Speciální edicí modelu Defender oslavuje automobilka Land Rover 70. výročí legendárního modelu Defender. Jde o nejrychlejší Defender v historii!
Ptáte se, co má automobilka Pagani společného s Land Roverem? Například fakt, že „neumí“ ukončit výrobu svého legendárního modelu. Pagani v minulosti několikrát řeklo, že už nevyrobí žádnou další Zondu, a hle, vznikla ještě celá řada speciálních edic. Britové jsou na tom naprosto stejně, jenom s ikonickým terénním modelem Defender.
Na začátku roku 2016 oběhla svět zpráva o posledním vyrobeném Land Roveru Defenderu, speciální edice od Land Rover Classic ale nikdo nezakázal. Právě díky tomu mohla vzniknout verze Works V8, která oslavuje sedmdesát let modelu.
Land Rover se tím v duchu vrací do sedmdesátých let, dostal ikonický off-road osmiválec Rover s objemem 3,5 litru. Motory V8 se v Defenderu objevovaly i v dalších letech a nabíraly na síle. Na oslavu padesátin vůz kupříkladu dostal čtyřlitr kombinovaný se čtyřstupňovým automatem, ten je ale ničím v porovnání s motorem edice Works V8.
Pod kapotou totiž najdeme atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec s výkonem 405 koňských sil (299 kW) a točivým momentem 515 N.m, který vůz dokáže rozjet z 0 na 96 km/h za 5,6 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 106 mil v hodině (necelých 171 km/h), tak či tak ale máme co dočinění s nejrychlejším sériově vyráběným Land Roverem Defender.
Převodovku dodala firma ZF, má osm stupňů a sportovní režim. Vůz dostal také lepší brzdy a změny proběhly i na podvozku. Works V8 stojí na 18palcových kolech, světlomety jsou diodové a nechybí ani plakety s označením modelu. Zkrátka taková stylovka, která nicméně „nezamrzla" pouze na úpravách vzhledu.
Pokud máte zájem, měli byste si pospíšit. Dohromady totiž vznikne pouze 150 kusů (s krátkým i dlouhým rozvorem) za cenu startující na 150.000 librách (zhruba 4,3 milionu korun).