Lexus na autosalonu v Paříži vystaví modernizované provedení své řady IS. Dostane nový „nafťák” a pár drobných změn.
A my pro vás máme podrobnosti o evropské verzi modelu vyráběného s karoseriemi sedan a kupé/kabriolet. Na první pohled si prakticky žádných výrazných změn nevšimneme, přesto jich několik je. Patří sem nové světlomety s vestavěnými světly z LED pro denní svícení, pozměněná maska chladiče, omlazené zadní svítilny, nové odstíny lakování i sady litých kol. Z hlediska interiéru resp. výbavy se běžné verze Lexusu IS pro modelový rok 2011 dočkají automatických stěračů, zatmavovacího vniřního zpětného zrcátka či nového koženého čalounění.
Sportovně zaměřený paket F-Sport se navíc vyznačuje agresivnějším předním nárazníkem, který se ještě více přibliží zemi, upravenou maskou chladiče a novým zadním spoilerem s vestavěným třetím brzdovým světlem. Novinkou je také upravený design 18" kol. Uvnitř pak najdeme tmavé čalounění střechy nebo dekorační panely s povrchem připomínajícím titanovou slitinu.
Milovníci nafty možná ocení zavedení nového modelu IS 200d, jenž disponuje stejným agregátem 2,2 l jako stávající IS 220d, ovšem s výkonem sníženým ze 177 koní (130 kW) na 150 koní (110 kW). Lexus IS 200d zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,2 s a dosáhne rychlosti 205 km/h, to vše při průměrné spotřebě 5,1 l/100 km. Oba dieselové motory se budou na většině evropských trhů nabízet současně, v Anglii se s výkonnější jednotkou musí rozloučit.
Změn doznal též zážehový šestiválec s objemem 2,5 l instalovaný do vozů IS 250 a IS 250 C. Jeho výkonové parametry se sice nezměnily, výkon zůstal na 205 koních (153 kW) a točivý moment činí stejných 252 Nm, nicméně podle vyjádření Lexusu se podařilo snížit průměrnou normovanou spotřebu ze stávajících 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km a motor také plní emisní normu Euro 5.
Jak jsme již zmínili, inovovaný IS si svůj debut odbude v Paříži, do prodejů by se měl dostat hned záhy.
Tip: Přečtěte si náš test Lexusu IS250 F-Sport.
Lexus IS 2011