Čínský výrobce BYD představuje za krátkou chvíli už druhý model, se kterým chce zaujmout v Evropě.
Minulý týden oznámila čínská automobilka BYD, že vstup na evropský trh zahájí jeho středně velké elektrické SUV Tang, a to ještě letos na trhu Norska. Aby si však značka vytvořila schopnou modelovou řadu, dalším modelem určeným pro Evropu bude i nový sedan Han EV, který by se mohl pokusit zatopit Tesle.
Čínská novinka má zaujmout především svou technologií Blade Battery, která má bateriovému modulu zajišťovat jednodušší konstrukci, zabírající méně místa než v případě konkurence, avšak nabízející vyšší dojezd a vyšší úroveň bezpečnosti.
Přesnou kapacitu baterie zatím BYD neuvádí. Dojezd má ovšem čítat 605 kilometrů, a to v případě starého testovacího cyklu NEDC. Přesnější WLTP hodnoty se dozvíme později s homologací vozu pro evropský trh. Elektromotor o dosud neznámém výkonu má poté vozu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny.
Uvnitř nebude chybět 5G konektivita, hromada inteligentních asistentů zaručujících částečně autonomní řízení a velká dotyková obrazovka po vzoru Tesly, nicméně doplněná o klasický přístrojový digitální štít před řidičem.
BYD předpokládá cenovku Han EV mezi 45.000 až 55.000 eur, v závislosti na jednotlivých trzích, tedy v přepočtu mezi 1,2 až 1,5 milionu korun. Model si nejprve odbude premiéru letos v červnu v Číně, poté chystá značka uvedení v Evropě.