Mild-hybrid již z českých autosalonů Hyundai znáte. Částečně hybridní systém sídlí v  SUV Tucson , kde pomáhá vznětové motoru 2.0 CRDi.

Mild-hybrid již z českých autosalonů Hyundai znáte. Částečně hybridní systém sídlí v SUV Tucson, kde pomáhá vznětové motoru 2.0 CRDi.

48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.

48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.

Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo.

Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).

Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).

Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění.

Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění.

Pomáhá ale i při startech.  48voltový systém  je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.

Pomáhá ale i při startech. 48voltový systém je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.

V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.

V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.

Systém prý oceníte hlavně ve městě. Jen při startování studeného auta se i nadále spoléhá na 12voltový okruh. Konstantní rychlostí se pak systém MHSG promění v generátor elektřiny, abyste měli „nabito“.

Systém prý oceníte hlavně ve městě. Jen při startování studeného auta se i nadále spoléhá na 12voltový okruh. Konstantní rychlostí se pak systém MHSG promění v generátor elektřiny, abyste měli „nabito“.

Od rychlosti 30 km/h až do úplného zastavení pak můžete „doplachtit“ třeba ke křižovatce čistě na elektřinu s rozepnutou spojkou.

Od rychlosti 30 km/h až do úplného zastavení pak můžete „doplachtit“ třeba ke křižovatce čistě na elektřinu s rozepnutou spojkou.

Cenově výhodnější varianta hybridního Tucsonu dorazí v květnu letošního roku. Na podzim jej bude následovat  model i30  se stejnou technikou.

Cenově výhodnější varianta hybridního Tucsonu dorazí v květnu letošního roku. Na podzim jej bude následovat model i30 se stejnou technikou.

48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.
Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo.
Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).
Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění.
28
Fotogalerie

Hyundai prozradil více o novém hybridu. Tucson jej dostane již v květnu

Menší objem, stejný hybrid. Dostupnější alternativa k hybridnímu SUV z Nošovic dorazí do dvou měsíců.

Mild-hybrid již z českých autosalonů Hyundai znáte. Částečně hybridní systém sídlí v SUV Tucson, kde pomáhá vznětové motoru 2.0 CRDi. 48voltová síť vylepšuje hospodárnost dvoulitru již od loňského roku. Nabídku mild-hybridních pohonných jednotek nyní rozšiřuje další motor s menším objemem.

Tím se stává jednotka 1.6 CRDi, která dostane stejný systém s přídomkem MHEV. V koncepci pohonu k žádným zásadním změnám nedošlo. Pod podlahou zavazadlového prostoru je stejná 0,44 kWh baterie jako u většího motoru a startovací generátor MHSG je také připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon zůstavá stejný s výchozí verzí motoru 1.6 CRDi, čili 100 kW (136 koní).

Generátor dokáže rekuperovat energii z brzdění a následně pomoci vozů až 12 kW (16 koní) a 55 N.m točivého momentu. To oceníte například při předjíždění. Pomáhá ale i při startech. 48voltový systém je navíc zastaven nezávisle na 12voltovém okruhu auta a naopak mu dokáže ještě částečně pomoci, díky propojení měničem napětí DC/DC.

V praxi přítomnost tohoto systému téměř nepoznáte. Ucítíte pouze přítomnost jakési elektrické magie, která autu pomáhá a vyplňuje výkonové rezervy. Vše navíc pracuje autonomně a ve výsledku byste měli dosáhnout nižší spotřeby. Podle metodiky WLTP je to konkrétně o 7%.

Systém prý oceníte hlavně ve městě. Jen při startování studeného auta se i nadále spoléhá na 12voltový okruh. Konstantní rychlostí se pak systém MHSG promění v generátor elektřiny, abyste měli „nabito“. Od rychlosti 30 km/h až do úplného zastavení pak můžete „doplachtit“ třeba ke křižovatce čistě na elektřinu s rozepnutou spojkou.

Cenově výhodnější varianta hybridního Tucsonu dorazí v květnu letošního roku. Na podzim jej bude následovat model i30 se stejnou technikou.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud