| Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo

| Nová Kia Ceed poprvé naživo

 | Nová Kia Ceed poprvé naživo
 | Nová Kia Ceed poprvé naživo
 | Nová Kia Ceed poprvé naživo
 | Nová Kia Ceed poprvé naživo
12
Fotogalerie

Kia Ceed přijde také v ostřejší verzi. Míra pikantnosti je ale otázkou

Kia v současné době vyvíjí hbitější a hravější verzi svého důležitého modelu Ceed. Jeho třetí generace byla odhalena teprve minulý týden.

Již nyní je vlastně téměř jasné, že nadále se toto auto bude nabízet u dealerů jako pětidveřový hatchback i kombi. Nyní magazín Autocar přišel s informací, že i v této generaci bude připravena varianta GT. Tým sportovního oddělení N automobilky Hyundai, který šéfuje Albert Biermann, ji prý připravuje. Část testů by měla proběhnout dokonce na okruhu Nürburgring. Tam má Hyundai, což je mateřská společnost značky Kia, svoji stálou testovací základnu.

Podle Artura Martinse, evropského marketingového šéfa značky Kia, se kterým Autocar hovořil, nový sportovnější vůz naváže na tradice předcházejícího modelu GT, půjde však o další posun sportovnějším směrem. "Bude to zábavnější než staré auto, ale nebude tak koncentrované jako i30N," uvedl Martins.

Poměrně velkou otázkou je nasazení pohonné jednotky. Že by se pod kapotu Kia Ceed GT dostalo přeplňované dvoulitrové turbo? Možná, avšak zřejmě ne ve stejné specifikaci jako v i30 N. Tam má 184, respektive 202 kW.

Uvažovat by se ale dalo třeba také o připravované hybridní variantě s osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavou. Přesto by se pod kapotu mělo dostat stále docela slušné "stádečko" čítající přibližně 200 koní.

Auto se samozřejmě bude od "civilnějších" variant ceedu odlišovat i po vizuální stránce. Očekávat se dá montáž osmnáctipalcových kol, jiné mřížky chladiče a výrazného střešního spoileru.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Kia Ceed

Kia Ceed způsobila při svém příchodu pořádné pozdvižení sedmiletou zárukou, která nadále přetrvává. První generace se stala Autem roku 2008 v České republice, když o jediný bod porazila Ford Mondeo, a dokonce prošla tvrdou školou britského televizního Top Gearu coby auto za rozumnou cenu.

Třetí generace přichází v roce 2018 dokonce ve čtyřech karosářských verzích, zaujal především crossover Kia XCeed.

Ceny a výbava • Test Kia Ceed 1.4 T-GDI  Kia XCeed • Test Kia XCeed • Plug-in hybridy

Doporučujeme

Články odjinud