Značka Volkswagen v Detroitu vystavila také hybridní provedení svého kompaktního sedanu Jetta.
Jak jsme předeslali již dříve, Volkswagen se v Detroitu blýsknul také modelem Jetta Hybrid. Základem pohonné soustavy je známý přímovstřikový čtyřválec 1,4 TFSI s výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 250 Nm dostupným v rozmezí od 1 400 do 3 500 ot./min. V rámci systému je doplněn kompaktním elektromotorem o výkonu 27 koní (20 kW) napájeným z akumulátoru 1,1 kWh umístěného za opěradly zadních sedadel.
Volkswagen Jetta Hybrid
Nový Volkswagen Jetta Hybrid má k dispozici kombinovaný výkon 170 koní (125 kW), díky čemuž z klidu na 100 km/h zrychlí zhruba za 9 s. Disponuje dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG a možností jízdy na čistě elektrický, čistě benzínový a kombinovaný pohon.
Na elektřinu vůz v závislosti na provozních podmínkách ujede až 2 km při rychlosti do 70 km/h. Za zmínku stojí skutečnost, že Jetta Hybrid je oproti výchozímu vozu s konvenčním pohonem jen o 100 kg těžší, takže se s pohotovostní hmotností vejde pod 1,5 tuny. Tím ale úpravy nekončí. Jetta Hybrid doznala také modifikací karoserie směřujících k omezení odporu vzduchu.
Všimneme si především nového předního nárazníku, upraveného nárazníku zadního s vestavěným difuzorem a nové odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru. Patnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem a k lepšímu hospodaření s elektrickou energií přispívají soustavy LED v koncových světlech i těch předních, kde plní roli zdrojů denního svícení.
Model Jetta Hybrid se dočkal také nově vyvinuté výfukové soustavy, tlustších předních oken (včetně čelního) pro lepší akustickou izolaci prostoru pro posádku a pozměněného přístrojového štítu s otáčkoměrem, do jehož stupnice je včleněn ukazatel dobíjení akumulátoru regenerativním brzděním. Volkswagen Jetta Hybrid se začne prodávat v USA a Kanadě již v závěru letošního roku.