Lightyear je další z řady novátorských startupů, který chce prorazit s automobily. Většina těchto mladých projektů se zaměřuje na elektromobilitu. Stejně tak je tomu i v tomto případě, jen s tím rozdílem, že se vůz nemá nabíjet obyčejným způsobem, ale Sluncem. Lightyear

Lightyear je další z řady novátorských startupů, který chce prorazit s automobily. Většina těchto mladých projektů se zaměřuje na elektromobilitu. Stejně tak je tomu i v tomto případě, jen s tím rozdílem, že se vůz nemá nabíjet obyčejným způsobem, ale Sluncem. | Lightyear

Myšlenka vozu je tedy jasná. Elektřina do elektromobilů se totiž většinou bere na místech, která vůbec nejsou ekologická - v elektrárnách, a to většinou v těch tepelných. Model nazvaný jednoduše One má proto na střeše a kapotě solární panely.  Lightyear

Myšlenka vozu je tedy jasná. Elektřina do elektromobilů se totiž většinou bere na místech, která vůbec nejsou ekologická - v elektrárnách, a to většinou v těch tepelných. Model nazvaný jednoduše One má proto na střeše a kapotě solární panely.  | Lightyear

Celková plocha panelů je pět čtverečních metrů a všechny jsou pokryty ochranným sklem. Lightyear tvrdí, že během slunečných dní v Nizozemsku si dokáže vůz ze světla nabít baterii na 50 až 70 kilometrů. Lightyear

Celková plocha panelů je pět čtverečních metrů a všechny jsou pokryty ochranným sklem. Lightyear tvrdí, že během slunečných dní v Nizozemsku si dokáže vůz ze světla nabít baterii na 50 až 70 kilometrů. | Lightyear

Celková kapacita baterie by pak měla být až na 725 kilometrů. V případě, že zrovna nesvítí slunce, lze vůz dobít i klasickou 230V zásuvkou, a to až na vzdálenost 400 kilometrů. Pokud vám One připomíná koncept  Volkswagen XL1  je to dané tím, že stejně jako on se i Nizozemci podřídili aerodynamice. Lightyear

Celková kapacita baterie by pak měla být až na 725 kilometrů. V případě, že zrovna nesvítí slunce, lze vůz dobít i klasickou 230V zásuvkou, a to až na vzdálenost 400 kilometrů. Pokud vám One připomíná koncept Volkswagen XL1 je to dané tím, že stejně jako on se i Nizozemci podřídili aerodynamice. | Lightyear

Zatím jde samozřejmě pouze o prototyp, ovšem společnost tvrdí, že produkci spustí v roce 2021. Startup však již otevřel rezervace a o svůj kousek se přihlásilo již 100 zájemců. Lightyear

Zatím jde samozřejmě pouze o prototyp, ovšem společnost tvrdí, že produkci spustí v roce 2021. Startup však již otevřel rezervace a o svůj kousek se přihlásilo již 100 zájemců. | Lightyear

Lightyear One Lightyear

Lightyear One | Lightyear

Lightyear One Lightyear

Lightyear One | Lightyear

Lightyear One Lightyear

Lightyear One | Lightyear

Lightyear One Lightyear

Lightyear One | Lightyear

Lightyear One Lightyear

Lightyear One | Lightyear

Lightyear One Lightyear

Lightyear One | Lightyear

Myšlenka vozu je tedy jasná. Elektřina do elektromobilů se totiž většinou bere na místech, která vůbec nejsou ekologická - v elektrárnách, a to většinou v těch tepelných. Model nazvaný jednoduše One má proto na střeše a kapotě solární panely.  Lightyear
Celková plocha panelů je pět čtverečních metrů a všechny jsou pokryty ochranným sklem. Lightyear tvrdí, že během slunečných dní v Nizozemsku si dokáže vůz ze světla nabít baterii na 50 až 70 kilometrů. Lightyear
Celková kapacita baterie by pak měla být až na 725 kilometrů. V případě, že zrovna nesvítí slunce, lze vůz dobít i klasickou 230V zásuvkou, a to až na vzdálenost 400 kilometrů. Pokud vám One připomíná koncept  Volkswagen XL1  je to dané tím, že stejně jako on se i Nizozemci podřídili aerodynamice. Lightyear
Zatím jde samozřejmě pouze o prototyp, ovšem společnost tvrdí, že produkci spustí v roce 2021. Startup však již otevřel rezervace a o svůj kousek se přihlásilo již 100 zájemců. Lightyear
11
Fotogalerie

Lightyear One je revoluční elektromobil. Jeho zdroj energie je nevyčerpatelný

Vypadá trochu jako pradávný Volkswagen XL1, ale jde o nizozemský projekt elektromobilu, který chce energii čerpat z nevyčerpatelného zdroje.

Lightyear je další z řady novátorských startupů, který chce prorazit s automobily. Řada těchto mladých projektů se zaměřuje na elektromobilitu. Stejně tak je tomu i v tomto případě, jen s tím rozdílem, že se vůz nemá nabíjet obyčejným způsobem, ale Sluncem.

Myšlenka vozu je tedy jasná. Elektřina do elektromobilů se totiž většinou bere na místech, která vůbec nejsou ekologická – v elektrárnách, a to většinou v těch tepelných. Model nazvaný jednoduše One má proto na střeše a kapotě solární panely. 

Celková plocha panelů je pět čtverečních metrů a všechny jsou pokryty ochranným sklem. Lightyear tvrdí, že během slunečných dnů v Nizozemsku si dokáže vůz ze světla nabít baterii na 50 až 70 kilometrů.

Celková kapacita baterie by pak měla být až na 725 kilometrů. V případě, že zrovna nesvítí sluníčko, lze vůz dobít i z klasické zásuvky, a to až na dojezd 400 kilometrů. Pokud vám One připomíná Volkswagen XL1 je to dané tím, že stejně jako on se i Nizozemci podřídili aerodynamice.

Zatím jde samozřejmě pouze o prototyp. Společnost ovšem tvrdí, že produkci spustí v roce 2021. Startup již otevřel rezervace a o svůj kousek se přihlásilo už 100 zájemců.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud