Společnost T Sportline má k volantu novějších Tesel řešení. Ke kniplu vám dodá horní oblouk z kovu a břízy, na přání s koženým čalouněním. Zdroj: Tesla/T Sportline

Společnost T Sportline má k volantu novějších Tesel řešení. Ke kniplu vám dodá horní oblouk z kovu a břízy, na přání s koženým čalouněním. | Zdroj: Tesla/T Sportline

Nahradit volant ovladačem ve stylu leteckých beranů, tedy bez vrchního oblouku, je jistě dobré pro publicitu. Přes chybějící vršek je lépe vidět na přístrojový štít. Zdroj: Tesla/T Sportline

Nahradit volant ovladačem ve stylu leteckých beranů, tedy bez vrchního oblouku, je jistě dobré pro publicitu. Přes chybějící vršek je lépe vidět na přístrojový štít. | Zdroj: Tesla/T Sportline

Při otáčení do dorazů může jít o  vcelku podivný zážitek  – což ostatně zdokumentoval například magazín Consumer Reports. Zákazníci si dále musí zvykat na blinkry skrze tlačítka na levém ramenu kniplu, místo aby je snadno nahmátli na páce pod volantem jako u Tesly třeba z modelového roku 2017. Zdroj: Tesla/T Sportline

Při otáčení do dorazů může jít o vcelku podivný zážitek – což ostatně zdokumentoval například magazín Consumer Reports. Zákazníci si dále musí zvykat na blinkry skrze tlačítka na levém ramenu kniplu, místo aby je snadno nahmátli na páce pod volantem jako u Tesly třeba z modelového roku 2017. | Zdroj: Tesla/T Sportline

Společnost T Sportline má alespoň částečné řešení. Ke kniplu vám dodá horní oblouk z kovu a břízy, na přání s koženým čalouněním. V nejlevnější verzi vyjde na zhruba padesát tisíc korun, s prvky z uhlíkových vláken pak na 75 tisíc korun. Zdroj: Tesla/T Sportline

Společnost T Sportline má alespoň částečné řešení. Ke kniplu vám dodá horní oblouk z kovu a břízy, na přání s koženým čalouněním. V nejlevnější verzi vyjde na zhruba padesát tisíc korun, s prvky z uhlíkových vláken pak na 75 tisíc korun. | Zdroj: Tesla/T Sportline

Pokud můžeme využít citát Jamese Maye z ex-Top Gearu a současné show Grand Tour: Jde o geniální řešení problému, který v první řadě nikdy neměl existovat. Zdroj: Tesla/T Sportline

Pokud můžeme využít citát Jamese Maye z ex-Top Gearu a současné show Grand Tour: Jde o geniální řešení problému, který v první řadě nikdy neměl existovat. | Zdroj: Tesla/T Sportline

Tesla Yoke Zdroj: Tesla/T Sportline

Tesla Yoke | Zdroj: Tesla/T Sportline

Tesla Yoke Zdroj: Tesla/T Sportline

Tesla Yoke | Zdroj: Tesla/T Sportline

Nahradit volant ovladačem ve stylu leteckých beranů, tedy bez vrchního oblouku, je jistě dobré pro publicitu. Přes chybějící vršek je lépe vidět na přístrojový štít. Zdroj: Tesla/T Sportline
Při otáčení do dorazů může jít o  vcelku podivný zážitek  – což ostatně zdokumentoval například magazín Consumer Reports. Zákazníci si dále musí zvykat na blinkry skrze tlačítka na levém ramenu kniplu, místo aby je snadno nahmátli na páce pod volantem jako u Tesly třeba z modelového roku 2017. Zdroj: Tesla/T Sportline
Společnost T Sportline má alespoň částečné řešení. Ke kniplu vám dodá horní oblouk z kovu a břízy, na přání s koženým čalouněním. V nejlevnější verzi vyjde na zhruba padesát tisíc korun, s prvky z uhlíkových vláken pak na 75 tisíc korun. Zdroj: Tesla/T Sportline
Pokud můžeme využít citát Jamese Maye z ex-Top Gearu a současné show Grand Tour: Jde o geniální řešení problému, který v první řadě nikdy neměl existovat. Zdroj: Tesla/T Sportline
7
Fotogalerie

Tuneři přišli s geniální náhradou „kniplu“ v Tesle Model S a dalších. Nic levného však nečekejte

Výstřednost zakladatele Tesly Elona Muska je proslulá, jeho podivnou vizi kormidla pro rychlé elektromobily nyní korigují nezávislé dílny.

Manufaktura Tesla na začátku loňského roku přišla s dalším inovativním nápadem – nahradit volant ovladačem ve stylu leteckých beranů, tedy bez vrchního oblouku. Je to jistě dobré pro publicitu a přes chybějící vršek je lépe vidět na přístrojový štít, ale při otáčení do dorazů může jít o vcelku podivný zážitek – což ostatně zdokumentoval například magazín Consumer Reports.

Negativních vlastností je více než dost. Zákazníci si musí zvykat třeba na blinkry skrze tlačítka na levém ramenu kniplu, místo aby je snadno nahmátli na páce pod volantem jako u Tesly třeba z modelového roku 2017. Ovládání se dále komplikuje v situaci, kdy máte ovladač otočený o 180 stupňů – kde jsou moje blinkry? A klakson se mimochodem přesunul na pravé rameno kniplu.

Degresivní řízení je v tomto případě jistě žádoucí a Tesla samozřejmě nabízí jeho nastavení – skrze tři úrovně menu na obrazovce uprostřed palubní desky. Nesmíte ho ovšem měnit za jízdy. Takže se zdá, že tato inovace je spíše k vzteku než k radosti. Ale pozor – společnost T Sportline má alespoň částečné řešení. Ke kniplu vám dodá horní oblouk z kovu a břízy, na přání s koženým čalouněním.

V nejlevnější verzi vyjde novinka na zhruba padesát tisíc korun, s prvky z uhlíkových vláken pak na 75 tisíc korun. Pokud můžeme využít citát Jamese Maye z ex-Top Gearu a současné show Grand Tour: Jde o geniální řešení problému, který v první řadě nikdy neměl existovat. Nepotvrzené zprávy mimochodem říkají, že ladiči vyvíjejí ještě dokonalejší řešení – zcela kulatý volant. Ten bude minimálně za sto tisíc.

Tesla

Tesla Motors je společnost z kalifornského Silicon Valley, která se specializuje výhradně na výrobu elektromobilů.

Kromě vlastních modelů Tesla spolupracuje na vývoji automobilů s elektrickým pohonem také s jinými automobilkami a firmami.

Tesla Model S • Tesla Model 3 • Tesla Model X • Tesla Model Y • Tesla Cybertruck

Doporučujeme

Články odjinud