Devět z deseti lidí vám řekne, že to auto je ošklivé nebo že vypadá jako žába. Ten desátý jen kývne hlavou a sáhne do peněženky pro pár desítek tisíc. Lancii Thesis totiž koupíte již za nějakých šedesát tisíc i u nás. | Lancia Thesis autowp.ru

Devět z deseti lidí vám řekne, že to auto je ošklivé nebo že vypadá jako žába. Ten desátý jen kývne hlavou a sáhne do peněženky pro pár desítek tisíc. Lancii Thesis totiž koupíte již za nějakých šedesát tisíc i u nás. | Lancia Thesis | autowp.ru

Po nástupci Kappy bych vám doporučil se ohlédnout s motorem 3.0 V6 nebo pozdějším 3.2 V6. Jsou to Bussa z Alfy Romeo, což jsou, a teď ruku na srdce, jedny z nejlépe znějících motorů všech dob. Chybu ale určitě neuděláte ani s pětiválcem 2.0 20V Turbo od Fiatu. | Lancia Thesis autowp.ru

Po nástupci Kappy bych vám doporučil se ohlédnout s motorem 3.0 V6 nebo pozdějším 3.2 V6. Jsou to Bussa z Alfy Romeo, což jsou, a teď ruku na srdce, jedny z nejlépe znějících motorů všech dob. Chybu ale určitě neuděláte ani s pětiválcem 2.0 20V Turbo od Fiatu. | Lancia Thesis | autowp.ru

Lancia Thesis byla italský zástupce vyšší střední třídy. Vyráběla se v letech 2002 až 2008 (do roku 2009 se prodávala). Je skvěle vybavená, má dobré motory a sametovou převodovku. Na druhou stranu tu jsou drahé díly. To pokud ji budete chtít dát do pořádku. A elektronika také není moc spolehlivá. V Německu koupíte dobrý kousek za nějakých 150.000 Kč. | Lancia Thesis autowp.ru

Lancia Thesis byla italský zástupce vyšší střední třídy. Vyráběla se v letech 2002 až 2008 (do roku 2009 se prodávala). Je skvěle vybavená, má dobré motory a sametovou převodovku. Na druhou stranu tu jsou drahé díly. To pokud ji budete chtít dát do pořádku. A elektronika také není moc spolehlivá. V Německu koupíte dobrý kousek za nějakých 150.000 Kč. | Lancia Thesis | autowp.ru

Ještě nedávno byly pěkné Alfy GTV s legendárním motorem za nějakých 150.000 korun. Dnes za ně dáte i dvojnásobek. | Alfa Romeo GTV autowp.ru

Ještě nedávno byly pěkné Alfy GTV s legendárním motorem za nějakých 150.000 korun. Dnes za ně dáte i dvojnásobek. | Alfa Romeo GTV | autowp.ru

Choulostivé italské stroje mají díky pohonné jednotce od konstruktéra Giuseppe Bussa přezdívku „malá Ferrari“. Jedou jako pila a stejně tak i zní. | Alfa Romeo GTV autowp.ru

Choulostivé italské stroje mají díky pohonné jednotce od konstruktéra Giuseppe Bussa přezdívku „malá Ferrari“. Jedou jako pila a stejně tak i zní. | Alfa Romeo GTV | autowp.ru

Pěkný kus bude velmi těžké sehnat. Majitelé umí někdy být pěkní flákači a nedávají motorům potřebnou péči. To ale samozřejmě platí u všeho. Nejlepší bude najít zaníceného Alfistu, který k prodávanému vozu povede dvouhodinový monolog o provedených pracích. Takové auto si kupte. | Alfa Romeo GTV autowp.ru

Pěkný kus bude velmi těžké sehnat. Majitelé umí někdy být pěkní flákači a nedávají motorům potřebnou péči. To ale samozřejmě platí u všeho. Nejlepší bude najít zaníceného Alfistu, který k prodávanému vozu povede dvouhodinový monolog o provedených pracích. Takové auto si kupte. | Alfa Romeo GTV | autowp.ru

Když se první Ford Focus RS objevil, odstartoval velmi zajímavou éru předhánění se v tom, kdo dokáže na předních kolech zkrotit co nejvíce výkonu. | Ford Focus RS autowp.ru

Když se první Ford Focus RS objevil, odstartoval velmi zajímavou éru předhánění se v tom, kdo dokáže na předních kolech zkrotit co nejvíce výkonu. | Ford Focus RS | autowp.ru

Focus nastavil laťku na 158 kW (215 koní) a stal se tak jedním ze zakladatelů moderní doby ostrých hatchbacků. | Ford Focus RS autowp.ru

Focus nastavil laťku na 158 kW (215 koní) a stal se tak jedním ze zakladatelů moderní doby ostrých hatchbacků. | Ford Focus RS | autowp.ru

Schopný kousek se dá sehnat i pod 400.000 korun a pomalu ale jistě si získává status legendy. Brzy bude totiž tam, kde je teď Escort RS Cosworth. Ve sféře milionových youngtimerů. | Ford Focus RS autowp.ru

Schopný kousek se dá sehnat i pod 400.000 korun a pomalu ale jistě si získává status legendy. Brzy bude totiž tam, kde je teď Escort RS Cosworth. Ve sféře milionových youngtimerů. | Ford Focus RS | autowp.ru

Úplně jste na jeho existenci zapomněli, co? Tady už začíná být na koupi pomalu pozdě. Dobrý exemplář se snadno vyšplhá nad půl milionu korun. Za ty peníze dostanete spartánský perspektivní vůz s tvrdým podvozkem a nepoužitelným kufrem. | Opel Speedster autowp.ru

Úplně jste na jeho existenci zapomněli, co? Tady už začíná být na koupi pomalu pozdě. Dobrý exemplář se snadno vyšplhá nad půl milionu korun. Za ty peníze dostanete spartánský perspektivní vůz s tvrdým podvozkem a nepoužitelným kufrem. | Opel Speedster | autowp.ru

Pod kapotou se nachází pouze chlazení a hydraulika brzd. Motor najdete uprostřed. Výkon 147 koní z motoru 2.2 Ecotec dokáže s 880 kg vážícím autem pořádně zacvičit. Později se ale do Opelu začal montovat i dvoulitr s turbem. | Opel Speedster autowp.ru

Pod kapotou se nachází pouze chlazení a hydraulika brzd. Motor najdete uprostřed. Výkon 147 koní z motoru 2.2 Ecotec dokáže s 880 kg vážícím autem pořádně zacvičit. Později se ale do Opelu začal montovat i dvoulitr s turbem. | Opel Speedster | autowp.ru

Říkáte si, že je to zajímavá alternativa k Lotusu Elise? No, on to v podstatě Lotus je. Navrhli ho a stavěli v továrně Lotusu v anglickém Hethelu. Celkem se vyrobilo 7207 kusů. | Opel Speedster autowp.ru

Říkáte si, že je to zajímavá alternativa k Lotusu Elise? No, on to v podstatě Lotus je. Navrhli ho a stavěli v továrně Lotusu v anglickém Hethelu. Celkem se vyrobilo 7207 kusů. | Opel Speedster | autowp.ru

Pokud nemáte moc peněz, stačí 330i s řadovým šestiválcem. Pokud máte, jděte do M3. Ideálně s manuální převodovkou. Pak je ještě sporné, jestli od BMW nezvolit spíš atmosférickou V8 v novější generaci, nebo desetiválec v BMW M5 E60 s manuálem. To už je ale opravdová specialitka. | BMW M3 E46 autowp.ru

Pokud nemáte moc peněz, stačí 330i s řadovým šestiválcem. Pokud máte, jděte do M3. Ideálně s manuální převodovkou. Pak je ještě sporné, jestli od BMW nezvolit spíš atmosférickou V8 v novější generaci, nebo desetiválec v BMW M5 E60 s manuálem. To už je ale opravdová specialitka. | BMW M3 E46 | autowp.ru

E46 330i koupíte za nějakých 200.000 korun a M3 ve stejné generaci vyjde na zhruba půl milionu. Je to hlavně jedno z těch aut, které vás dynamikou přiblíží supersportu a jeho údržba vás nemusí zruinovat. | BMW M3 E46 autowp.ru

E46 330i koupíte za nějakých 200.000 korun a M3 ve stejné generaci vyjde na zhruba půl milionu. Je to hlavně jedno z těch aut, které vás dynamikou přiblíží supersportu a jeho údržba vás nemusí zruinovat. | BMW M3 E46 | autowp.ru

Hlavně zkontrolujte spoje samonosné karoserie u zadní nápravy. Rády praskaly. Důležité také je, aby do auta přišel vždy olej 10W 60 schválený pro motory M. | BMW M3 E46 autowp.ru

Hlavně zkontrolujte spoje samonosné karoserie u zadní nápravy. Rády praskaly. Důležité také je, aby do auta přišel vždy olej 10W 60 schválený pro motory M. | BMW M3 E46 | autowp.ru

Pak jsou tu samozřejmě lákadla pro movitější klientelu. | Alfa Romeo 8C Competizione autowp.ru

Pak jsou tu samozřejmě lákadla pro movitější klientelu. | Alfa Romeo 8C Competizione | autowp.ru

Pozornost majetnějších investorů se samozřejmě zaměřuje i na Alfu Romeo 8C Competizione. To je zářný příklad budoucího unikátu. Nová stála čtyři a půl milionu korun. Teď ji seženete za šest. | Alfa Romeo 8C Competizione autowp.ru

Pozornost majetnějších investorů se samozřejmě zaměřuje i na Alfu Romeo 8C Competizione. To je zářný příklad budoucího unikátu. Nová stála čtyři a půl milionu korun. Teď ji seženete za šest. | Alfa Romeo 8C Competizione | autowp.ru

Alfa Romeo 8C Competizione autowp.ru

Alfa Romeo 8C Competizione | autowp.ru

Po nástupci Kappy bych vám doporučil se ohlédnout s motorem 3.0 V6 nebo pozdějším 3.2 V6. Jsou to Bussa z Alfy Romeo, což jsou, a teď ruku na srdce, jedny z nejlépe znějících motorů všech dob. Chybu ale určitě neuděláte ani s pětiválcem 2.0 20V Turbo od Fiatu. | Lancia Thesis autowp.ru
Lancia Thesis byla italský zástupce vyšší střední třídy. Vyráběla se v letech 2002 až 2008 (do roku 2009 se prodávala). Je skvěle vybavená, má dobré motory a sametovou převodovku. Na druhou stranu tu jsou drahé díly. To pokud ji budete chtít dát do pořádku. A elektronika také není moc spolehlivá. V Německu koupíte dobrý kousek za nějakých 150.000 Kč. | Lancia Thesis autowp.ru
Ještě nedávno byly pěkné Alfy GTV s legendárním motorem za nějakých 150.000 korun. Dnes za ně dáte i dvojnásobek. | Alfa Romeo GTV autowp.ru
Choulostivé italské stroje mají díky pohonné jednotce od konstruktéra Giuseppe Bussa přezdívku „malá Ferrari“. Jedou jako pila a stejně tak i zní. | Alfa Romeo GTV autowp.ru
18
Fotogalerie

Auto jako investice: U těchto zajímavých vozů cena už jen poroste

Pokud chcete mít auto jako investici a zároveň si ty vytříbené chvíle za volantem pořádně užít, možná vám následující výběr dost pomůže.

Auto jako investice? Již mnohokrát jsme se přesvědčili, že tomu tak může být. Dnes už dokonce existují investiční firmy, které vám za svěřené peníze koupí vůz, u něhož máte téměř jisté, že jeho cena poletí nahoru. Potom už jen stačí prodat ho se ziskem. Tedy za předpokladu, že jsou pro vás auta pouhé věci.

Není to tak dávno, co se stodvacítky měnily za flašku rumu nebo za pomoc sousedovi se štípáním dřeva. Dobrá, to možná trochu přeháním, ale vybavte si ty dřívější inzeráty: Daruji Trabanta, nebo Prodám škodovku za tři tisíce. Dnes se už ale pěkné kousky dokážou vyšplhat na šestimístné sumy. Pomalu se to začíná dít i s Favority a klasické Felicie nebo embéčka se už cenou šplhají tam, kam řada z nás jen tak nedosáhne.

A nejde o popularitu jen u nás. Na výstavě veteránů ve Stuttgartu, kam jsem před pár týdny zavítal, jsem si všiml krásné červené Felicie z roku 1960. Stála tam mezi desítkami vozů Porsche a raritními Meredesy. Jenže pozornost movitějších Němců směřovala právě k naší československé krásce. To ona byla hlavní hvězdou jedné haly.

A právě to mě přivedlo k tomuto článku. Na výstavních stáncích totiž odborníci z celé Evropy vystavovali své krásné vozy, které již jsou a nebo se brzy stanou vyhledávanými kousky. Naleštěné krásky vystavené na odiv všem, kteří mají v kapse zlato či jako já pouze malý fotoaparát. S několika z majitelů těchto veteránových harémů jsem se dal do řeči a mimo jiné se jich ptal i na to, proč mají mezi veterány některá „nová“ auta. Odpověď byla většinou prostá: O tvary těchto novějších vozů se budou v aukcích prát naše pravnoučata.

Dobrý veterán by měl splňovat nějaké podmínky. Měl by být raritní, ale hlavně musí mít příběh. Nemusí to být skvělé auto a nemusí to být prodejní trhák. A to mě hned přivádí k prvnímu kousku.

Pokračování 2 / 7

Lancia Thesis (2002 - 2009)

Devět z deseti lidí vám řekne, že to auto je ošklivé nebo že vypadá jako žába. Ten desátý jen kývne hlavou a sáhne do peněženky pro pár desítek tisíc. Lancii Thesis totiž koupíte již za nějakých šedesát tisíc i u nás. Po nástupci Kappy bych vám doporučil se ohlédnout s motorem 3.0 V6 nebo pozdějším 3.2 V6. Jsou to Bussa z Alfy Romeo, což jsou, a teď ruku na srdce, jedny z nejlépe znějících motorů všech dob. Chybu ale určitě neuděláte ani s pětiválcem 2.0 20V Turbo od Fiatu.

Lancia Thesis byla italský zástupce vyšší střední třídy. Vyráběla se v letech 2002 až 2008 (do roku 2009 se prodávala). Je skvěle vybavená, má dobré motory a sametovou převodovku. Na druhou stranu tu jsou drahé díly. To pokud ji budete chtít dát do pořádku. A elektronika také není moc spolehlivá. Jednu Lancii Thesis měl dokonce i papež jako papamobil. V Německu koupíte dobrý kousek za nějakých 150.000 Kč.

Pokračování 3 / 7

Ford Focus RS Mk1 (2002 - 2003)

Když se první Ford Focus RS objevil, odstartoval velmi zajímavou éru předhánění se v tom, kdo dokáže na předních kolech zkrotit co nejvíce výkonu. Focus nastavil laťku na 158 kW (215 koní) a stal se tak jedním ze zakladatelů moderní doby ostrých hatchbacků.

Schopný kousek se dá sehnat i pod 400.000 korun a pomalu ale jistě si získává status legendy. Brzy bude totiž tam, kde je teď Escort RS Cosworth. Ve sféře milionových youngtimerů.

Pokračování 4 / 7

Alfa Romeo GTV 3.0/3.2 V6 Cup (1995 - 2005)

Ještě nedávno byly pěkné Alfy GTV s legendárním motorem za nějakých 150.000 korun. Dnes za ně dáte i dvojnásobek. Choulostivé italské stroje mají díky pohonné jednotce od konstruktéra Giuseppe Bussa přezdívku „malá Ferrari“. Jedou jako pila a stejně tak i zní.

Pěkný kus bude velmi těžké sehnat. Majitelé umí být pěkní flákači a nedávají motorům potřebnou péči. To ale samozřejmě platí u všeho. Nejlepší bude najít zaníceného Alfistu, který k prodávanému vozu povede dvouhodinový monolog o provedených pracích. Takové auto si kupte.

Pokračování 5 / 7

Opel Speedster (2000 - 2003)

Úplně jste na jeho existenci zapomněli, co? Tady už začíná být na koupi pomalu pozdě. Dobrý exemplář se snadno vyšplhá nad půl milionu korun. Za ty peníze dostanete spartánský perspektivní vůz s tvrdým podvozkem a nepoužitelným kufrem.

Pod kapotou se nachází pouze chlazení a hydraulika brzd. Motor najdete uprostřed. Výkon 147 koní z motoru 2.2 Ecotec dokáže s 880 kg vážícím autem pořádně zacvičit. Později se ale do Opelu začal montovat i dvoulitr s turbem. Říkáte si, že je to zajímavá alternativa k Lotusu Elise? No, on to v podstatě Lotus je. Navrhli ho a stavěli v továrně Lotusu v anglickém Hethelu. Celkem se vyrobilo 7207 kusů.

Pokračování 6 / 7

BMW E46 M3 (330i)

Pokud nemáte moc peněz, stačí 330i s řadovým šestiválcem. Pokud máte, jděte do M3. Ideálně s manuální převodovkou. Pak je ještě sporné, jestli od BMW nezvolit spíš atmosférickou V8 v novější generaci, nebo desetiválec v BMW M5 E60 s manuálem. To už je ale opravdová specialitka.

E46 330i koupíte za nějakých 200.000 korun a M3 ve stejné generaci vyjde na zhruba půl milionu. Je to hlavně jedno z těch aut, které vás dynamikou přiblíží supersportu a jeho údržba vás nemusí zruinovat. Hlavně zkontrolujte spoje samonosné karoserie u zadní nápravy. Rády praskaly. Důležité také je, aby do auta přišel vždy olej 10W 60 schválený pro motory M.

Pokračování 7 / 7

A ti ostatní

Pak jsou tu samozřejmě lákadla pro movitější klientelu. Pozornost majetnějších investorů se samozřejmě zaměřuje i na Alfu Romeo 8C Competizione. To je zářný příklad budoucího unikátu. Nová stála čtyři a půl milionu korun. Teď ji seženete za šest.

A co u nás? První Octavia RS bude taky za pár let pěkný youngtimer. A v diskuzi pod tímto článkem můžete přispět svou trochou do mlýna a také navrhnout nějaký perspektivní youngtimer. Vedle výše zmíněných to totiž mohou být desítky dalších.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud