53
Fotogalerie

Test Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Zájemci o současnou generaci Civiku neměli dosud příliš na výběr, pokud toužili po sportovněji zaměřené variantě. V rámci modelové péče pro rok 2015 ale Honda zařadila do nabídky model Sport, který alespoň svým vzhledem představuje mezistupeň mezi běžnými Civiky a blížícím se Type-R.

Kapitoly článku:


Honda Civic deváté generace je na trhu už od roku 2011 – a první modernizací prošla v roce 2013, takže je logické, že další modelová péče nastala za další dva roky. Civic modelového roku 2015 dostal lehce modifikovaný vzhled, rozšířené funkce elektronického stabilizačního systému, modernější audio-  komunikační systém a také nový stupeň výbavy.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 172.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 168.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 162.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 171.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 167.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 163.jpg
Civic Sport je novinkou modelového roku 2015; Honda nabízí tuto výbavu se vznětovým motorem 1,6 l nebo atmosférickým zážehovým 1,8 l, který poháněl i testované auto

Civic Sport je částečně inspirován výrazně sportovní estetikou přicházejícího ostrého hatchbacku Type-R. Honda tuto variantu nabízí se dvěma motory: turbodieselem 1.6 i-DTEC a zážehovým čtyřválcem 1.8 V-TEC. Protože naftovou šestnáctistovku jsme podrobně testovali relativně nedávno, dali jsme tentokrát přednost benzínovému motoru.

Technika je stejná

Aby nedošlo k omylu, raději hned ještě jednou zdůrazním, že Civic Sport je stupeň výbavy. Něco jako třeba R-Line u Volkswagenu. Nepřináší tedy vyšší výkon, lepší jízdní dynamiku nebo speciální naladění podvozku. V tomto případě jde „jen“ o vzhled.

Od ostatních verzí modernizovaného Civiku se Sport liší zejména agresivnějším tvarem předního nárazníku, 17palcovými černě lakovanými koly a černým potahem stropu. Při pohledu na fotky by vás mohlo napadnout, že součástí výbavy Sport je i zadní nárazník s naznačeným difuzorem, ale stejný mají i ostatní Civiky modelového roku 2015.

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 165.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 166.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 161.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 179.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 169.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 177.jpg
Civic se obejde bez šroubovací antény, což stále není v segmentu C standard; provedení Sport má jiná kola, zadní spoiler i přední nárazník

Pokud se vám tento hatchback líbí, určitě se vám bude zdát ve výbavě Sport ještě atraktivnější. Na druhou stranu, jestli nepatříte k příznivcům „UFO“ designu Hondy, těch několik málo změn oproti standardnímu provedení těžko váš pohled na Civic změní.

Uvnitř se v rámci modernizace nic zásadního nezměnilo. A protože interiér Hondy Civic je zrovna tak kontroverzní jako exteriér, můžu zopakovat tvrzení z předchozího odstavce. Nezapírám, že nepatřím k příznivcům tohoto designu. Dvojice barevných digitálních displejů nad tradiční kapličkou se třemi analogovými přístroji je snad docela osvěžující myšlenka, ale to provedení…

Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 159.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 158.jpgHonda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 157.jpg
V interiéru přibyl multimediální systém Honda Connect; vstupy pro připojení mobilní elektroniky jsou ukryté ve schránce pod středovou loketní opěrkou

Namísto moderního až futuristického vyznění, o které designéři nejspíš usilovali, na mě kokpit Civiku působí spíš zastaralým dojmem, trochu jako digitální palubní desky amerických aut z 80. let. Na vině je hlavně „digitálková“ grafika displeje před řidičem a barevný nesoulad obou obrazovek. 

Radosti
Komfort odpružení
Reálná spotřeba
Možnost vyklopit zadní sedáky vzhůru
Objemný zavazadelník
Prostor pro nohy vzadu
Slícování dílů v interiéru
Poměr výbavy a ceny
Starosti
Pružné zrychlení z cestovních otáček
Neklid při brzdění
Zbrklá aktivace výstražného osvětlení
Ovládání infotainmentu a počítače
Nepřesvědčivá přední sedadla
Slabší přilnavost (zimní gumy + teplé počasí)
Výhled dozadu
6  /10

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud