Z motocyklu BMW R nineT Scrambler vznikla moderní interpretace slavných závodních speciálů. Přestavba trvala celé čtyři měsíce.
V letech 1984 a 1985 dominoval na Rallye Paříž-Dakar v kategorii motocyklů belgický jezdec Gaston Rahier se strojem BMW GS. Právě této úspěšné dvojici se rozhodli složit poklonu specialisté z české firmy FSB Motor Works Brno ve spolupráci s BMW Motorrad Česká Republika. Základem se stal model BMW R nineT Scambler s dvouválcovým vzduchem chlazeným boxerem o objemu 1170 ccm.
Stavba BMW R nineT Gaston Rahier Tribute byla výzvou díky faktu, že nevznikala na bázi cestovního endura GS. Jako vzor posloužil pozdější design Rahierova motocyklu ve variantě Playboy. Stavba začala kompletním odstrojením, po němž zůstal jen motor „levitující ve vzduchu.“ Podvozek byl zvýšen o 12 centimetrů sadou Wunderlich na přední vidlici a delším zadním tlumičem. Přední kolo bylo vyměněno za větší 21“. Lak rámu a dalších prvků se inspiroval u BMW GS z roku 1986, došlo k vyčištění prostoru za motorem, baterie se přesunula, upraven byl podsedlový rám a mnoho dalších dílů.
O ruční výrobu kovových dílů se postaral odborník Jan Urban – především šlo o zadní blatník, přední masku, kryty pod motorem, boční tabulky na závodní čísla i větší nádrž. Přibyl unikátní výfuk RP Tuning se speciálním nástřikem a lomeným zadním tlumičem á la BMW GS z 80. let. Zajímavostí jsou otevřené vzduchové filtry, číselné tabulky s číslem 100 odkazují na sté výročí BMW Motorrad v příštím roce i startovní číslo 101, s nímž jezdil Gaston Rahier. Motocykl v příštím roce uvidíme na výstavách i u dealerů po celé České republice.