13
Fotogalerie

Maserati GranCabrio: čtyři sedadla pod sluncem

Ani Maserati nemohlo stanout stranou frankfurtské vřavy, mezi novinkami zde zazářilo GranCabrio, o kterém konečně víme více.

Automobilka Maserati na tomto místě představuje svůj vůbec první plně čtyřmístný automobil se skládací střechou. Jmenuje se GranCabrio a svému přívlastku rozhodně ostudu nedělá, jeho posláním bude vytvořit třetí aktuální modelovou řadu značky s trojzubcem ve znaku. Maserati oznámilo, že tato novinka bude vybavena vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem s objemem 4,7 l a výkonem 433 koní (317 kW), ovšem další podrobnosti včetně hodnot zrychlení z klidu na 100 km/h či maximální rychlosti zatím tají.

Maserati GranCabrio 01.jpg Maserati GranCabrio 02.jpg Maserati GranCabrio 03.jpg

Robustní maska chladiče GranCabria, jež vzdává svým svislým žebrováním hold klasickým vozům značky včetně někdejších monopostů pro šampionáty Grand Prix a Formule 1, nenechá pozorovatele na pochybách, že se dívá do tlamy vozu značky Maserati.

Specifickým rysem karosérie je její třívrstvá plátěná střecha, která se složí nebo natáhne za pouhých 28 sekund. Manipulovat s ní lze i při pomalé jízdě do 30 km/h. Maserati zároveň zdůrazňuje, že se jí podařilo vyvinout na kabriolet mimořádně tuhou karosérii. Podle tvrzení značky dosáhli „nevyšších možných parametrů v otázce tuhosti skeletu“, a to i přes relativně dlouhý rozvor a absenci pevné střechy. Výrobce se dále holedbá rozsáhlým použitím lehkých slitin při konstrukci většiny mechanických skupin. Jmenuje například plochou hliníkovou podlahu, jež se podílí na minimalizaci aerodynamických odporů a zároveň karosérii dodává na tuhosti.

Maserati GranCabrio 05.jpg Maserati GranCabrio 06.jpg Maserati GranCabrio 07.jpg

Základním cílem při vývoji modelu GranCabrio bylo ale přinést posádce nejvyšší míru požitku z jízdy, právě proto Maserati nakonec přeci jen sáhlo po konfiguraci plně čtyřmístného interiéru namísto toho, aby dozadu umístilo nouzové sezení podle receptu 2+2. Cestující zde budou hýčkáni všemožným komfortem včetně dvouzónové klimatizace, audioaparatury Bose nebo aktivního řízení podvozku Skyhook vlastní konstrukce.

Pokud toto auto chcete, můžete využít nového internetového konfigurátoru. Ceny tam ale nečekejte (zato, považte, můžete při výběru země zvolit Českou republiku... nicméně konfigurátor je stejně v angličtině), podle vyjádření automobilky musíte nejprve svůj vůz virtuálně sestavit a teprve potom se dozvíte, zda na něj máte, nebo nemáte. Dodávky vozů Maserati GranCabrio začnou před létem příštího roku.

Maserati GranCabrio 04.jpg Maserati GranCabrio 08.jpg Maserati GranCabrio 09.jpg
Maserati GranCabrio 10.jpg Maserati GranCabrio 11.jpg Maserati GranCabrio 12.jpg
Maserati GranCabrio 13.jpg
Maserati GranCabrio

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud