911 Dakar ihned poznáte podle mimořádné světlé výšky, která je o 5 centimetrů větší, než u standardní Carrery se sportovním odpružením. Zdroj: Porsche

911 Dakar ihned poznáte podle mimořádné světlé výšky, která je o 5 centimetrů větší, než u standardní Carrery se sportovním odpružením. | Zdroj: Porsche

Vůz je standardně osazen systémem pro ještě větší zvýšení světlosti o další tři centimetry, v tomto nastavení může směle konkurovat SUVčkům. V tomto nejvyšším nastavení může jet úctyhodných 170 km/h. Zdroj: Porsche

Vůz je standardně osazen systémem pro ještě větší zvýšení světlosti o další tři centimetry, v tomto nastavení může směle konkurovat SUVčkům. V tomto nejvyšším nastavení může jet úctyhodných 170 km/h. | Zdroj: Porsche

911 Dakar obouvá pneu Pirelli Scorpion s devítimilimetrovým vzorkem a zesíleními bočnicemi. Za příplatek je možné dostat letní a zimní pneu P Zero. Zdroj: Porsche

911 Dakar obouvá pneu Pirelli Scorpion s devítimilimetrovým vzorkem a zesíleními bočnicemi. Za příplatek je možné dostat letní a zimní pneu P Zero. | Zdroj: Porsche

O pohon se stará dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW (480 k) a 570 Nm. Ten dostane vůz skrze osmistupňový automat a pohon všech kol na stovku za 3,4 sekundy. Zdroj: Porsche

O pohon se stará dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW (480 k) a 570 Nm. Ten dostane vůz skrze osmistupňový automat a pohon všech kol na stovku za 3,4 sekundy. | Zdroj: Porsche

Maximální rychlost je s terénním obutím omezena na 240 km/h. Zdroj: Porsche

Maximální rychlost je s terénním obutím omezena na 240 km/h. | Zdroj: Porsche

Speciál si vypůjčil uchycení motoru z 911 GT3, standardně má řízení zadních kol i stabilizaci PDCC. Pro jízdu v terénu dostal dva nové jízdní režimy – Rallye na nezpevněný povrch a Offroad do náročného terénu. Zdroj: Porsche

Speciál si vypůjčil uchycení motoru z 911 GT3, standardně má řízení zadních kol i stabilizaci PDCC. Pro jízdu v terénu dostal dva nové jízdní režimy – Rallye na nezpevněný povrch a Offroad do náročného terénu. | Zdroj: Porsche

Zvenčí drsňáckou 911 poznáte podle pevného zadního spoileru z karbonu, kapoty s výdechy z GT3, tažných ok vpředu i vzadu, rozšířených blatníků i prahů a sacích otvorů, které chrání nerezové mřížky. Zdroj: Porsche

Zvenčí drsňáckou 911 poznáte podle pevného zadního spoileru z karbonu, kapoty s výdechy z GT3, tažných ok vpředu i vzadu, rozšířených blatníků i prahů a sacích otvorů, které chrání nerezové mřížky. | Zdroj: Porsche

Na střeše se nachází 12V zásuvka, do níž je možné zapojit světla na nosiči, kam lze naskládat až 42 kilogramů nákladu – kanystry, polní lopatku nebo stan. Zdroj: Porsche

Na střeše se nachází 12V zásuvka, do níž je možné zapojit světla na nosiči, kam lze naskládat až 42 kilogramů nákladu – kanystry, polní lopatku nebo stan. | Zdroj: Porsche

Za příplatek je možné dostat ochranný rám, šestibodové pásy a hasicí systém. Kromě standardních barev je možné získat i dvoubarevné provedení, reflektující podobu vítězného speciálu. Zdroj: Porsche

Za příplatek je možné dostat ochranný rám, šestibodové pásy a hasicí systém. Kromě standardních barev je možné získat i dvoubarevné provedení, reflektující podobu vítězného speciálu. | Zdroj: Porsche

Zákazník si může vybrat startovní číslo od 0 do 999, nápis na bocích pak místo výrobce cigaret a tehdejšího sponzora Porsche Rothmanns říká Roughroads. Součástí tohoto designového paketu jsou i bílé lakované ráfky a zadní LED pás brzdových světel. Zdroj: Porsche

Zákazník si může vybrat startovní číslo od 0 do 999, nápis na bocích pak místo výrobce cigaret a tehdejšího sponzora Porsche Rothmanns říká Roughroads. Součástí tohoto designového paketu jsou i bílé lakované ráfky a zadní LED pás brzdových světel. | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar Zdroj: Porsche

Porsche 911 Dakar | Zdroj: Porsche

Vůz je standardně osazen systémem pro ještě větší zvýšení světlosti o další tři centimetry, v tomto nastavení může směle konkurovat SUVčkům. V tomto nejvyšším nastavení může jet úctyhodných 170 km/h. Zdroj: Porsche
911 Dakar obouvá pneu Pirelli Scorpion s devítimilimetrovým vzorkem a zesíleními bočnicemi. Za příplatek je možné dostat letní a zimní pneu P Zero. Zdroj: Porsche
O pohon se stará dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW (480 k) a 570 Nm. Ten dostane vůz skrze osmistupňový automat a pohon všech kol na stovku za 3,4 sekundy. Zdroj: Porsche
Maximální rychlost je s terénním obutím omezena na 240 km/h. Zdroj: Porsche
25
Fotogalerie

Porsche 911 Dakar je tady! Vznikne jen 2500 kusů, pyšní se výbavou do terénu a výkonem 480 koní

Německá značka si připomíná vítězství ve slavném motoristickém klání úžasným speciálem. Kdo by ještě potřeboval Cayenne?

V roce 1984 Porsche zvítězilo na dakarské rallye – svou 911 SC pořádně přizvedlo, osadilo pohonem všech kol a pojmenovalo 953. I když byl hlavní hvězdou týmu Jacky Ickx, ten nakonec dojel šestý a šampionem se stal René Metge. Mimochodem tehdy z 313 startujících vozů dojelo po 19 dnech do cíle jen 98.

Poklonou závodnímu stroji je nová limitovaná edice 911 Dakar, kterou ihned poznáte podle mimořádné světlé výšky, která je o 5 centimetrů větší, než u standardní Carrery se sportovním odpružením. Vůz je standardně osazen systémem pro ještě větší zvýšení světlosti o další tři centimetry, v tomto režimu může směle konkurovat SUVčkům. V nejvyšším nastavení může jet úctyhodných 170 km/h.

911 Dakar obouvá pneumatiky Pirelli Scorpion s devítimilimetrovým vzorkem a zesíleními bočnicemi. Za příplatek je možné dostat letní a zimní pneumatiky P Zero. O pohon se stará dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW (480 k) a 570 N.m. Ten dostane vůz skrze osmistupňový automat a pohon všech kol na stovku za 3,4 sekundy, maximální rychlost je s terénním obutím omezena na 240 km/h.

Speciál si vypůjčil uchycení motoru z 911 GT3, standardně má řízení zadních kol i stabilizaci PDCC. Pro jízdu v terénu dostal dva nové jízdní režimy – Rallye na nezpevněný povrch a Offroad do náročného terénu. Obsahují také funkci Rallye Launch Control pro ostré starty, která umožňuji dvacetiprocentní prokluz kol.

Zvenčí drsňáckou 911 poznáte podle pevného zadního spoileru z karbonu, kapoty s výdechy z GT3, tažných ok vpředu i vzadu, rozšířených blatníků i prahů a sacích otvorů, které chrání nerezové mřížky. Na střeše se nachází 12V zásuvka, do níž je možné zapojit světla na nosiči, kam lze naskládat až 42 kilogramů nákladu – kanystry, polní lopatku nebo stan. Uvnitř chybí zadní sedadla, ta přední jsou skořepinová.

Hmotnost šetří lehká baterie a tenčí skla, čalounění vnitřku je z odolné látky Race-Tex. Za příplatek je možné dostat ochranný rám, šestibodové pásy a hasicí systém. Kromě standardních barev je možné získat i dvoubarevné provedení, reflektující podobu vítězného speciálu. Zákazník si může vybrat startovní číslo od 0 do 999, nápis na bocích pak místo výrobce cigaret a tehdejšího sponzora Porsche Rothmanns říká Roughroads. Součástí tohoto designového paketu jsou i bílé lakované ráfky a zadní LED pás brzdových světel. Máte zájem? Pospěšte si – vznikne jen 2500 kusů.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud