Automobilový průmysl v poslední době prochází obrovskou změnou. Kostky jsou vrženy, miliardy eur do vývoje elektromobilů taktéž. Zbývá už se tedy jen vrhnout na nabíječky. Další, kdo hází rukavici do ringu, je Volkswagen.

Automobilový průmysl v poslední době prochází obrovskou změnou. Kostky jsou vrženy, miliardy eur do vývoje elektromobilů taktéž. Zbývá už se tedy jen vrhnout na nabíječky. Další, kdo hází rukavici do ringu, je Volkswagen.

Samozřejmě mluvíme o modelech na elektrické platformě MEB, jež bude základem pro všechna dosud potvrzená nadcházející elektrická vozidla koncernu.

Samozřejmě mluvíme o modelech na elektrické platformě MEB, jež bude základem pro všechna dosud potvrzená nadcházející elektrická vozidla koncernu.

A jelikož má VW s uváděním dalších a dalších elektrických modelů velké plány, od roku 2020 chce ve Cvikově vyrábět výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek.

A jelikož má VW s uváděním dalších a dalších elektrických modelů velké plány, od roku 2020 chce ve Cvikově vyrábět výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek.

S tímto tempem na poli elektromobilů se však nadále objevují obavy o stavu nutné infrastruktury. Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady Volkswagenu, vyzval především politiky a obce...

S tímto tempem na poli elektromobilů se však nadále objevují obavy o stavu nutné infrastruktury. Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady Volkswagenu, vyzval především politiky a obce...

...aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury.  „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority,“  uvedl Rothe.

...aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury. „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority,“ uvedl Rothe.

Pro začátek si Volkswagen a jeho dostupný elektromobil ID.3 vedou poměrně dobře. Prvotina, která má automobilce zajistit odvážný krok na pole elektromobility, byla nabídnuta prvním zájemcům už minulý týden, a to v rámci předběžných rezervací.

Pro začátek si Volkswagen a jeho dostupný elektromobil ID.3 vedou poměrně dobře. Prvotina, která má automobilce zajistit odvážný krok na pole elektromobility, byla nabídnuta prvním zájemcům už minulý týden, a to v rámci předběžných rezervací.

Více informací o objednávkách ID.3  jsme již přinesli , teď ovšem Volkswagen zmiňuje, že za pouhých 24 hodin sesbíral už přes 10.000 rezervací.

Více informací o objednávkách ID.3 jsme již přinesli, teď ovšem Volkswagen zmiňuje, že za pouhých 24 hodin sesbíral už přes 10.000 rezervací.

Zajímavé číslo, pokud vezmeme v potaz, že zaváděcí série ID.3 1ST Edition, která je dostupná k předběžné rezervaci, plánuje Volkswagen vyrobit jen 30.000 kusů. 

Zajímavé číslo, pokud vezmeme v potaz, že zaváděcí série ID.3 1ST Edition, která je dostupná k předběžné rezervaci, plánuje Volkswagen vyrobit jen 30.000 kusů. 

S uvedením rezervací ID.3 souvisí i nynější rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě. V tuto chvíli zatím na místě Volkswagen vyrobil 200 předsériových kusů ID.3. První produkční kusy mají sjet z montážní linky na konci roku 2019.

S uvedením rezervací ID.3 souvisí i nynější rekonstrukce závodu Cvikov na největší výrobní centrum pro elektromobilitu v Evropě. V tuto chvíli zatím na místě Volkswagen vyrobil 200 předsériových kusů ID.3. První produkční kusy mají sjet z montážní linky na konci roku 2019.

Samozřejmě mluvíme o modelech na elektrické platformě MEB, jež bude základem pro všechna dosud potvrzená nadcházející elektrická vozidla koncernu.
A jelikož má VW s uváděním dalších a dalších elektrických modelů velké plány, od roku 2020 chce ve Cvikově vyrábět výhradně elektromobily – za den až 1500 vozů Volkswagen a dalších koncernových značek.
S tímto tempem na poli elektromobilů se však nadále objevují obavy o stavu nutné infrastruktury. Jens Rothe, předseda ústřední podnikové rady a zástupce předsedy dozorčí rady Volkswagenu, vyzval především politiky a obce...
...aby činili rychlejší a odvážnější kroky při výstavbě nabíjecí infrastruktury.  „Tady potřebujeme mnohem větší nasazení. Obávám se, že v této oblasti nejsou stále ještě stanoveny správné priority,“  uvedl Rothe.
9
Fotogalerie

VW má plán, jak masově rozšířit elektroauta. Nabíječky budou snad na každém rohu

Německá automobilka Volkswagen pokračuje v elektrické ofenzivě a zuby nehty se drží svého plánu. V rámci toho jede elektrická divize Elli na plné obrátky.

Automobilový průmysl v poslední době prochází obrovskou změnou. Kostky jsou vrženy, miliardy eur do vývoje elektromobilů taktéž. Zbývá už se tedy jen vrhnout na nabíječky. Další, kdo hází rukavici do ringu, je Volkswagen.

Slibuje, že do roku 2025 nainstaluje v Evropě celkem 36.000 dobíjecích stanic. 11.000 z nich bude vyvinuto přímo automobilkou. Postupem času se stanice rozšíří do celkem tří tisíc dealerství a měst.

Automobilka toho chce docílit díky své divizi pro infrastrukturu nabíječek, nazvanou Elli (Electric Life) a také díky službě „We Charge“. Vzhledem k tomuto ambicióznímu plánu se rozhodla investovat dalších čtvrt miliardy eur.

Podle VW bude v budoucnu až 70 % elektromobilů nabíjenom doma nebo v práci. Právě proto bude společnost Elli nabízet výhodné programy pro soukromé i firemní zákazníky již od roku 2020. Jejím cílem je co nejvíce přiblížit elektromobilitu lidem a pokud možno dopomoci Volkswagenu k čisté budoucnosti.

Mezitím se ve cvikovské továrně minulý měsíc objevilo prvních 200 kusů předsériového prototypu elektromobilu ID.3. Elektromobil velikosti Golfu, ale s vnitřním prostorem Passatu, má být zřejmě nejdůležitější vůz v této transformaci.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud