Největší pozornost se v současnosti upírá především ke kolektivnímu vyjednávání mezi odbory a automobilkou. To začalo v listopadu. Odboráři chtějí do konce roku dojednat například změny v pracovní době. Vyjednávání o mzdách má začít v lednu.

Největší pozornost se v současnosti upírá především ke kolektivnímu vyjednávání mezi odbory a automobilkou. To začalo v listopadu. Odboráři chtějí do konce roku dojednat například změny v pracovní době. Vyjednávání o mzdách má začít v lednu.

Pracovníci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se mohou těšit z další finanční prémie ke mzdě. Odborová organizace KOVO jim tentokrát zajistila pětinásobné navýšení výkonové prémie ze dvou na deset tisíc korun. Informoval o tom časopis Škodovácký odborář.

Pracovníci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se mohou těšit z další finanční prémie ke mzdě. Odborová organizace KOVO jim tentokrát zajistila pětinásobné navýšení výkonové prémie ze dvou na deset tisíc korun. Informoval o tom časopis Škodovácký odborář.

Automobilku vyjde vyplacení zvýšené prémie zhruba třiceti tisícům zaměstnancům na více než půl miliardy korun, uvedl šéf odborů Jaroslav Povšík. Velká část zaměstnanců tak bude v tomto měsíci brát v součtu kolem 70 tisíc korun hrubého.

Automobilku vyjde vyplacení zvýšené prémie zhruba třiceti tisícům zaměstnancům na více než půl miliardy korun, uvedl šéf odborů Jaroslav Povšík. Velká část zaměstnanců tak bude v tomto měsíci brát v součtu kolem 70 tisíc korun hrubého.

Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované. Zdroj: Škoda konfigurátor

Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Pro porovnání přidávám i fotky Škody Scala Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. Zdroj: Škoda konfigurátor

Pro porovnání přidávám i fotky Škody Scala Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Rovněž v uni barvě Energy, avšak na 17palcových litých kolech Stratos, která jsou již ve standardu, všimnout si můžete i Bi-LED světlometů, TOP LED svítilen s animací a chromovaných lišt kolem bočních oken. Zdroj: Škoda konfigurátor

Rovněž v uni barvě Energy, avšak na 17palcových litých kolech Stratos, která jsou již ve standardu, všimnout si můžete i Bi-LED světlometů, TOP LED svítilen s animací a chromovaných lišt kolem bočních oken. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Diodová technika je i vzadu, ale jednodušší. Chcete-li TOP LED svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč. Zdroj: Škoda konfigurátor

Diodová technika je i vzadu, ale jednodušší. Chcete-li TOP LED svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Nejlevnější „Octavia hatchback“ (Ambition 1.0 TSI/85 kW za 394.900 Kč) má v základu 16palcová kola s velkoplošnými kryty. Už v základu máte LED světlomety, jenže vpředu pouze pro potkávací režim, „dálkovky“ mají vlastní halogenový segment, pás diod denního svícení lemuje spodní hranu lamp a směrovky jsou umístěny v krajních spodních rozích. Zdroj: Škoda konfigurátor

Nejlevnější „Octavia hatchback“ (Ambition 1.0 TSI/85 kW za 394.900 Kč) má v základu 16palcová kola s velkoplošnými kryty. Už v základu máte LED světlomety, jenže vpředu pouze pro potkávací režim, „dálkovky“ mají vlastní halogenový segment, pás diod denního svícení lemuje spodní hranu lamp a směrovky jsou umístěny v krajních spodních rozích. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Scale Ambition chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy jsou za 14.200 a 18.900 Kč). Zdroj: Škoda konfigurátor

Scale Ambition chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy jsou za 14.200 a 18.900 Kč). | Zdroj: Škoda konfigurátor

Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce. Zdroj: Škoda konfigurátor

Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Ambition má v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto osmipalcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu u Stylu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Ambition má v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto osmipalcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu u Stylu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace | Zdroj: Škoda konfigurátor

V nabídce zatím chybí motor 1.0 TSI/70 kW kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou (u jiného motoru tuto převodovku nenajdeme), který bude stát  369.900 Kč  a bude dostupný v druhém čtvrtletí letošního roku. Škoda očekává, že ze strany zákazníků bude větší zájem o provedení se šestikvaltem (85 kW), které  začíná na 394.900 Kč , proto dostalo přednost. A jak jsem uváděl už dříve, výbava je bohatá. | Škoda Scala

V nabídce zatím chybí motor 1.0 TSI/70 kW kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou (u jiného motoru tuto převodovku nenajdeme), který bude stát 369.900 Kč a bude dostupný v druhém čtvrtletí letošního roku. Škoda očekává, že ze strany zákazníků bude větší zájem o provedení se šestikvaltem (85 kW), které začíná na 394.900 Kč, proto dostalo přednost. A jak jsem uváděl už dříve, výbava je bohatá. | Škoda Scala

V obou výše zmíněných případech se bavíme o linii Ambition, která se stran prvků výbavy nemá za co stydět. Scala vyjíždí na 16palcových ocelový kolech s velkoplošnými kryty (patnáctky u nás nebudou), má diodová světla vpředu i vzadu, kotoučové brzdy na všech kolech, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, manuální klimatizaci, asistent pro udržování v jízdním pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka či deštník ve dveřích řidiče. | Škoda Scala

V obou výše zmíněných případech se bavíme o linii Ambition, která se stran prvků výbavy nemá za co stydět. Scala vyjíždí na 16palcových ocelový kolech s velkoplošnými kryty (patnáctky u nás nebudou), má diodová světla vpředu i vzadu, kotoučové brzdy na všech kolech, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, manuální klimatizaci, asistent pro udržování v jízdním pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka či deštník ve dveřích řidiče. | Škoda Scala

Škoda Scala se u nás totiž bude prodávat pouze ve verzích Ambition a Style, od nichž se pak mohou odvíjet případné deriváty. Linie Active nicméně nekončí úplně, u dalších modelů zůstane zachována. Dosud nám chyběly také ceny, které si Škodováci přísně střežili a ani je nenapověděli až včerejšího dne. Dnes už je známe, pojďme si tedy shrnout to, na co jsme tak dlouho čekali. | Škoda Scala

Škoda Scala se u nás totiž bude prodávat pouze ve verzích Ambition a Style, od nichž se pak mohou odvíjet případné deriváty. Linie Active nicméně nekončí úplně, u dalších modelů zůstane zachována. Dosud nám chyběly také ceny, které si Škodováci přísně střežili a ani je nenapověděli až včerejšího dne. Dnes už je známe, pojďme si tedy shrnout to, na co jsme tak dlouho čekali. | Škoda Scala

Již během oficiálního představení Scaly z úst Luboše Vlčka, šéfa českého zastoupení Škody Auto, zaznělo, že v základu bude mít vůz velmi bohatou výbavu. Legraci si nedělal, což jsme zjistili ještě v průběhu prosince díky úniku dokumentů zahrnujících výbavu linií Ambition i Style a přidružené pakety. Tehdy jsem v článku zmiňoval, že to ještě určitě není konečná a dorazí také základní stupeň Active. Jenže ono je to jinak. | Škoda Scala

Již během oficiálního představení Scaly z úst Luboše Vlčka, šéfa českého zastoupení Škody Auto, zaznělo, že v základu bude mít vůz velmi bohatou výbavu. Legraci si nedělal, což jsme zjistili ještě v průběhu prosince díky úniku dokumentů zahrnujících výbavu linií Ambition i Style a přidružené pakety. Tehdy jsem v článku zmiňoval, že to ještě určitě není konečná a dorazí také základní stupeň Active. Jenže ono je to jinak. | Škoda Scala

Scala Style aktuálně startuje za částce 449.900 Kč, a to se silnějším tříválcem o výkonu 85 kW. Pokud Škoda v budoucnu nejvyšší výbavě dopřeje i základní litr se 70 kilowatty, dostane se nejdostupnější Style s cenou o 25.000 Kč níže. Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Style aktuálně startuje za částce 449.900 Kč, a to se silnějším tříválcem o výkonu 85 kW. Pokud Škoda v budoucnu nejvyšší výbavě dopřeje i základní litr se 70 kilowatty, dostane se nejdostupnější Style s cenou o 25.000 Kč níže. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Uvnitř pak vůz vypadá díky hezčím materiálům útulněji a také hodnotněji – stačil přitom vetší středový displej a automatická klimatizace s digitálním panelem. Zdroj: Škoda konfigurátor

Uvnitř pak vůz vypadá díky hezčím materiálům útulněji a také hodnotněji – stačil přitom vetší středový displej a automatická klimatizace s digitálním panelem. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Pracovníci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se mohou těšit z další finanční prémie ke mzdě. Odborová organizace KOVO jim tentokrát zajistila pětinásobné navýšení výkonové prémie ze dvou na deset tisíc korun. Informoval o tom časopis Škodovácký odborář.
Automobilku vyjde vyplacení zvýšené prémie zhruba třiceti tisícům zaměstnancům na více než půl miliardy korun, uvedl šéf odborů Jaroslav Povšík. Velká část zaměstnanců tak bude v tomto měsíci brát v součtu kolem 70 tisíc korun hrubého.
Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované. Zdroj: Škoda konfigurátor
Pro porovnání přidávám i fotky Škody Scala Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. Zdroj: Škoda konfigurátor
17
Fotogalerie

Škoda Scala už se vyrábí! První vozy budou u dealerů koncem dubna

Světová premiéra Škody Scala proběhla už začátkem loňského prosince v Tel Avivu. Teprve včera však byla oficiálně spuštěna sériová výroba.

O Škodě Scala v současnosti víme vlastně skoro vše, avšak v teoretické rovině. První statické dojmy jsme nabrali už začátkem loňského prosince v rámci světové premiéry v Tel Avivu, kde mimo jiné zazněly velice zajímavé informace týkající se zatím ještě maskovaného crossoveru Kamiq. Letos naberou události velmi rychlý spád, přičemž k jedné z nejdůležitějších událostí došlo právě včera v Mladé Boleslavi.

Proběhlo oficiální spuštění sériové výroby Scaly, jejíž první kusy se k zákazníkům dostanou začátkem května. Už koncem dubna přitom budou mít čeští dealeři Škody napilno. V posledním dubnovém týdnu se totiž Scala poprvé ukáže v show roomech a proběhnou první testovací jízdy. Očekávání jsou veliká, protože jde o zcela nový model, který v mnohém ukázal, kudy se bude značka jako taková v budoucnu ubírat.

Na mysli máme hlavně design a koncept interiéru. Zabudovaný displej infotainmentu je, zdá se, minulostí, o čemž vedle kokpitu Scaly svědčí také přístrojovka připravovaného crossoveru Kamiq. Rozdíly byste tady totiž hledali jenom velice těžko.

„Novým modelem Škoda Scala otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Současně skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“. Jsme přesvědčeni, že se vozu Škoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda,“ řekl při příležitosti spuštění výroby Bernhard Maier, předseda představenstva značky Škoda.

Scala je na českém trhu v nabídce s motory 1.0 TSI (70 a 85 kW), patnáctistovkou TSI (110 kW), nechybí ani turbodiesel 1.6 TDI (85 kW) a sestavu později doplní také verze na CNG. Vůz bude nabízen v jediné karosářské verzi, čímž se liší od modelu Rapid, který v nabídce nahrazuje. Druhou variantu má suplovat právě crossover Kamiq, který si odbude světovou premiéru na blížícím se autosalonu v Ženevě.

Škoda Scala: Technická data a české ceny platné k 18. lednu 2019
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.6 TDI
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Zdvihový objem [cm3] 999 1498 1598 1598
Největší výkon [kW/min] 85/- 110/- 85/- 85/-
Točivý moment [Nm/min] 200/- 250/- 250/- 250/-
Převodovka 6M 7A 6M 7A
Spotřeba [l/100 km] 5,0 5,0 4,2 4,1
Cena Ambition [Kč] 394.900 - 434.900 -
Cena Style [Kč] 449.900 524.900 489.900 529.900

 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Doporučujeme

Články odjinud