Video: Walter Röhrl testuje šílené Audi S1 EKS RX quattro

Když se řekne Walter Röhrl a ostré závodní Audi, pravděpodobně si každý představí legendární spojení dvojnásobného mistra světa v rally z let 1980 a 1982 a šíleného monstra rally skupiny B Audi Sport quattro.

Paradoxní je, že Walter Röhrl je nejvíce spojován právě s Audi, i když své dva tituly získal za volantem vozů Fiat 131 (1980) a Opel Manta (1982). S Audi dosáhl nejlépe na třetí místo celkově v roce 1985. Jen pro pořádek, v roce 1983 skončil za volantem Lancie celkově druhý.

Nicméně Walter Röhrl první člověk, který překonal při závodě do vrchu Pikes Peak hranici 11 minut, a to právě s Audi. Bylo to v roce 1987, dávno před tím, než byl celý povrch vyasfaltovaný a svět ještě neznal jméno Sebastien Loeb.

Audi S1 EKS RX quattro se může právem vydávat za duchovního nástupce brutálního Audi skupiny B. Pohání ho přeplňovaný dvoulitr a i s 45mm restriktorem podle regulí FIA posílá na všechna kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku výkon 560 koní. To je o 60 koní víc než legendární Audi Sport quattro S1.

Podívejte se na video, jak tohle nové Audi krotí právě Walter Röhrl a Mattias Ekström, šampion DTM z let 2004 a 2007, na německém rallykrosovém okruhu Estering. Dokonce i Röhrl, jindy naprostý kliďas a pohodář, má plné ruce práce. Jen výjimečně je totiž u Röhrla vidět, aby otočil volantem o více než čtvrt otáčky...

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud