Za výpadky ve výrobě může nedostatek čipů z Malajsie. Pokud se budou opakovat, hrozí snížení odměn.
K pozastavení výroby vozů značky Škoda došlo v letošním roce například v lednu a červnu. Největším problémem je nedostatek čipů, situace se sice lepší, ale dodávky jsou zpožděné. Další zdržení představuje přerozdělování čipů mezi dodavateli Bosch a Continental a svou roli hraje také přerozdělování dodávek těchto nezbytných součástek v rámci koncernu Volkswagen, který se při jejich nedostatku více soustředí na své značky s vyšší marží.
V pondělí 27.9 proto zaměstnanci dostanou hromadnou dovolenou, následuje státní svátek Den české státnosti, a poté zůstanou pracovníci doma až do konce týdne – zrušeny budou i sobotní směny. Této situaci se říká „překážka“ a zaměstnavatel při ní vyplácí 85 procent mzdy.
Podle předsedy odborů Škoda Auto Jaroslava Povšíka ale hrozí, že při déletrvajících výpadcích bude tato částka nižší – byť vysoko nad zákonnou hranicí 60 procent. Podobné problémy řeší prakticky každá automobilka světa, například závod Toyota v Kolíně tento týden také musel pozastavit výrobu.