Současná generace Audi TT prošla modernizací již minulý rok v červenci, vrcholná sportovní verze TT RS si však na vylepšení musela počkat trochu déle.

Současná generace Audi TT prošla modernizací již minulý rok v červenci, vrcholná sportovní verze TT RS si však na vylepšení musela počkat trochu déle.

Již ostré vzezření tak doplňují o cosi větší otvory přístupu vzduchu v předním nárazníku, na bocích jsou nové prahy, vzadu stojí upravené křídlo a nárazník dostal na bocích nové mřížky.

Již ostré vzezření tak doplňují o cosi větší otvory přístupu vzduchu v předním nárazníku, na bocích jsou nové prahy, vzadu stojí upravené křídlo a nárazník dostal na bocích nové mřížky.

Pro lepší chlazení motoru pak dostává TT RS dodatečné chladiče za přední maskou.

Pro lepší chlazení motoru pak dostává TT RS dodatečné chladiče za přední maskou.

Faceliftem mimochodem prochází také otevřený Roadster. U obou verzi nicméně zůstává pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 480 N.m.  

Faceliftem mimochodem prochází také otevřený Roadster. U obou verzi nicméně zůstává pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 480 N.m.
 

Audi samozřejmě nezapomíná zmínit, že tato jednotka drží již po deváté v řadě titul mezinárodního motoru roku.

Audi samozřejmě nezapomíná zmínit, že tato jednotka drží již po deváté v řadě titul mezinárodního motoru roku.

S pětiválcem pak TT RS s karoserií kupé zvládne akceleraci na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, respektive 280 km/h s volitelným posunutím omezovače.

S pětiválcem pak TT RS s karoserií kupé zvládne akceleraci na 100 km/h za 3,7 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, respektive 280 km/h s volitelným posunutím omezovače.

Na kola putuje síla přes sedmistupňovou automatickou převodovku a systém pohonu všech kol quattro.

Na kola putuje síla přes sedmistupňovou automatickou převodovku a systém pohonu všech kol quattro.

V nabídce je stále za příplatek podvozek RS sport s adaptivními tlumiči.

V nabídce je stále za příplatek podvozek RS sport s adaptivními tlumiči.

Modernizace přinesla uvnitř aktualizovaný infotainment systém, nové možnosti polstrování a lakovaných obkladů. Před řidičem je nadále 12,3palcový přístrojový štít.

Modernizace přinesla uvnitř aktualizovaný infotainment systém, nové možnosti polstrování a lakovaných obkladů. Před řidičem je nadále 12,3palcový přístrojový štít.

Konfiguraci TT RS nakonec rozšiřují dva nové odstíny karoserie – oranžová Pulse Orange a modrá Turbo Blue.

Konfiguraci TT RS nakonec rozšiřují dva nové odstíny karoserie – oranžová Pulse Orange a modrá Turbo Blue.

Prodej modernizovaného Audi TT RS začne v Evropě již nyní na začátku února.

Prodej modernizovaného Audi TT RS začne v Evropě již nyní na začátku února.

Prozatím známe německé cenovky, kdy kupé začíná na 67.700 euro (asi 1,7 milionu korun) a Roadster startujte na 70.500 euro (asi 1,8 milionu korun).

Prozatím známe německé cenovky, kdy kupé začíná na 67.700 euro (asi 1,7 milionu korun) a Roadster startujte na 70.500 euro (asi 1,8 milionu korun).

Audi TT RS Coupé Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé | Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé | Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé | Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé | Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé Zdroj: Audi

Audi TT RS Coupé | Zdroj: Audi

Lehce přepracovaného designu si zřejmě opravdu všimnou jen majitelé dosavadního TT RS.

Lehce přepracovaného designu si zřejmě opravdu všimnou jen majitelé dosavadního TT RS.

Audi TT RS Roadster Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster | Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster | Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster | Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster | Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster Zdroj: Audi

Audi TT RS Roadster | Zdroj: Audi

S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat.

S možným nástupcem to přitom nevypadá zrovna dobře. Kromě zpráv o možnosti přechodu modelu na karoserii „čtyřdveřového kupé“ už totiž přímo z Audi zazněly zprávy, že bychom se nakonec dalšího TT nemuseli vůbec dočkat.

Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci.

Vcelku nedávno jsme se dočkali modernizace třetí generace Audi TT. Není tedy pochyb, že životní linie současné verze německého kupé spěje ke konci.

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy.

Zájem o malé kupé jednoduše opadá a s ním také konečná čísla prodejů. Zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy.

Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje.

Nyní však technický ředitel Audi Hans-Joachim Rothenpieler uvedl v rozhovoru s britským Auto Expressem, že jistá naděje na život TT stále existuje.

 „TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA...

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA...

... bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“  řekl magazínu Rothenpieler.

...bojujeme za jeho přežití a chceme ho udržet při životě. Plánuji proto své kolegy přesvědčit o jeho možné elektrifikaci,“ řekl magazínu Rothenpieler.

Již ostré vzezření tak doplňují o cosi větší otvory přístupu vzduchu v předním nárazníku, na bocích jsou nové prahy, vzadu stojí upravené křídlo a nárazník dostal na bocích nové mřížky.
Pro lepší chlazení motoru pak dostává TT RS dodatečné chladiče za přední maskou.
Faceliftem mimochodem prochází také otevřený Roadster. U obou verzi nicméně zůstává pod kapotou 2,5litrový přeplňovaný pětiválec o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 480 N.m.  
Audi samozřejmě nezapomíná zmínit, že tato jednotka drží již po deváté v řadě titul mezinárodního motoru roku.
29
Fotogalerie

Potvrzeno! Audi TT se spalovacím motorem končí. Nastoupí elektřina

Spekulace se bohužel potvrdily. Budete vítat elektromobil s otevřenou náručí? Nebo jste zastánci klasického pohonu.

Nějakou dobu se o tom spekulovalo, ale nevěnovali jsme tomu moc velkou pozornost. Na výroční poradě společnosti Audi ale předseda představenstva Audi Bram Schot oznámil, že sportovní model Audi TT se bude muset s výrobní linkou rozloučit. Místo něj nastoupí obdobný elektromobil.

Jde teprve o oficiální oznámení, takže moc informací o nadcházejícím voze zatím nevíme. Podle Schota bude ale nový vůz stejně cenově nasazen jako současné TT. Je taky více než pravděpodobné, že nový vůz bude stát na platformě MEB, stejně jako elektrický „Golf“, čili VW ID.3. Na základech Golfu nicméně TT v 90. letech začalo.

Zatímco o osudu Audi TT je již rozhodnuto, další sportovní vůz značky na finální rozsudek ještě čeká. Samozřejmě je řeč o Audi R8, o kterém se zatím vedou jen diskuze. Podle Schota si ale Audi R8 potřebuje spalovací motor zachovat. Budoucnost ingolstadtského supersportu je tak zatím růžová.

Podle nás bude Audi R8 se spalovacím motorem do té doby, než se spalovacího motoru vzdá i Lamborghini Huracán, které je supersportu Audi už několik let dárcem orgánů. Pár let to tak ještě určitě trvat bude, protože Lamborghini se klasické koncepce pohonu vzdát nechce.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud