Elektrifikování modelového portfolia je teď u spousty automobilek tématem číslo jedna. Jednou z nich je i Audi, kde se elektrifikuje ve velkém. Standardní vznětové motory se vylepšují  mild-hybridní technologií  a elektrické SUV e-tron je k mání už i ve elegantní verzi  Sportback . Zdroj: Audi

Elektrifikování modelového portfolia je teď u spousty automobilek tématem číslo jedna. Jednou z nich je i Audi, kde se elektrifikuje ve velkém. Standardní vznětové motory se vylepšují mild-hybridní technologií a elektrické SUV e-tron je k mání už i ve elegantní verzi Sportback. | Zdroj: Audi

Čím dál častěji se ale v portfoliu značky objevuje i technologie hybridního vozu s možností vnějšího nabíjení, tedy plug-in hybrid. Jeho ústrojí spočívá ve spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, stejně jako u klasického hybridu. Zdroj: Audi

Čím dál častěji se ale v portfoliu značky objevuje i technologie hybridního vozu s možností vnějšího nabíjení, tedy plug-in hybrid. Jeho ústrojí spočívá ve spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, stejně jako u klasického hybridu. | Zdroj: Audi

Díky mnohem větší lithium-iontové baterii jsou ale tyto vozy schopné lokálně bezemisní jízdy. Zvládnou tedy několik desítek kilometrů čistě na elektřinu. Zdroj: Audi

Díky mnohem větší lithium-iontové baterii jsou ale tyto vozy schopné lokálně bezemisní jízdy. Zvládnou tedy několik desítek kilometrů čistě na elektřinu. | Zdroj: Audi

Audi vidí v této kombinaci budoucnost. Aktuálně si u českého zastoupení můžete objednat pět modelů s označením TFSI e -  A6  (sedan i Avant), A7, A8 (včetně A8 L), Q5 a  Q7 . Zdroj: Audi

Audi vidí v této kombinaci budoucnost. Aktuálně si u českého zastoupení můžete objednat pět modelů s označením TFSI e - A6 (sedan i Avant), A7, A8 (včetně A8 L), Q5 a Q7. | Zdroj: Audi

V závislosti na velikosti modelu dosahují elektromotory výkonu až 105 kW. Dojezd na jedno nabití akumulátoru je pak u Audi až 59 kilometrů dle metodiky WLTP. Zdroj: Audi

V závislosti na velikosti modelu dosahují elektromotory výkonu až 105 kW. Dojezd na jedno nabití akumulátoru je pak u Audi až 59 kilometrů dle metodiky WLTP. | Zdroj: Audi

V nadcházejících měsících se nabídka plug-in hybridů z Ingolstadtu ještě rozšíří. Označení TFSI e se podívá do A3, Q3 a Q8. Nově se tedy tato technologie podívá v Audi i do  kompaktního segmentu . Zdroj: Audi

V nadcházejících měsících se nabídka plug-in hybridů z Ingolstadtu ještě rozšíří. Označení TFSI e se podívá do A3, Q3 a Q8. Nově se tedy tato technologie podívá v Audi i do kompaktního segmentu. | Zdroj: Audi

Všechny verze budou i nadále používat kombinaci elektromotoru a přeplňovaného zážehového motoru s přímým vstřikem. Zdroj: Audi

Všechny verze budou i nadále používat kombinaci elektromotoru a přeplňovaného zážehového motoru s přímým vstřikem. | Zdroj: Audi

U modelu Q8 TFSI e bychom měli očekávat lithium-iontovou baterii o kapacitě 17,3 kWh, kterou má i Q7 TFSI e. Menší modely mají menší 14,1kWh baterii. Baterie Audi umožňují nabíjení výkonem 7,4 kW, kdy jim trvá plné nabití dvě a půl hodiny. Z domácí zásuvky to stihnou přes noc. Foto: Audi

U modelu Q8 TFSI e bychom měli očekávat lithium-iontovou baterii o kapacitě 17,3 kWh, kterou má i Q7 TFSI e. Menší modely mají menší 14,1kWh baterii. Baterie Audi umožňují nabíjení výkonem 7,4 kW, kdy jim trvá plné nabití dvě a půl hodiny. Z domácí zásuvky to stihnou přes noc. | Foto: Audi

Audi samozřejmě myslí i na nabíjení za jízdy, tedy takzvanou rekuperací. Při brzdění umí modely PHEV dosáhnout rekuperačního výkonu až 80 kW. Nasbíraná energie však nemusí sloužit jen ekonomické jízdě. Velmi zajímavou funkcí je i podpora akcelerace. Zdroj: Audi

Audi samozřejmě myslí i na nabíjení za jízdy, tedy takzvanou rekuperací. Při brzdění umí modely PHEV dosáhnout rekuperačního výkonu až 80 kW. Nasbíraná energie však nemusí sloužit jen ekonomické jízdě. Velmi zajímavou funkcí je i podpora akcelerace. | Zdroj: Audi

To přirozeně navazuje na sportovní jízdu, kterou Audi nejlépe prezentuje v portfoliu modelů RS. I sem se technologie PHEV dostane, ovšem bližší informace zatím nemáme.  Zdroj: Audi

To přirozeně navazuje na sportovní jízdu, kterou Audi nejlépe prezentuje v portfoliu modelů RS. I sem se technologie PHEV dostane, ovšem bližší informace zatím nemáme.  | Zdroj: Audi

Pokud vám přijde, že se zabudováním lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh do zádě vozu snížil objem zavazadlového prostoru, máte pravdu. Standardní A6 Avant totiž nabízí celkem 565, respektive 1680 litrů. Zdroj: Audi

Pokud vám přijde, že se zabudováním lithium-iontové baterie o kapacitě 14,1 kWh do zádě vozu snížil objem zavazadlového prostoru, máte pravdu. Standardní A6 Avant totiž nabízí celkem 565, respektive 1680 litrů. | Zdroj: Audi

Cenou za „bezemisní“ jízdu a nízkou spotřebu paliva (kombinovaně uváděno 1,9 až 2,1 litru/100 km) je tedy i část praktičnosti Avantu. Zdroj: Audi

Cenou za „bezemisní“ jízdu a nízkou spotřebu paliva (kombinovaně uváděno 1,9 až 2,1 litru/100 km) je tedy i část praktičnosti Avantu. | Zdroj: Audi

V kombíku uvádí Audi motorizaci 55 TFSI e quattro, která spojuje benzinový motor 2.0 TFSI, elektromotor a zmíněnou baterii pro systémový výkon 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m. Zdroj: Audi

V kombíku uvádí Audi motorizaci 55 TFSI e quattro, která spojuje benzinový motor 2.0 TFSI, elektromotor a zmíněnou baterii pro systémový výkon 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m. | Zdroj: Audi

Dojezd v čistě elektrickém režimu čítá až 51 kilometrů, přičemž takto můžete cestovat rychlostí až 135 km/h. Na stovce je plug-in hybridní A6 Avant za 5,7 sekundy a maximálně dosáhne 250 km/h. Zdroj: Audi

Dojezd v čistě elektrickém režimu čítá až 51 kilometrů, přičemž takto můžete cestovat rychlostí až 135 km/h. Na stovce je plug-in hybridní A6 Avant za 5,7 sekundy a maximálně dosáhne 250 km/h. | Zdroj: Audi

S oznámením novinky však Audi (nejspíš prozatím) nemluví o slabší motorizaci 50 TFSI e quattro, která už je normálně  nabízena u sedanu A6  a nabízí 220 kW (299 koní) a 450 N.m. Zdroj: Audi

S oznámením novinky však Audi (nejspíš prozatím) nemluví o slabší motorizaci 50 TFSI e quattro, která už je normálně nabízena u sedanu A6 a nabízí 220 kW (299 koní) a 450 N.m. | Zdroj: Audi

Podobně jako sedan A6 55 TFSI e quattro je i silnější hybridní kombík sériově vybaven exteriérovým paketem S line, černými doplňky a tmavě tónovanými okny. Zdroj: Audi

Podobně jako sedan A6 55 TFSI e quattro je i silnější hybridní kombík sériově vybaven exteriérovým paketem S line, černými doplňky a tmavě tónovanými okny. | Zdroj: Audi

Standardně dostává model i světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, sportovní podvozek, 19palcová kola nebo červené brzdové třmeny. Zdroj: Audi

Standardně dostává model i světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, sportovní podvozek, 19palcová kola nebo červené brzdové třmeny. | Zdroj: Audi

Audi už prozrazuje i cenovku A6 Avant 55 TFSI e quattro. Začínat bude od 1.942.900 Kč. Vůči sedanu se stejnou motorizací jde tedy o příplatek 67.000 Kč (1.875.900 Kč). Ceny plug-in hybridního sedanu A6 jsme už  rozebrali dříve . Zdroj: Audi

Audi už prozrazuje i cenovku A6 Avant 55 TFSI e quattro. Začínat bude od 1.942.900 Kč. Vůči sedanu se stejnou motorizací jde tedy o příplatek 67.000 Kč (1.875.900 Kč). Ceny plug-in hybridního sedanu A6 jsme už rozebrali dříve. | Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

 Zdroj: Audi

| Zdroj: Audi

Čím dál častěji se ale v portfoliu značky objevuje i technologie hybridního vozu s možností vnějšího nabíjení, tedy plug-in hybrid. Jeho ústrojí spočívá ve spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, stejně jako u klasického hybridu. Zdroj: Audi
Díky mnohem větší lithium-iontové baterii jsou ale tyto vozy schopné lokálně bezemisní jízdy. Zvládnou tedy několik desítek kilometrů čistě na elektřinu. Zdroj: Audi
Audi vidí v této kombinaci budoucnost. Aktuálně si u českého zastoupení můžete objednat pět modelů s označením TFSI e -  A6  (sedan i Avant), A7, A8 (včetně A8 L), Q5 a  Q7 . Zdroj: Audi
V závislosti na velikosti modelu dosahují elektromotory výkonu až 105 kW. Dojezd na jedno nabití akumulátoru je pak u Audi až 59 kilometrů dle metodiky WLTP. Zdroj: Audi
22
Fotogalerie

Audi brzy ovládnou nabíjecí hybridy. Do zásuvky připojíte Q3, Q8 i bráchu Golfu

U modelu Q8 TFSI e můžeme očekávat větší lithium-iontovou baterii z Q7 TFSI e. Ten ujede na jedno nabití přes 40 km.

Elektrifikování modelového portfolia je teď u spousty automobilek tématem číslo jedna. Jednou z nich je i Audi, kde se elektrifikuje ve velkém. Standardní vznětové motory se vylepšují mild-hybridní technologií a elektrické SUV e-tron je k mání už i v elegantní verzi Sportback.

Čím dál častěji se ale v portfoliu značky objevuje i technologie hybridního vozu s možností vnějšího nabíjení, tedy plug-in hybrid. Jeho ústrojí spočívá ve spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, stejně jako u klasického hybridu. Díky mnohem větší lithium-iontové baterii jsou ale tyto vozy schopné lokálně bezemisní jízdy. Zvládnou tedy několik desítek kilometrů čistě na elektřinu.

Audi vidí v této kombinaci budoucnost. Aktuálně si u českého zastoupení můžete objednat pět modelů s označením TFSI e - A6 (sedan i Avant), A7, A8 (včetně A8 L), Q5 a Q7. V závislosti na velikosti modelu dosahují elektromotory výkonu až 105 kW. Dojezd na jedno nabití akumulátoru je pak u Audi až 59 kilometrů dle metodiky WLTP.

V nadcházejících měsících se nabídka plug-in hybridů z Ingolstadtu ještě rozšíří. Označení TFSI e se podívá do A3, Q3 a Q8. Nově se tedy tato technologie podívá v Audi i do kompaktního segmentu. Všechny verze budou i nadále používat kombinaci elektromotoru a přeplňovaného zážehového motoru s přímým vstřikem.

U modelu Q8 TFSI e bychom měli očekávat lithium-iontovou baterii o kapacitě 17,3 kWh, kterou má i Q7 TFSI e. Menší modely mají 14,1kWh baterii. Baterie Audi umožňují nabíjení výkonem 7,4 kW, kdy jim trvá plné nabití dvě a půl hodiny. Z domácí zásuvky to stihnou přes noc.

Audi samozřejmě myslí i na nabíjení za jízdy, tedy takzvanou rekuperací. Při brzdění umí modely PHEV dosáhnout rekuperačního výkonu až 80 kW. Nasbíraná energie však nemusí sloužit jen ekonomické jízdě. Velmi zajímavou funkcí je i podpora akcelerace.

To přirozeně navazuje na sportovní jízdu, kterou Audi nejlépe prezentuje v portfoliu modelů RS. I sem se technologie PHEV dostane, ovšem bližší informace zatím nemáme. 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud