Další příležitost pro milovníky poměrně drahých „medvědů“. Máme tu detailní představení inovovaného S63 AMG. (+video)
Příznivci značky Mercedes-Benz zažívají v posledních týdnech a měsících doslova žně. Novinek s třícípou hvězdou na přídi je nespočet a když už náhodou „mlčí” samotná automobilka, objeví se na scéně maskované prototypy budoucích modelů.
Dnešní novinka ale není až tak žhavá. Že Mercedes S63 AMG dostane pro modelový rok 2011 i přes stejné označení nový motor bylo jasné již v březnu, teprve nyní jsme se ale dočkali úplného představení vzhledu vozu i jeh oklíčových technických parametrů.
Další novinka se tak detailně pŕedstavuje jen týden po podobné „premiéře” řady velkých kupé CL63/CL65, kterou jsme vám představili na tomto místě včetně všech jejích elektronických „vychytávek“. Model S63 AMG je z podobného soudku, i jemu bude pro modelový rok 2011 vlastní ručně stavěným vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Ano, jde tedy prakticky o stejnou jednotku, jakou disponuje výše zmíněné kupé CL63.
Pod kapotou velkého sedanu dává tento motor s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvojicí turbodmychadel výkon 544 koní (398 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm v rozmezí od 2 000 do 5 500 ot./min. A také v tomto případě si bude možno připlatit za paket AMG Performance, který tyto cifry navýší na 571 koní (418 kW) a 900 Nm. Točivý moment se přenáší na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT.
Díky této pohonné soustavě sedan S63 AMG zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, v případě sady AMG Performance je tato hodnota v duchu tradice zvýšena až na hranici 300 km/h, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne o 0,1 s dříve než bez ní. Porovnání s dosavadním, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem 6,2 l je pochopitelně pro výběhovou jednotku zdrcující. Novinka jej ve standardním odladění překonává o 17 koní a 170 Nm a s paketem AMG Performance dokonce o 46 koní a 270 Nm, přičemž průměrná spotřeba paliva klesla o 3,9 l/100 km na výsledných 10,5 l/100 km. Emise CO2 mají být o 30% nižší (244 g/km) než dosud.
Na první pohled se modernizovaný model S63 AMG 2011 vyznačuje nápisy V8 Biturbo na předních blatnících a novými devatenáctipalcovými ráfky nazouvajícími pneumatiky 255/40 vpředu a 275/40 vzadu. Uvnitř si všimneme modifikovaného přístrojového štítu s monitorem, jemuž dominuje zářící nápis AMG V8 Biturbo, zatímco standardní kožené čalounění Passion je zvýrazněno zdůrazněným stehováním. Mercedes-Benz S63 AMG bude dodáván s normálním i prodlouženým rozvorem náprav.
V Německu se mají tyto vozy prodávat za 143 752, resp. 151 368 eur, příplatek za paket AMG Performance činí přijatelných 9 401 eur a dodávky mají být zahájeny v září.
Mercedes-Benz S63 AMG pro rok 2011