Kapitoly článku:
Po hatchbacku řady 1 a uzavřeném kupé řady 2 logicky přichází kabriolet řady 2, který navazuje na „nejoblíbenější prémiové kabrio světa“, tedy kabriolet řady 1, jak o něm mluví automobilka BMW. Ale prodalo se ho 130 000 kusů, takže to asi úplný propadák nebyl.
Oproti kabrioletu řady 1 minulé generace je novinka větší, prostornější, praktičtější a pevnější. Je také papírově úspornější, jak jinak.
Na rozdíl od řady 4 s komplikovanou pevnou skládací střechou má BMW řady 2 Cabrio klasické plátno. Díky tomu se kompaktní střecha složí za dvacet sekund i v rychlosti do 50 km/h, zabírá méně místa a je lehčí.
Z počátku bude kabriolet k dispozici s přeplňovanými benzínovými čtyřválci 2,0 l v modelech 220i a 228i, s čtyřválcovým turbodieselem 2,0 l v modelu 220d a přeplňovaným benzínovým šestiválcem 3,0 l v modelu M235i s prvky programu M Performance.
Základem je šestistupňový manuál, osmistupňový automat je za příplatek. Podrobnější technická data najdete v přiložené tabulce (údaje v závorce platí pro automat).
Model | výkon kW/k | toč.mom. | 0-100 km/h | rychlost km/h | hmotnost kg | l/100 km |
---|
220i | 135 / 184 | 270 Nm | 7,5 s (7,6 s) | 231 (226) | 1585 (1605) | 6,5 (6,2) |
228i | 180 / 245 | 350 Nm | 6,1 s (6,0 s) | 250 (250) | 1610 (1630) | 6,8 (6,6) |
M235i | 240 / 326 | 450 Nm | 5,2 s (5,0 s) | 250 (250) | 1675 (1695) | 8,5 (7,9) |
220d | 140 / 190 | 400 Nm | 7,5 s (7,4 s) | 225 (225) | 1610 (1630) | 4,4 (4,1) |
BMW uvádí, že torzní tuhost karoserie kabrioletu je o 20 % vyšší než u předchůdce. To bude zvláště u M235i Cabrio potřeba, neboť v nabídce je kromě jiného také poctivý mechanický samosvorný diferenciál.
Co se praktičnosti týče, v kufru je se střechou nahoře 335 litrů místa, ale když je střecha dole, nabídne zavazadlový prostor jen 280 litrů prostoru. I když je auto větší a interiér prostornější, asi to nebude na pohodlné cestování napříč kontinentem ve čtyřech.
Ceny pro český trh ještě neznáme, auto se stejně bude prodávat až od roku 2015. BMW řady 2 Coupé začíná na 800 000 korun za model 220i, takže za kabriolet očekávejte příplatek. Jak vysoký? Těžko říct, ale v případě BMW řady 4 si automobilka řekne za kabriolet oproti kupé o 19 % víc.