Dodává se výhradně jako čtyřdveřový sedan. Nese hrdou americkou značku Chevrolet, tradiční americké jméno Malibu, ale vyrábí se v Jižní Koreji a s naftovými motory. Je toto Amerika? Možná. Je to ale hlavně alternativa.
Kapitoly článku:
- Do celého světa, Globální koktejl, Diesel původem z Itálie, Zkoušený vůz
- Velmi slušná nabídka, Na první pohled pokrok, Na palubě zklamání
- Zavazadelník bez problémů, Za volantem se stylem, A startujeme, Jízda pod kontrolou
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie (109x foto)
Do celého světa
Jméno Malibu je v USA zaběhnutou značkou již od roku 1964. Sedan Chevrolet Malibu se ve své v pořadí již osmé generaci představil na jaře roku 2011 na autosalonu v Šanghaji a v Evropě pak ve Frankfurtu téhož roku. Jeho úkolem bylo nahradit na světových trzích jak střední řady Chevroletu v USA a Holdenu v Austrálii, tak zároveň i vozy této třídy z Jižní Koreje.
Tam koncern General Motors omezil působení původního jména Daewoo a nové Malibu nahradilo především model Daewoo Tosca a v Evropě pak neúspěšný Chevrolet Epica, stejně jako australský Holden Epica, přičemž šlo ve všech třech případech o jedinou konstrukci. Složité? Možná, ale i toto je globalizace.
Pro zákazníky v USA se nové Malibu vyrábí v amerických továrnách GM v Detroitu a Kansasu. Mírně upravenými verzemi pak zásobují většinu ostatních zemí světa (má jich prý být přes 100) továrny v Jižní Koreji, Číně a Uzbekistánu.
Globální koktejl
Jako má být globální působení nového Malibu, podobně globální je také samotný původ tohoto vozu. S trochou nadsázky lze říci, že Američané v tomto případě postavili světové auto s německým podvozkem a italskými motory. Do stylistického ztvárnění se pokusil šéfdesignér Bryan Nesbitt vtisknout stylistická témata sportovního modelu Chevrolet Camaro včetně hranatého tvarování zadních světlometů a přístrojového štítu.
Chevrolet Malibu ve výbavě LTZ se standardními osmnáctipalcovými ráfky
Podvozek nového Chevroletu Malibu je modifikací solidního základu v podobě platformy GM Epsilon II, kterou používají také modely Saab 9-5 nebo Opel Insignia, s nímž Malibu sdílí také na milimetr shodný rozvor náprav. Také v této podobě se používají vzpěry McPherson vpředu a víceprvkové závěsy vzadu.
V USA a na dalších světových trzích je Chevrolet Malibu k dostání s širokou škálou motorů včetně zážehového čtyřválce 2,5i s výkonem 200 koní (147 kW), přeplňovaného dvoulitru s výkonem 262 koní (193 kW), šestiválce 3,0i V6 o výkonu 258 koní (192 kW) nebo hybridního provedení Chevrolet Malibu ECO s celkovým výkonem 195 koní (145 kW) a nálepkou „nejhospodárnější sedan Chevrolet všech dob“.
Diesel původem z Itálie
To v Evropě to máme s výběrem motoru podstatně jednodušší. U nás se začal prodávat Chevrolet Malibu vloni na jaře, a to výhradně s konvenčním zážehovým čtyřválcem s litinovým blokem, hliníkovou hlavou, objemem 2,4i, výkonem 167 koní (123 kW) a točivým momentem 225 Nm v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou, nebo automatickou skříní Hydra-Matic (v obou případech šestistupňovou).
Až s následujícím modelovým rokem se evropští zákazníci dočkali toho, po čem prahli nejvíce: alternativy v podobě vznětového motoru. Součástí úprav se stala modifikace nabízených verzí, přičemž výbavy zůstaly dvě, ovšem přeznačeny byly z původního LT a LTZ na LT+ a LTZ a zážehový agregát zůstal k dispozici pouze v kombinaci s automatickou převodovkou.
Při čelním pohledu si vzpomenete na Opel Insignia, zadní partie vám možná připomenou Camaro
Novinkou tak je vznětový čtyřválec s označením 2,0 CRDi a objemem 1 956 ccm, přičemž jde v základu o italskou jednotku Fiat 2,0 MultiJet představenou někdy před čtyřmi lety v Lancii Delta. Tento motor se pak uplatnil také v celé řadě dalších modelů značek Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Opel, Vauxhall nebo Saab.
Jde totiž o jeden z motorů, na které koncern General Motors získal práva v rámci nakonec neúspěšného projektu spojení GM – Fiat. Z tohoto vznětového dvoulitru s objemem 1 956 ccm pak GM vyšlechtil také svůj vyhlášený, dvojnásobně přeplňovaný čtyřválec Opel CDTi BiTurbo.
Chevrolet Malibu 2,0 CDRi LTZ |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 647 090 Kč (akce) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 584 590 Kč (akce) |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, ESC, BAS, TCS, HSA |
Centrální zamykání | Ano, na DO, bezklíčové |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a přiklápění |
Čalounění | kůže/vinyl |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano, el., s pamětí |
Stavitelná bederní opěra | Ano, dvousměrně |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ne |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |