Je to už týden, co Bugatti pokořilo rychlostní rekord 300 mil za hodinu. Po pomyslném rapovém souboji s nejrychlejšími automobily světa hodilo na zem mikrofon a odkráčelo do síně slávy s tím, že se teď bude zaměřovat na něco jiného a hon za nejrychlejším autem světa tím pádem opouští. Bugatti

Je to už týden, co Bugatti pokořilo rychlostní rekord 300 mil za hodinu. Po pomyslném rapovém souboji s nejrychlejšími automobily světa hodilo na zem mikrofon a odkráčelo do síně slávy s tím, že se teď bude zaměřovat na něco jiného a hon za nejrychlejším autem světa tím pádem opouští. | Bugatti

Vedle hořké pachuti na patrech konkurentů ale zůstalo ještě něco, co stojí za mnohem větší pozornost, než samotný rekord - rekordní auto. Mnoho lidí poukazovalo na to, že vůz není produkční a tím pádem žádný rekord nepadl, protože rychlé auto na základě sériového si může udělat téměř každý,  kdo má ambice  a sklad plný dílů. Bugatti

Vedle hořké pachuti na patrech konkurentů ale zůstalo ještě něco, co stojí za mnohem větší pozornost, než samotný rekord - rekordní auto. Mnoho lidí poukazovalo na to, že vůz není produkční a tím pádem žádný rekord nepadl, protože rychlé auto na základě sériového si může udělat téměř každý, kdo má ambice a sklad plný dílů. | Bugatti

Stephan Winkelmann, šéf Bugatti, však magazínu Motor1 potvrdil to, o čem se už týden spekuluje. Vůz se opravdu dočká výroby. S názvem Bugatti Chiron Super Sport 300+ dorazí k zákazníkům celkem 30 kusů. Chiron tak kráčí ve šlépějích  předchůdce Veyron , který se krátce po své jízdě dočkal sériové edice World Record Edition. Bugatti

Stephan Winkelmann, šéf Bugatti, však magazínu Motor1 potvrdil to, o čem se už týden spekuluje. Vůz se opravdu dočká výroby. S názvem Bugatti Chiron Super Sport 300+ dorazí k zákazníkům celkem 30 kusů. Chiron tak kráčí ve šlépějích předchůdce Veyron, který se krátce po své jízdě dočkal sériové edice World Record Edition. | Bugatti

Produkční verze speciálního Chironu bude mít na povrchu obnažený karbon s oranžovými polepy. Na přání je možné barevnou kombinaci změnit. Pod kapotou bude ten samý čtyřikrát přeplňovaný motor 8.0 W16, avšak posílený na 1578 koní oproti standardním 1500. Zákazníci si však rychlost 300 mph nebudou moci dopřát. Bugatti

Produkční verze speciálního Chironu bude mít na povrchu obnažený karbon s oranžovými polepy. Na přání je možné barevnou kombinaci změnit. Pod kapotou bude ten samý čtyřikrát přeplňovaný motor 8.0 W16, avšak posílený na 1578 koní oproti standardním 1500. Zákazníci si však rychlost 300 mph nebudou moci dopřát. | Bugatti

Na voze bude totiž přeci jen několik změn. Zaprvé nebude tak nízko u země, produkční verze nebude mít snížený podvozek rekordmana, ale převezme ten klasický z Chironu. Maximální rychlost bude omezena na 440 km/h. Uvnitř samozřejmě najdete veškerý luxus,  jaký od Bugatti očekáváte . Spousty počítačů a závodní sedačku tedy nečekejte. Bugatti

Na voze bude totiž přeci jen několik změn. Zaprvé nebude tak nízko u země, produkční verze nebude mít snížený podvozek rekordmana, ale převezme ten klasický z Chironu. Maximální rychlost bude omezena na 440 km/h. Uvnitř samozřejmě najdete veškerý luxus, jaký od Bugatti očekáváte. Spousty počítačů a závodní sedačku tedy nečekejte. | Bugatti

Cena vozu je stanovena na 3,5 milionů eur, tedy téměř 90.000.000 korun. Výroba začne v roce 2021.  Bugatti

Cena vozu je stanovena na 3,5 milionů eur, tedy téměř 90.000.000 korun. Výroba začne v roce 2021.  | Bugatti

Bugatti Chiron  Bugatti

Bugatti Chiron  | Bugatti

Bugatti Chiron  Bugatti

Bugatti Chiron  | Bugatti

Až na věčnost. Bugatti se oficiálně stává první automobilkou na světě, která pokořila magickou hranici 300 mil za hodinu. Rekord padl na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien. Na platnost dohlédlo německé Technické kontrolní sdružení TÜV. Bugatti

Až na věčnost. Bugatti se oficiálně stává první automobilkou na světě, která pokořila magickou hranici 300 mil za hodinu. Rekord padl na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien. Na platnost dohlédlo německé Technické kontrolní sdružení TÜV. | Bugatti

Za volantem seděl automobilový závodník Andy Wallace, který s vozem Bugatti dosáhl rychlosti 304,77 mil za hodinu, tedy 490 km/h. Vůz, který tuto metu pokořil se však neslučuje s ničím, co byste našli v nabídce Bugatti. Když už, tak pouze zdánlivě. Bugatti

Za volantem seděl automobilový závodník Andy Wallace, který s vozem Bugatti dosáhl rychlosti 304,77 mil za hodinu, tedy 490 km/h. Vůz, který tuto metu pokořil se však neslučuje s ničím, co byste našli v nabídce Bugatti. Když už, tak pouze zdánlivě. | Bugatti

Banda expertů z Bugatti, výrobce pneumatik Michelin a podvozkáři z Dallary pracovali na projektu přes půl roku a jako základ posloužil model Chiron. Výsledek je však o 25 centimetrů delší, čímž se původnímu vozu dodala mnohem elegantnější silueta.  Bugatti

Banda expertů z Bugatti, výrobce pneumatik Michelin a podvozkáři z Dallary pracovali na projektu přes půl roku a jako základ posloužil model Chiron. Výsledek je však o 25 centimetrů delší, čímž se původnímu vozu dodala mnohem elegantnější silueta.  | Bugatti

Delší a aerodynamičtější karoserii drží co nejníže asfaltu laserově stavitelný podvozek. Upravený výfukový systém má pak koncovky vyvedeny co nejdál od karoserie, aby nedocházelo ke vztlaku. Bugatti

Delší a aerodynamičtější karoserii drží co nejníže asfaltu laserově stavitelný podvozek. Upravený výfukový systém má pak koncovky vyvedeny co nejdál od karoserie, aby nedocházelo ke vztlaku. | Bugatti

Interiér se omezil pouze na sedadlo řidiče a spoustu přidaných počítačových systémů, které jinak sníženou hmotnost opět trochu vybalancovaly. Pod kapotou je jinak vše při starém. Foto: Bugatti

Interiér se omezil pouze na sedadlo řidiče a spoustu přidaných počítačových systémů, které jinak sníženou hmotnost opět trochu vybalancovaly. Pod kapotou je jinak vše při starém. | Foto: Bugatti

Motor 8.0 W16 o výkonu 1500 koní, standardní převodovka a pohon všech kol. Tento projekt se s největší pravděpodobností promítne do produkční verze Chironu, která ponese název Super Sport.  Foto: Bugatti

Motor 8.0 W16 o výkonu 1500 koní, standardní převodovka a pohon všech kol. Tento projekt se s největší pravděpodobností promítne do produkční verze Chironu, která ponese název Super Sport.  | Foto: Bugatti

Další milník pro automobilový průmysl byl tak pokořen. Zvládlo to auto, ale hlavně i pneumatiky. Někdo sice může namítat, že takový Koenigsegg zajel rekord se sériovým autem, ale Bugatti by s tímto modelem mohlo také snadno rovnou do prodeje. Foto: Bugatti

Další milník pro automobilový průmysl byl tak pokořen. Zvládlo to auto, ale hlavně i pneumatiky. Někdo sice může namítat, že takový Koenigsegg zajel rekord se sériovým autem, ale Bugatti by s tímto modelem mohlo také snadno rovnou do prodeje. | Foto: Bugatti

Proč tam není? Stephan Winkelmann se prý nechal slyšet, že dokázali to, co již v minulosti a už se nechtějí účastnit honu za nejrychlejším autem. Přišel čas stanovit nové cíle. Foto: Bugatti

Proč tam není? Stephan Winkelmann se prý nechal slyšet, že dokázali to, co již v minulosti a už se nechtějí účastnit honu za nejrychlejším autem. Přišel čas stanovit nové cíle. | Foto: Bugatti

Bugatti tak vlastně zvolilo taktiku bývalého jezde F1 Nica Rosberga. Ten poté, co vyhrál titul mistra světa, ukončil kariéru. Foto: Bugatti

Bugatti tak vlastně zvolilo taktiku bývalého jezde F1 Nica Rosberga. Ten poté, co vyhrál titul mistra světa, ukončil kariéru. | Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  | Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  | Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  | Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  | Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  | Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  | Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  Foto: Bugatti

Bugatti Chiron  | Foto: Bugatti

Vedle hořké pachuti na patrech konkurentů ale zůstalo ještě něco, co stojí za mnohem větší pozornost, než samotný rekord - rekordní auto. Mnoho lidí poukazovalo na to, že vůz není produkční a tím pádem žádný rekord nepadl, protože rychlé auto na základě sériového si může udělat téměř každý,  kdo má ambice  a sklad plný dílů. Bugatti
Stephan Winkelmann, šéf Bugatti, však magazínu Motor1 potvrdil to, o čem se už týden spekuluje. Vůz se opravdu dočká výroby. S názvem Bugatti Chiron Super Sport 300+ dorazí k zákazníkům celkem 30 kusů. Chiron tak kráčí ve šlépějích  předchůdce Veyron , který se krátce po své jízdě dočkal sériové edice World Record Edition. Bugatti
Produkční verze speciálního Chironu bude mít na povrchu obnažený karbon s oranžovými polepy. Na přání je možné barevnou kombinaci změnit. Pod kapotou bude ten samý čtyřikrát přeplňovaný motor 8.0 W16, avšak posílený na 1578 koní oproti standardním 1500. Zákazníci si však rychlost 300 mph nebudou moci dopřát. Bugatti
Na voze bude totiž přeci jen několik změn. Zaprvé nebude tak nízko u země, produkční verze nebude mít snížený podvozek rekordmana, ale převezme ten klasický z Chironu. Maximální rychlost bude omezena na 440 km/h. Uvnitř samozřejmě najdete veškerý luxus,  jaký od Bugatti očekáváte . Spousty počítačů a závodní sedačku tedy nečekejte. Bugatti
24
Fotogalerie

Rekordní Bugatti míří do výroby. Jednoho koně výkonu nechá za skoro 60.000 korun

Je to už týden, co Bugatti pokořilo rychlostní rekord 300 mil za hodinu. Po pomyslném rapovém souboji s nejrychlejšími automobily světa hodilo na zem mikrofon a odkráčelo do síně slávy s tím, že se teď bude zaměřovat na něco jiného. Něco ale přece zanechalo...

Vedle hořké pachuti na patrech konkurentů ale zůstalo ještě něco, co stojí za mnohem větší pozornost, než samotný rekord - rekordní auto. Mnoho lidí poukazovalo na to, že vůz není produkční a tím pádem žádný rekord nepadl, protože rychlé auto na základě sériového si může udělat téměř každý, kdo má ambice a sklad plný dílů.

Stephan Winkelmann, šéf Bugatti, však magazínu Motor1 potvrdil to, o čem se už týden spekuluje. Vůz se opravdu dočká výroby. S názvem Bugatti Chiron Super Sport 300+ dorazí k zákazníkům celkem 30 kusů. Chiron tak kráčí ve šlépějích předchůdce Veyron, který se krátce po své jízdě dočkal sériové edice World Record Edition.

Produkční verze speciálního Chironu bude mít na povrchu obnažený karbon s oranžovými polepy. Na přání je možné barevnou kombinaci změnit. Pod kapotou bude ten samý čtyřikrát přeplňovaný motor 8.0 W16, avšak posílený na 1578 koní oproti standardním 1500. Zákazníci si však rychlost 300 mph nebudou moci dopřát.

Na voze bude totiž přeci jen několik změn. Zaprvé nebude tak nízko u země, produkční verze nebude mít snížený podvozek rekordmana, ale převezme ten klasický z Chironu. Maximální rychlost bude omezena na 440 km/h. Uvnitř samozřejmě najdete veškerý luxus, jaký od Bugatti očekáváte. Spousty počítačů a závodní sedačku tedy nečekejte.

Cena vozu je stanovena na 3,5 milionů eur, tedy téměř 90.000.000 korun. Výroba začne v roce 2021. 

Doporučujeme

Články odjinud