Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Vladimír Kadera

Přední maska opustila horizontální žebrování a vsadila na osmiúhelníkové tvary, které se objevují  na většině nových modelů . Nasávací otvory na předním nárazníku jsou nyní větší a LED světlomety mají nový světelný podpis. Foto: Audi

Přední maska opustila horizontální žebrování a vsadila na osmiúhelníkové tvary, které se objevují na většině nových modelů. Nasávací otvory na předním nárazníku jsou nyní větší a LED světlomety mají nový světelný podpis. | Foto: Audi

K dostupným barvám karoserie přibudou dva nové laky - district green a ultra blue. Jako designový doplněk pak bude sloužit černý optický paket. Díky větším nárazníkům je Audi Q5 delší o 19 milimetrů, ale šířka i výška jsou stejné.  Foto: Audi

K dostupným barvám karoserie přibudou dva nové laky - district green a ultra blue. Jako designový doplněk pak bude sloužit černý optický paket. Díky větším nárazníkům je Audi Q5 delší o 19 milimetrů, ale šířka i výška jsou stejné.  | Foto: Audi

Žhavou novinkou v nabídce Audi budou nové zadní svítilny s technologií OLED, které se svou unikátní technologií organických elektroluminiscenčních diod slaví v automobilech světovou premiéru. Foto: Audi

Žhavou novinkou v nabídce Audi budou nové zadní svítilny s technologií OLED, které se svou unikátní technologií organických elektroluminiscenčních diod slaví v automobilech světovou premiéru. | Foto: Audi

Tato velmi složitá technologie slaví úspěchy především v televizorech, protože je oproti LED rychlejší a má lepší pozorovací úhly. Při výběru OLED svítilen si bude moct zákazník vybrat ze třech světelných podpisů. Foto: Audi

Tato velmi složitá technologie slaví úspěchy především v televizorech, protože je oproti LED rychlejší a má lepší pozorovací úhly. Při výběru OLED svítilen si bude moct zákazník vybrat ze třech světelných podpisů. | Foto: Audi

Interiér se na první pohled takřka nezměnil. Již tradičně máte na výběr z několika výbavových linií, mezi kterými nebude chybět ani sportovně střižená S Line. Linie design selection pak pokryje interiér ambientním světelným paketem. Foto: Audi

Interiér se na první pohled takřka nezměnil. Již tradičně máte na výběr z několika výbavových linií, mezi kterými nebude chybět ani sportovně střižená S Line. Linie design selection pak pokryje interiér ambientním světelným paketem. | Foto: Audi

Na vrchu středového tunelu zůstává infotainment, který je standardně 10,1“ velký a s akustickou odezvou. Digitálnímu přístrojovému štítu pak může za příplatek sekundovat i head-up displej.  Foto: Audi

Na vrchu středového tunelu zůstává infotainment, který je standardně 10,1“ velký a s akustickou odezvou. Digitálnímu přístrojovému štítu pak může za příplatek sekundovat i head-up displej.  | Foto: Audi

Důležitou novinkou je možnost si koupit či pronajmout některé funkce přes mobilní aplikaci myAudi, v případě, že jimi vůz není od výroby vybavený.  Foto: Audi

Důležitou novinkou je možnost si koupit či pronajmout některé funkce přes mobilní aplikaci myAudi, v případě, že jimi vůz není od výroby vybavený.  | Foto: Audi

Pokud budete chtít lepší navigaci MMI navigation plus či Audi smartphone interface, stačí si je objednat přes online portál. Funkce se pak aktivují bezdrátově. Objednat funkce lze na měsíc, rok či napořád. Foto: Audi

Pokud budete chtít lepší navigaci MMI navigation plus či Audi smartphone interface, stačí si je objednat přes online portál. Funkce se pak aktivují bezdrátově. Objednat funkce lze na měsíc, rok či napořád. | Foto: Audi

Současné Audi Q5 si můžete objednat s celou řadou motorizací a od loňského roku v nabídce nechybí ani plug-in hybrid. Foto: Audi

Současné Audi Q5 si můžete objednat s celou řadou motorizací a od loňského roku v nabídce nechybí ani plug-in hybrid. | Foto: Audi

Audi se během představení faceliftu ovšem zaměřuje pouze na mild-hybridní motorizaci Q5 40 TDI, kterou můžete znát třeba z Audi A6. S výkonem 150 kW (204 koní) a 400 N.m točivého momentu zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 222 km/h. Foto: Audi

Audi se během představení faceliftu ovšem zaměřuje pouze na mild-hybridní motorizaci Q5 40 TDI, kterou můžete znát třeba z Audi A6. S výkonem 150 kW (204 koní) a 400 N.m točivého momentu zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a maximální rychlost činí 222 km/h. | Foto: Audi

Motor je spárovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic a pohání všechna čtyři kola. Představení dalších motorizací bude následovat. Foto: Audi

Motor je spárovaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic a pohání všechna čtyři kola. Představení dalších motorizací bude následovat. | Foto: Audi

Modernizované Audi Q5 dorazí na trh s motorizací 40 TDI na podzim s cenovkou 48.700 eur (1.304.000 Kč). Výroba bude probíhat v mexické továrně San José Chiapa. Foto: Audi

Modernizované Audi Q5 dorazí na trh s motorizací 40 TDI na podzim s cenovkou 48.700 eur (1.304.000 Kč). Výroba bude probíhat v mexické továrně San José Chiapa. | Foto: Audi

Již teď můžete objednávat první kousky edition one, které se vyznačují paketem S Line s černými doplňky, 19palcovými koly, sportovními sedadly, červenými brzdovými třmeny a jedním ze čtyř laků karoserie. O českých cenách vás budeme informovat. Foto: Audi

Již teď můžete objednávat první kousky edition one, které se vyznačují paketem S Line s černými doplňky, 19palcovými koly, sportovními sedadly, červenými brzdovými třmeny a jedním ze čtyř laků karoserie. O českých cenách vás budeme informovat. | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro | Foto: Audi

Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera
Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera
Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera
Audi Q5 40 TDI quattro Foto: Vladimír Kadera
51
Fotogalerie

Za volantem nového Audi Q5 40 TDI: Další důvod, proč ostatním ukázat záda

České ceny nového Audi Q5 jsme se dozvěděli již začátkem loňského července. Možnost se svézt jsme ale dostali až nyní. Stálo čekání za to?

Na prezentaci faceliftové verze Audi Q2 na nás čekal ještě jeho větší brácha. Nebyla to však stylovka, ale plnotučné prémiové SUV v podobě omlazené verze Audi Q5. Pravda, český trh dle statistik SDA přeje spíše větším kouskům. Ukazuje se, že když už někdo jde do SUV z Ingolstadtu, tak se do toho opře pořádně.

Audi Q5 je tedy s prodeji na českém trhu poněkud ve skluzu za mastodonty Q7 a Q8. V loňském roce si nevedlo dobře ani v porovnání s konkurenčním BMW X3. Facelift to může pomoct zvrátit. Ostatně na pomoc přispěchal poměrně brzy, druhá generace Q5 se ukázala v roce 2016 a k velkému omlazení došlo už během loňského roku.

Nyní už je na českém trhu, svou velikostí na parkovišti zcela zakrývá stylovou Q2 a čeká na nás v nejoblíbenější motorizaci 40 TDI quattro, která znamená dvoulitrový turbodiesel o výkonu 150 kW (204 koní). Je to střed naftové nabídky a nejlevnější vznětové quattro. Můžeme se tedy podívat, jaké změny facelift přinesl.

Konečně ve výrobě

Stejně jako v případě většiny německých faceliftů, je i tento jen jakýmsi podtržením důležitých prvků. Přední maska nyní nevyplňuje většinu prostoru a je o trochu nižší. Světlomety jsou nyní vždy diodové s novým světelným podpisem denního svícení. Přepracované byly oba nárazníky a také zadní difuzor. Nosným prvkem venkovních změn na Audi Q5 jsou ale zadní svítilny OLED.

Technologií Organic Light-Emitting Diode se automobilka pyšnila již na veletrhu spotřební elektroniky v roce 2013. Další speciální koncept obalený světly tenkrát ukázal i technologii Matrix LED pro přední světlomety. Po sedmi letech se tedy technologie OLED zadních světlometů dostává i do produkční formy. Omlazené Audi Q5 je první.

Světlomety jsou k dispozici pro všechny varianty modelu včetně verze Sportback. Stojí jednotně 38.500 korun (případně v balíčku s Matrix LED světlomety za 66.900 Kč) a při výrobě si vyberete jeden ze tří designů světelné grafiky. Ta ale nezůstává stejná. Světelné segmenty se lehce změní třeba při použití dynamického režimu. Pokud se k vám pak zezadu přiblíží automobil minimálně na dva metry, vyplní se všechny světelné segmenty, aby byl řidič upozorněn na nebezpečnou vzdálenost od vozu.

Chodce tento systém pro upozorňování nesnímá, takže jsme vám nemohli udělat fotografii. Pro technické hračičky tohle bude hodně lákavá věc. Uvnitř čeká majitele nový hardware infotainmentu MIB 3, který místo otočného voliče sází na dotykové ovládání s haptickou odezvou. Vsazený je do palubní desky s klasickou architekturou, takže se základní ovládací prvky nemění.

Zůstává digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palců, jehož rozhraní měníte pomocí tlačítek na multifunkčním volantu. Součástí standardní výbavy je i digitální příjem rádia. Nejprodávanější motorizace 40 TDI quattro dorazila na evropský trh jako první. Inovovaný motor s o 20 kg lehčí klikovou skříní dosahuje výkonu 204 koní a 400 N.m točivého momentu. 

Je vybavený 12voltovou mild-hybridní architekturou, která umí zhasínat motor ještě před příjezdem ke křižovatce v rychlostech pod 22 km/h. Energii do malé baterie si sbírá pomocí rekuperace z brzd. Ostatně nic, co bychom už nějakou dobu neznali. Není divu, že 40 TDI je nejprodávanější motorizací Q5. Na hmotnost 1805 kg a půdorys 4682 mm x 1893 mm je úplně akorát.

V režimu dynamic umí pěkně přimáčknout do sedadla a i na krátké projížďce na dálnici ve 120 km/h s chutí prudce zrychluje. Auto nemělo najeto ještě ani tisíc kilometrů, takže se nám na 50 km dlouhé projížďce ukazovala spotřeba 8l/100 km. Po delším užívání a klidnější jízdě bude jistě reálná spotřeba i pod sedmi litry nafty.

Jedinou výtku směřujeme k sedmistupňové automatické převodovce S tronic. Ta sice za jízdy řadí hladce, ale stále se pořádně a plynule nenaučila rozjezdy. Při odjíždění z křižovatky chvíli váhá na pobídnutí plynu a pak  auto poskočí dopředu. Dá se na to zvyknout - stačí jen s plynem při rozjezdech pracovat citlivě.

Kolik za to?

Audi Q5 si už nyní objednáte s jedním benzinovým a třemi naftovými motory. Zlatý střed na fotografiích stojí minimálně 1.348.900 Kč. Kvůli dlouhému seznamu příplatkové výbavy se ale celková cena vyšplhala až na 2.017.300 Kč. Nechyběla nám ale třeba ani 20palcová kola, dále pak lepší audiosystém a nezávislé vytápění.

Změny na Audi Q5 jsou oproti Q2 o trochu více znát. V rámci běžného redakčního testu nás bude zajímat především funkčnost OLED světel, které díky jejich plnému a zářivému svícení bezpečně už z dálky rozeznáte od konvenčních řešení. 

Audi Q5 Advanced 40 TDI quattro: Technické údaje testovaného vozu
Objem [cm3] 1968
Výkon [kW/ot.min] 150/3800-4200
Točivý moment [N.m/ot.min] 400/1750-3250
Převodovka 7A
Zrychlení [s] 7,6
Maximální rychlost [km/h] 222
Hmotnost [kg] 1805
Zavazadelník [l] 520/1520
Rozvor [mm] 2826
Délka [mm] 4682
Šířka [mm] 1893
Výška [mm] 1617
Cena s testovaným motorem [Kč] 1.348.900
Cena s příplatky [Kč] 2.017.300

Audi Q5

Audi Q5 je střední SUV od německého výrobce. V základním provedení se vyrábí s motorem 2,0 TDI s výkonem 110 kW a pohonem předních kol, ostatní verze mají pohon všech čtyř kol quattro a sedmistupňovou automatickou převodovku S tronic. Audi Q5 se vyrábí v Mexiku.

Ceny a výbava • Facelift 2020 • Hybridní Audi Q5 • Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro

Doporučujeme

Články odjinud