Jaguar si pro svůj elektromobil I-Pace připravil hrstku novinek, se kterými vyrazí do následujících let. Exteriér opravdu není třeba příliš řešit, jelikož značka pouze rozšiřuje nové možnosti odstínů laků v nabídce...

Jaguar si pro svůj elektromobil I-Pace připravil hrstku novinek, se kterými vyrazí do následujících let. Exteriér opravdu není třeba příliš řešit, jelikož značka pouze rozšiřuje nové možnosti odstínů laků v nabídce...

...a také uvádí větší 19palcová kola pro vyšší výbavy. Kosmetické změny obsahují i paket s chromovanými prvky na karoserii.

...a také uvádí větší 19palcová kola pro vyšší výbavy. Kosmetické změny obsahují i paket s chromovanými prvky na karoserii.

Uvnitř nyní dostává I-Pace standardně 360stupňový kamerový systém, kdežto digitální zpětné zrcátko (známé například z nového  Land Roveru Defender ) se nově objevuje jako volitelná položka.

Uvnitř nyní dostává I-Pace standardně 360stupňový kamerový systém, kdežto digitální zpětné zrcátko (známé například z nového Land Roveru Defender) se nově objevuje jako volitelná položka.

Dále přichází standardní vyhřívání předních sedadel, možnost bezdrátového dobíjení telefonu a klimatizační systém vozu teď používá ještě schopnější filtraci pro zachycení nežádoucích alergenů a mikročástic.

Dále přichází standardní vyhřívání předních sedadel, možnost bezdrátového dobíjení telefonu a klimatizační systém vozu teď používá ještě schopnější filtraci pro zachycení nežádoucích alergenů a mikročástic.

...a navigace umí ještě lépe optimalizovat trasu s ohledem na zastávky u nabíjecích míst. Připojení přes Bluetooth nyní podporuje zároveň dvojici zařízení.

...a navigace umí ještě lépe optimalizovat trasu s ohledem na zastávky u nabíjecích míst. Připojení přes Bluetooth nyní podporuje zároveň dvojici zařízení.

Především ale Jaguar vybavil I-Pace výkonnější AC palubní nabíječkou – nově třífázovou 11kW ve standardní výbavě, oproti dřívější 7kW. To znamená, že z domácího 11kW Wallboxu je možné dobít energii pro ujetí 53 km za přibližně hodinu.

Především ale Jaguar vybavil I-Pace výkonnější AC palubní nabíječkou – nově třífázovou 11kW ve standardní výbavě, oproti dřívější 7kW. To znamená, že z domácího 11kW Wallboxu je možné dobít energii pro ujetí 53 km za přibližně hodinu.

Naplno je pak I-Pace nabitý za skoro 13 hodin. Schopnost dobít 125 km dojezdu za 15 minut u veřejných 100 kW DC rychlonabíječek stále zůstává.

Naplno je pak I-Pace nabitý za skoro 13 hodin. Schopnost dobít 125 km dojezdu za 15 minut u veřejných 100 kW DC rychlonabíječek stále zůstává.

Jinak se na technice elektromobilu nic nemění. Stále jej pohání dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu 294 kW (400 koní) a využívá bateriový modul o kapacitě 90 kWh, který má umožnit dojezd až 470 km.

Jinak se na technice elektromobilu nic nemění. Stále jej pohání dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu 294 kW (400 koní) a využívá bateriový modul o kapacitě 90 kWh, který má umožnit dojezd až 470 km.

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

 Zdroj: Jaguar

| Zdroj: Jaguar

...a také uvádí větší 19palcová kola pro vyšší výbavy. Kosmetické změny obsahují i paket s chromovanými prvky na karoserii.
Uvnitř nyní dostává I-Pace standardně 360stupňový kamerový systém, kdežto digitální zpětné zrcátko (známé například z nového  Land Roveru Defender ) se nově objevuje jako volitelná položka.
Dále přichází standardní vyhřívání předních sedadel, možnost bezdrátového dobíjení telefonu a klimatizační systém vozu teď používá ještě schopnější filtraci pro zachycení nežádoucích alergenů a mikročástic.
...a navigace umí ještě lépe optimalizovat trasu s ohledem na zastávky u nabíjecích míst. Připojení přes Bluetooth nyní podporuje zároveň dvojici zařízení.
16
Fotogalerie

V pořadí je další konkurent Tesly Model 3. Tentokrát britský aristokrat pro rošťáky

Koncern Jaguar Land Rover chce taky kousek koláče. Do boje proti elektrické konkurenci vyrazí s dalším modelem, který by měl vycházet z Jaguaru XE.

Nový předseda představenstva koncernu Jaguar Land Rover se musel po nástupu do funkce rozhodnout, co udělá s automobilkou Jaguar. Ikonické jméno už bude navždy svázáno s elegantními a sportovními automobily, které mají pověst aut pro gentlemanské rošťáky. Jakákoliv změna by tak mohla být osudným krokem zpět.

Ví se, že koncern JLR už dlouho koketuje s elektromobily. Masivně investuje a dokonce už má na trhu i Jaguar I-Pace. Jeho světové prodeje jsou celkem slušné a v roce 2019 dokonce vyhrál anketu World Car of the Year. Tradiční zákazníci Jaguaru si ale pořád mohou vybrat. Třeba nový F-Type má v nabídce stále plnotučný osmiválec.

Nový Jaguar XJ se pak bude nabízet i v čistě elektrické variantě. Vedle toho ale nabídne i spalovací motory. Britský server Auto Express nyní informoval o tom, že se v kuloárech automobilky chystá zcela nový model, který by mohl nahradit povedený manažerský sedan XE.

Podle všeho by mělo jít o crossover s elegantní siluetou sedanu a čistě elektrickým pohonem, který by se měl na trhu utkat s Polestarem 2 a hlavně Teslou Model 3. Právě úspěch americké automobilky spoustu dalších výrobců navádí k vyvinutí konkurence.

O autě se zatím nic podrobného neví. Šéf designu značky nicméně přiznal, že by si malý Jaguar moc rád nakreslil. Malé a ekonomické vozy jsou teď prý tím správným směrem. Úkolem inženýrů pak bude, aby jezdil jako pravý Jaguar. Jestli je to správný směr ukáže až čas.

V galerii najdete aktuální Jaguar I-Pace.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud