Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI má o 15 mm větší světlou výšku. Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI má o 15 mm větší světlou výšku. | Foto: Ondřej Lilling

Standardem je u Scoutu bohatá výbava. Foto: Ondřej Lilling

Standardem je u Scoutu bohatá výbava. | Foto: Ondřej Lilling

Z výbavy lze pochválit napřáklad účinné LED světlomety. Foto: Ondřej Lilling

Z výbavy lze pochválit napřáklad účinné LED světlomety. | Foto: Ondřej Lilling

Zvenčí Octavii Scout poznáte zejména díky výraznému oplastování. Foto: Ondřej Lilling

Zvenčí Octavii Scout poznáte zejména díky výraznému oplastování. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI je na českém trhu nabízena výhradne s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem 4x4. Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI je na českém trhu nabízena výhradne s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem 4x4. | Foto: Ondřej Lilling

Stříbřité prvky jsou nedílnou součástí specifikace Scout. Foto: Ondřej Lilling

Stříbřité prvky jsou nedílnou součástí specifikace Scout. | Foto: Ondřej Lilling

Stříbřité prvky jsou nedílnou součástí specifikace Scout. Foto: Ondřej Lilling

Stříbřité prvky jsou nedílnou součástí specifikace Scout. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Základním rozměrem kol jsou 18" ráfky. Foto: Ondřej Lilling

Základním rozměrem kol jsou 18" ráfky. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Zavazadlový prostor Škody Octavia Scout 2.0 TDI s horní polohou dna. Foto: Ondřej Lilling

Zavazadlový prostor Škody Octavia Scout 2.0 TDI s horní polohou dna. | Foto: Ondřej Lilling

Zavazadlový prostor Škody Octavia Scout 2.0 TDI s horní polohou dna. Foto: Ondřej Lilling

Zavazadlový prostor Škody Octavia Scout 2.0 TDI s horní polohou dna. | Foto: Ondřej Lilling

Pod dno je možné uložit roletku. Foto: Ondřej Lilling

Pod dno je možné uložit roletku. | Foto: Ondřej Lilling

Táhla sklápění zadních opěradel Foto: Ondřej Lilling

Táhla sklápění zadních opěradel | Foto: Ondřej Lilling

Zavazadlový prostor po sklopení opěradel. Foto: Ondřej Lilling

Zavazadlový prostor po sklopení opěradel. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI nabídne i nastavení klimatizace pro zadní sedadla a také vyhřívání. Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI nabídne i nastavení klimatizace pro zadní sedadla a také vyhřívání. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - Simply Clever škrabka nesmí chybět. Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - Simply Clever škrabka nesmí chybět. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - Simply Clever škrabka nesmí chybět. Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - Simply Clever škrabka nesmí chybět. | Foto: Ondřej Lilling

Motor 2.0 TDI se 147 kW má silný zátah v nízkých otáčkách. Foto: Ondřej Lilling

Motor 2.0 TDI se 147 kW má silný zátah v nízkých otáčkách. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda myslela i na pohodlné nalévání ostřikovací kapaliny... Foto: Ondřej Lilling

Škoda myslela i na pohodlné nalévání ostřikovací kapaliny... | Foto: Ondřej Lilling

... s praktickou výklopkou nálevky. Foto: Ondřej Lilling

... s praktickou výklopkou nálevky. | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI  | Foto: Ondřej Lilling

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI má o 15 mm větší světlou výšku. Foto: Ondřej Lilling
Standardem je u Scoutu bohatá výbava. Foto: Ondřej Lilling
Z výbavy lze pochválit napřáklad účinné LED světlomety. Foto: Ondřej Lilling
Zvenčí Octavii Scout poznáte zejména díky výraznému oplastování. Foto: Ondřej Lilling
63
Fotogalerie

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

Radosti
Síla a pružnost motoru
Praktický a prostorný vnitřek
Trakce na kluzkém povrchu
Dobře fungující asistenční systémy
Starosti
Ovládání klimatizace a hlasitosti
Občas váhavé rozjezdy se stop startem
Rány od kol na větších nerovnostech
9  /10

Pohorky Škoda Octavia obouvá už od své druhé generace. Původní účel, tedy konkurovat SUV, se s příchodem modelu Yeti a dalších vyšších modelů s dobrodružnými ambicemi od té doby poněkud změnil, nicméně stále platí, že řada zákazníků považuje vyšší průchodnost terénem za dobrý nápad.

Ochranné plasty a „dřevo" zůstávají 

Od civilní octavie se Scout liší o 15 milimetrů větší světlostí, terénním režimem Offroad (včetně asistenta sjíždění svahů) a samozřejmě designovými doplňky. Máme zde oplastování blatníků a prahů, přední nárazník s do prostoru vystrčeným „habsburským rtem“ (je ve výšce 26 cm, o první obrubník ho nepoškodíte), specifický difuzor a celou řadu dalších, převážně stříbřitých prvků.

Celek působí důstojně a dospěle, na teréňák do amazonské džungle si octavia nehraje. Podobně decentní jsou i změny uvnitř. Tam najdete sedačky s kontrastním prošíváním a vyšitými logy, dekorativní lištu palubní desky v designu dřeva, hliníkové pedály a název modelu v animacích digitálního přístrojového štítu.

Pro Scout je také typická bohatá sériová výbava. Nad rámec o stupeň nižší specifikace Style automaticky dostává například Full LED světlomety, 18“ kola, vyhřívání čelního skla i volantu, přední i zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat nebo infotainment Columbus s 10“ obrazovkou. 

Scout je k mání s dvoulitrovým TDI o výkonu buď 110 kW (150 k) nebo ve zkoušené variantě se 147 kW (200 k), pohon všech kol je samozřejmostí u obou. Turbobenzin 2.0 TSI (140 kW/190 koní) dorazí v řádu několika týdnů, na rozdíl od jiných trhů se u nás ve Scoutu nedočkáte benzinové patnáctistovky ani předního pohonu. 

Nejsilnější motor bez výraznějších chyb

Zkoušený motor má elánu na rozdávání, zrychlení na 100 km/h za 6,8 sekundy bylo ještě v nedávné době znakem například kvalitního ostrého hatche. Rozjezdy z nulové rychlosti však v některých případech hatí spolupráce motoru se systémem stop/start. Stojíte třeba na vedlejší komunikaci a potřebujete se rychle připojit do provozu. Motor je vypnutý, vy sešlápnete plyn. TDI naskočí a... Nic se neděje. Pak diesel zaburácí a vrhne vás vpřed. Tato podivná prodleva u turbodieselu provází mnohé jiné koncernové vozy, buď se ji pokusíte omezit lehkým povolením brzdy tak, aby motor naskočil, nebo vypnete stop/start skrze obrazovku infotainmentu. Samostatné tlačítko na jeho deaktivaci zde není.

Jinak se ale motor chová zcela způsobně, možná až na pocitově výraznější zvukový projev, než u různých Volkswagenů nebo Audi. Ve spolupráci se sedmistupňovou převodovkou dobře využívá silný zátah v nízkých otáčkách, a pokud to není zapotřebí, do vyšších sfér otáčkoměru se nepouští. Dá se s ním sebevědomě předjíždět i ve vyšších dálničních rychlostech a i když se s plynem zrovna nekrotíte, spotřeba se dá udržet okolo šesti litrů na sto kilometrů.

Pokračování 2 / 3

Komfort pořád na prvním místě

Na řezání zatáček má Škoda ve své nabídce jinou Octavii, ale i v tomto ohledu si Scout vede obstojně. Pokud neuděláte vyloženou řidičskou chybu, nemá tendenci cestovat z oblouku a poslušně následuje směr, určený předními koly. Náklony nejsou nijak výrazné a ve valné části situací podvozek stíhá filtrovat větší i menší nerovnosti.

V komfortním nastavení odpružení DCC překonává asfalt s příjemnou plavností, nicméně 18“ kola v pneu o rozměru 225/45 mívají problém s nedokonalostmi typu zapuštěných kanálů. „Žuchnou“ do nich a ozve se tlumená rána – příplatkové devatenáctky by zde byly na pováženou. Rozjezdy na kluzkém povrchu jsou bez zaváhání na straně vozu a s vypnutým ASR vám dokonce umožní lehce se sklouznout.

Zcela suverénně působí asistenční systémy, sdružené pod paketem Asistovaná jízda Top 2.0. Adaptivní vedení v jízdním pruhu je dostatečně přesvědčivé a nebojí se důraznějších zásahů do řízení. Soubor asistenčních systémů funguje stejně jako v nových Volkswagenech do 210 km/h. Součástí balíčku za 52 tisíc korun jsou také velký, barevný a bezproblémově čitelný průhledový displej, maticové LED světlomety, systém rozpoznávání dopravních značek, asistent pro jízdu v koloně i spolehlivě fungující automatické parkování.

O vnitřku čtyřkové Octavie už byly popsány stohy papíru. Stále platí, že jde o účelně poskládaný interiér se spoustou odkládacích míst, a s logicky rozmístěnými fyzickými tlačítky, kterých zde díky bohu zůstalo více, než u některých konkurentů. Řadu mačkátek pod obrazovkou infozábavního systému má řidiče hezky po ruce a tak jak u Škodovky plánovali, na panel pod displejem si můžete při jeho obsluze položit palec.

V nastavování hlasitosti posuvem prstu ve spodní části obrazovky však stejně jako u jiných koncernových výrobků chybí cit a úprava teploty výhradně přes obrazovku odvádí pozornost více, než by bylo zdrávo. Po paměti a se zrakem upřeným na vozovku ji budete hledat těžko. Alespoň že jsou ikony změny teploty i výhřevu sedadel vidět neustále a nemusíte je lovit z nějakého podmenu.

Pasažéři nečelí žádnému typu nepohodlí. Vzadu je královská porce místa pro nohy a sedadla jsou pro průměrnou postavu v rozumné výšce nad podlahou. Máme zde několik chytrých vychytávek typu roletek integrovaných do zadních dveří nebo kapsiček v zadní části předních opěradel pro uložení chytrých telefonů. 

Kufr je tradičně nadstandardní, v našem provedení s dvojitou podlahou má výšku k roletce 46 centimetrů a s vyjmutou podlahou pak dokonce 60 cm. Využitelný půdorys (bráno dle minimální šířky mezi podběhy) je spolehlivě o chlup více, než metr na metr. Nakládací hrana Scoutu se zvýšenou světlostí je pak ve výšce 66 centimetrů.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Scout se silnějším motorem je jeví jako zajímavý průnik nemála odlišných požadavků. Je rychlý v přímce a navzdory větší světlé výšce obstojně zatáčí, umí být velmi pohodlný a spotřeba se dá udržet v rozumných mezích. Vnitřek nabídne vzdušnost, podpořenou štědrým množstvím prostoru pro posádku i zavazadla.

Pokrokem v mezích srozumitelnosti bylo překopáno ovládání, které se vyhnulo některým překotným inovacím, které bývají u konkurence k vzteku. Možná že zachováním alespoň těch nejzákladnějších prvků (hlasitost a klimatizace) v klasickém formátu by se octavia mohla odlišit, ale taková je prostě doba. Každopádně jde o nejuniverzálnější provedení modelu a vzhledem k ucelené výbavě svou cenu obhájí.

Škoda Octavia Scout: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   876.900 Kč (2.0 TDI Scout/110 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 926.900 Kč (2.0 TDI Scout/147 kW)
Cena testovaného vozidla           1.172.900 Kč (2.0 TDI Scout/147 kW)

Technické údaje: Škoda Octavia

Rok • stupeň výbavy
2021 • Scout
Počet válců/ventilů na válec
4/4
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 968 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 95,5 mm
Stupeň komprese
15,5:1
Nejvyšší výkon
147 kW (200 koní)
Nejvyšší krouticí moment
400 Nm ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
6,8 s
Nejvyšší rychlost
230 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
640 l • 1 700 l
Objem palivové nádrže
55 l
Hmotnost: provozní • celková
1 766 kg • 2 195 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,7 l/100 km
Rozvor náprav
2 680 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 535 mm • 1 533 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 703 × 1 829 × 1 487 mm

Základní výbava: Litá 18palcová kola Braga, 8 airbagů včetně kolenního pro řidiče a středového vpředu, přední a zadní nárazník Scout, ochranné lemy blatníků, stříbrné kryty vnějších předních zrcátek, potah sedadel hnědá látka Thermoflux, potah palubní desky hnědá látka s prošitím, sportovní kryty pedálů, Matrix LED světlomety Top LED zadní svítilny, adaptivní tempomat, paket pro špatné cesty a zvýšený podvozek o 15 mm, volba jízdního režimu s Off-road funkcí, virtuální pedál (bezdotykové ovládání víka kufru), vyhřívání předních sedadel a volantu, infotainment Columbus 10" s navigací, digitální asistentka Laura, dotyková lišta, vyhřívané čelní sklo, bezklíčové odemykání a startování, bezdrátový SmartLink a další.

Volitelná výbava: Modrá Titan metalíza 16 000 Kč, 18" Kola z lehké slitiny Braga (antracitová, leštěná) 5 000 Kč, paket Ochrana cestujících 9 100 Kč, paket Asistovaná jízda 2.0 Top 52 000 Kč, Klima paket Top 14 300 Kč, Funkční paket Premium 15 800 Kč, Suedia - top ergonomická přední sedadla s hnědým prošitím 41 000 Kč, Adaptivní podvozek DCC včetně Off-road 25 000 Kč, Panoramatické střešní okno pro combi 30 000 Kč, Sound System Canton 12 900 Kč, Přisvěcování při odbočování pro přední mlhové LED světlomety 2 500 Kč, Asistent změny jízdního pruhu, osv. nást. prostoru a bezrámečkové vnitřní zp.zrcátko 5600 Kč, Tažné zařízení sklopné, el. odjistitelné 18 800 Kč, Rezervní kolo ocelové (dojezdové) s příslušenstvím 3 000 Kč

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud