Kapitoly článku:
Audi před autosalonem v Paříži omladilo modely řady A6 včetně rychlých verzí S6 a RS6. Změny ale nejsou pouze kosmetické, důležité novinky se odehrály pod povrchem. Prodej faceliftovaného Audi A6 začne v průběhu podzimu.
Nové detaily jsou sotva patrné, ale spousta změn se odehrává pod kapotou
Co se optických změn týče, musíme si dát záležet, abychom vůbec nějaké odhalili. Podle Audi je ale nová maska chladiče, nárazníky, přední i zadní světla a koncovky výfuku. Unvnitř je pak nový audio-zábavní systém s rozšířenými funkcemi.
Motory přešly na emisní normu Euro 6 a zajímavého detailu se dočkal model Audi A6 2.0 TDI. Vůbec poprvé totiž dostal pružiny z kompozitu. Podle Audi snížily hmotnost o 4,4 kg, ale hlavně zlepšily komfort a odezvu. Základní technické parametry Audi A6 modelového roku 2015 najdete v přiložené tabulce.
Model | výkon kW/k | toč.moment | spotřeba l/100 km | 0-100 km/h |
---|
1.8 TFSI | 140 / 190 | 320 Nm | 5,9 - 6,1 | 7,9 s |
2.0 TFSI | 185 / 252 | 370 Nm | 5,9 - 6,1 | 6,7 s |
3.0 TFSI | 245 / 333 | 440 Nm | 7,4 - 7,6 | 5,1 s |
2.0 TDI | 110 / 150 | 350 Nm | 4,3 - 4,5 | 9,5 s |
2.0 TDI | 140 / 190 | 320 Nm | 5,9 - 6,1 | 7,9 s |
3.0 TDI | 160 / 218 | 400 Nm | 4,7 - 4,9 | 7,1 s |
3.0 TDI | 200 / 272 | 580 Nm | 5,1 - 5,2 | 5,5 s |
3.0 TDI BiTurbo | 235 / 320 | 650 Nm | 6,0 - 6,2 | 5,0 s |
3.0 TDI competition | 240 / 326 | 650 Nm | 6,0 - 6,2 | 4,9 s |
S6 | 331 / 450 | | 9,2 - 9,4 | 4,4 s |
RS6 Avant | 412 / 560 | | 9,6 | 3,9 s |
Audi také nahradilo bezestupňovou převodovku Multitronic u verzí s pohonem předních kol dvouspojkovou převodovkou. V základní výbavě je i nová šestistupňová manuální převodovka se sníženými třecími ztrátami. Všechny motory pak, kromě nejsilnějšího turbodieselu a RS6 Avant, můžou mít sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Jedině nejsilnější dvakrát přeplňovaný turbodiesel a model RS6 Avant používají převodovku s hydrodynamickým měničem. Mezi příplatky je také samozřejmě pohon všech kol quattro, který může být u verzí o výkonu přes 200 kW (272 k) vybaven sportovním zadním diferenciálem.