Korejská značka pokračuje v upoutávkách na svůj ostrý crossover. Teď nám potvrzuje, co máme čekat pod kapotou.
Design ostrého crossoveru Kona N nám už vlastně Hyundai odhalil v rámci hrstky ilustrací. Nyní ovšem přichází na řadu upřesnění technických detailů, kolem kterých dříve panovaly menší spekulace. Korejský výrobce totiž potvrzuje, že nové „eNko“ v nabídce nebude k mání s manuální převodovkou.
Očekávaný motor z hot hatche i30 N, tedy přeplňovaný čtyřválec 2.0 T-GDI o výkonu až 280 koní (208 kW), využije nová Kona N výhradně ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou N DCT. U zmíněného i30 N je automat volitelnou položkou, crossover ale s jinou převodovkou nepřijede.
Se zmínkou o nejvyšším výkonu „až 280 koní“ je pak pravděpodobné, že i Kona N dostane dvě úrovně naladění včetně výchozí slabší specifikace o síle 250 koní (184 kW). Pokud nás Hyundai nepřekvapí, pohon předních kol crossoveru zůstane. Objevit se má i elektronicky řízený samosvorný diferenciál.
Kromě agresivnějšího bodykitu a sportovně laděné výbavy uvnitř ale nakonec čekáme i klasický postup tvorby plnohodnotných sportovních modelů N. Za lehčími koly se bude schovávat posílená brzdová soustava a příhodně dostane podvozek tužší tlumiče, pružiny a nejspíš dojde i na specificky naladěné řízení.
Více informací o technice se máme dozvědět už zanedlouho, možná už v rámci oficiální premiéry, která nebude daleko. Do bitvy ostrých crossoverů/SUV se novinka vydá proti VW T-Roc R, ale rovněž podstatně slabšímu Fordu Puma ST.