje na benzin i CNG, a datum uvedení do sériové výroby zatím není známo.